Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
waarom zou je dan niet alle teksten van Parelli lezen, staan er zat op zn websiteCitaat:Het antwoord op de vraag waarmee ik al zolang worstel vond ik deze week in een tekst van Parelli
Cassidy schreef:Het doel is niet belangrijk, maar de weg er naartoe. Je kunt leren om de timing waarop je dingen doet of waar je moet staan, en de positie t.o.v. een paard te verbeteren. Ook jij kunt leren om zelfverzekerd op paarden over te komen.
Shakir schreef:Misschien is het paard dat ik nu heb te dominant voor mij, maar hij heeft me een heel nuttige levensles gegeven. Hij is een hele goeie parameter voor mij om te toetsen waar ik sta, ook voor mezelf.
Ik weet wel wat ik verkeerd doe, maar ik vind het zo moeilijk om het beter te doen. Herval steeds in hetzelfde gedrag. Een mens kan zichzelf toch niet fundamenteel veranderen?
Mijn vraag: Heeft iemand daar ervaring mee of herken je jezelf hierin? Is het bij jullie wel gelukt om sterker over te komen?
Cassidy schreef:Hoho, niet te hard van stapel lopen...eerst roep je dat je paard te dominant voor je is, en nu wil je zelf de kastanjes uit het vuur halen (en is dat op je eigen paard of op een ander paard?). Als jij denkt dat je huidige paard te dominant voor je is, heb je nog een lange weg te gaan en kan dit paard je heel veel leren voordat je aan een ander en jonger paard begint.