Ga klaus ferdinand hempfling ontmoeten!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

furie

Ga klaus ferdinand hempfling ontmoeten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 12:12

hoi,

Ik weet niet of het hier juist staat maar ik moest het toch even kwijt want ik ben zo nerveus!Straks vertrek ik naar Nederland naar een drie daagse clinic van jawel Klaus Ferdinand Hempfling!Ik heb heel de opleiding van mijn paarden gebaseerd op zijn boeken en het was mijn droom om hemzelf ooit te ontmoeten.Er zullen zeker mensen onder jullie zijn die weten hoe moeilijk dat dat is maar nu komt mijn droom toch uit en ik ben zo benieuwd.Zijn er toevallig nog onder jullie die gaan?Ik ben één van de zes enigste met paard.
Groetjes Gisela

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 17:38

Ik ga niet, maar ik ben enorm benieuwd naar je verslag!

furie

Re: Ga klaus ferdinand hempfling ontmoeten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 19:56

ik zit nu in het hotel,ik ben mijm paard gaan stallen en morgen zie ik Hempfling,spannend ! ik geef zeker verslag dan!

prompter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 20:02

Heel veel plezier, ik hoop dat je veel leert en dat het een ervaring wordt om nooit te vergeten. Ik ben ook heel benieuwd straks hoe het je is bevallen!

jantineS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 23:51

ja vet zeg. Ik was er ook graag bij geweest. Heel veel plezier en ik ben heel benieuwd naar je belevingen!

viola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:10

Ik ben ook heel benieuw naar je verslag straks van hoe het geweest is.
Ik was er ook heel graag bij geweest, maar de prijzen gingen toch mijn budget een beetje (heel erg) te boven.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 15:53

Ik hoop voor je dat je een fijne tijd hebt en er veel van opsteekt.

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 19:02

= Jaloers!

Ik wilde ook gaan, maar heb te lang getwijfeld, en toen zat het vol

Ik ben ontzettend benieuwd naar je verslag, veel plezier in elk geval!

furie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 19:45

het is vandaag nu de tweede dag ff kort,klaus is geweldig maar de organisatie is geflopt,niet van klaus maar van de organisatoren,spijtig.Ik ben met mijn merrie nog niet aan de beurd geweest,morgen waarschijnlijk.De prijzen zijn inderdaad hoog maar we hadden het er voor over.Klaus is echt een fantastisch persoon in tegenstelling tot de geruchten die ik gehoord had!
Groetjes

prompter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:18

Fijn dat Klaus in ieder geval de verwachtingen overtreft! Het zal voor hem ook niet meevallen te merken dat de organisatie zo slecht is. Waar merk je dat vooral aan? En weet je zeker dat jouw paard wel aan de beurt komt?

Fijn dat je zo tussendoor even iets laat weten .

dry

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 09:35

Ik ben heel benieuwd hoe je het allemaal vond en hoe het met je paard gaat als ie aan de beurt is!

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 22:49

Het is iig fijn voor jouw dat Klaus weer een beetje is bijgedraaid...en ik hoop dat de rest van de curus ook naar je tevredenheid verloopt, en je de aandacht nog krijgt waar je voor gekomen bent. Pas aan de derde dag aan de beurt zijn met je paard zou ik bijv. niet pikken...

Pauline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 13:32

Haaa giselam, bijgekomen?
Ik ben de bazin van maggy....

Ik vond het een geweldig heftig weekend, echt pfft, confronterend, ontroerend alles.
Klaus was idd geweldig met de paarden, en hoewel de organisatie in eerste instantie moeizaam verliep hebben ze alle zeilen bijgezet om alles zo goed mogelijk te doen verlopen, en dat is ook wat waard!

Maggy is 1 keer aan de beurt geweesd ook, net als alle andere paarden. En ergens is dat wellicht jammer, maar in die ene keer gebeurde er zoveel bij alle paarden en alle ruiters.
Je kan dan wel meer willen maar op die momenten geeft hij je paard alles. En meer dan alles is er gewoon niet.

jantineS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 16:10

klinkt super! vast een bijzondere ervaring

dry

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 17:47

Vertel eens meer!!!

furie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 20:29

hey allemaal het is echt wel moeilijk te verwoorden wat ik allemaal gezien heb,hij heeft bij verschillende paarden het fundament gelegd voor een hechte vertrouwensrelatie en ze eveneens geanalyseerd aan de hand van de 26 paardenpersoonlijkheden.De mijne was bv. de halfgeborene terwijl we altijd dachten dat het de dandy was! Wat een verschil!Hij heeft mij tips gegeven om mijn paardje verder op te leiden en verder hebben we ook rijoefeningen op de grond gedaan.Hij heeft zeer veel verteld van ervaringen en ons echt een heel stukje ingewijd van zijn kennis.Je moet het echt meemaken er gebeurd zoveel dat ik niet kan verwoorden laat staan in een stukje tekst .Hij is geweldig en als je hem bezig ziet zie je dat het zeker geen 'hocus pocus' is maar pure comunicatie zonder dat hij,wat ik zo vaak zie,ook maar een stukje paard afkraakt,naar beneden haald of onderdrukt.Hij laat ze tot zichzelf komen,hij heelt ze.Meer kan ik niet zeggen denk ik .
Groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 21:40

Hartstikke fijn dat je er zo veel aan gehad hebt! Ik kan me voorstellen dat het heel veel indruk op je heeft gemaakt. Geniet nog maar een tijdje na! En wanneer je dingen te binnen schieten die je wilt vertellen, dan heel graag!

Pauline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 23:48

Ja dat klopt gisela. Mijn paard heeft heel veel meegemaakt, en de belangrijkste les voor haar en mij is: het doorgaan met je leven, niet stil blijven staan van de ellende maar ieder nieuwe ervaring als blanco ingaan en beleven wat er echt op je afkomt.
Mijn paard stelde zich bij hem zooo open, waardoor ze het ook naar mij kon tijdens die sessie, idd alsof het haar...genas, haar ziel heelde. Ik heb echt zitten huilen, tranen met tuiten echt van ontroering, dingen die vrij kwamen, nog steeds als ik het vertel schiet ik vol.
Jovarna je mag me ook best pb-en, dan kan ik je ook wel emer vertellen, in dit topic is ook prima maar aak kom je al pratende over en weer tot meer persoonlijke zaken.

prompter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 10:59

Pauline, maar kun je hier een klein beetje vertellen hoe zo'n dag verliep, wat Klaus deed of uitlegde bij elk paard - het hoeft niet tot in detail, maar zodat wij een klein beetje een idee krijgen van hoe de dagen verlopen zijn? Ben daar echt heel benieuwd naar .

Pauline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 11:54

Ja wil ik wel doen
Klaus begint met een vragenuurtje en daarin vertelt hij zijn hele filosofie over paarden en mensen. Voornaamste thema was imo dat je moet accepteren wat er op je pad komt. Daarnaast is je paard jouw spiegel, dat zag je bv aan een meisje die zei dat haar paard bang is voor mannen, terwijl uiteindelijk bleek dat dat bij haar zat...

Na een vragenuurtje ging hij met een paard aan e slag, en dan begon hij met het zoeken naar een kernprobleem, bv zoals bij mijn paard vertrouwen en aanraking van het hoofd (dus een praktisch probleem icm een dieper liggend probleem). Hij vertelt wat over het karakter, de eigenaar vertelt over het paard.
Terwijl hij bezig is zegt hij niet veel, maar hij neemt tussendoor de tijd om uit te leggen wat hij denkt en doet.

Ieder paard is anders, hij neemt alle tjd die nodig is, en sluit niks zomaar af. Daarmee hebje dus dat je paard een dagdeel aan de beurt komt, maar dat is genoeg.
Er zijn wat pauzes, na de lunch is er weer een vragenuurtje, en dan gaat hij met een tweede paard aan het werk.

Ik merkte dat hij heel veel energetisch deed, veel ook gaf van zijn levensinstelling. Iedereen haalde er voor zichzelf zijn dingen uit, net wat je raakte. Zlf had ik bv bij een paard van een ander dat ik het totaal neit kon volgen, de woorden als een galm hoorde....toen ik eht terughoorde dacht ik: ah dat wist ik wel, dus was gewoon niet voor mij bedoelt.
Ander punt wat echt super was om te ervaren is dat als hij met dat paard aan de slag gaat, iedereen echt doodstil is...niemand praat, lacht of hoest, iedereen geeft dat aan dat paard.
Andere wijze les bedenk ik nu, al filosoferend (:) ) is dat je alles met 100 % moet doen. Het leiden van je paard, het voeren, het trainen het borstelen...alles.

prompter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 09:11

Dankjewel Pauline! Nu heb ik er een beetje een beeld bij, en het klinkt heel interessant en intensief .

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 14:57

Dat klinkt echt heel goed zeg! Wauw!

Pauline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 19:11

Ik ben nog op wolkjes. Gisteren een les gegeven in de Klausgedachte en echt: ik ben om. Het is zooo fijn om te zien hoe je met een kleine stap op een rustige manier opeens iets duidelijk kan maken.
Ook mek is echt, echt verandert en opener...

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 19:55

Ik heb al jarenlang een boek van hem, heb het laatst nog weer eens flink doorgenomen. Zijn benadering in het boek spreekt me wel aan. Leuk om er hier eens wat over te lezen.