Betere band opbouwen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Betere band opbouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 19:44

Hey allemaal!

Ik wou even vragen of iemand weet hoe je een betere band met je pony/paard kunt opbouwen. Zodat jij alles voor je paard wil doen (wat al is :) ) en je paard ook alles voor jou. En je gewoon beste vriendjes kan worden. Zo heb ik bv. een boek gelezen van iemand die haar paard gewoon kon halen uit de wei zonder dat ze hem op één of andere manier vasthield. Dat is toch het mooiste wat er is... <3 Dat je er allebei plezier aan beleeft en voor elkaar door het vuur zou gaan. Iemand met tips?

Groetjes Margaux

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Betere band opbouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 20:00

Iemand met tips? :)

ikkkke
Berichten: 603
Geregistreerd: 30-07-06

Re: Betere band opbouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 08:40

Veel met elkaar bezig zijn, je paard regelmatig observeren, kijken hoe deze reageert en je daarop afstemmen, samen dingen doen die jullie alletwee leuk vinden en zorgen voor afwisseling (zodat leuke dingen ook geen sleur / dagdagelijkse kost wordt)... Je kan zoveel doen met je pony/paard: grondwerk, horse agility, wandelingen (zowel naast je paard als in het zadel), lekker knuffel, samen spelen, dressuur rijden, springen ... weet ik veel wat allemaal... Er is zoveel wat je kan doen.

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Betere band opbouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-16 13:43

Ok, bedankt voor de tips! :)

jensvl
Berichten: 1642
Geregistreerd: 17-05-12

Re: Betere band opbouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 13:50

Je gedrag dat je van dag tot dag aanneemt is het belangrijkste. Met je gedrag kan je laten zien dat je het paard als partner beziet. Het is absoluut mogelijk om een paard te hebben dat graag voor je wilt werken. De gegeven tips zijn daar de eerste stappen in. Voor een algemene houding die je kan ontwikkelen raad ik je aan eens te kijken op mijn blog in mijn onderschrift.

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Betere band opbouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-16 13:55

Ok, bedankt! Zal ik zeker doen!

ice_welsh

Berichten: 17
Geregistreerd: 14-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 23:22

Sorry als ik een beetje laat ben :) .
Ik zou vooral zeggen om heel veel aan het werk te gaan, maar dan bedoel ik verspreid over de week en niet alles op 1 dag. Ik merk altijd bij Salvador, mijn pony, dat als ik een tijdje met hem bezig ben hij er op een gegeven moment wel klaar mee is, en als ik dan door ga dan word hij wat vervelender omdat hij dus al aangaf dat hij er al klaar mee is. Dus dat doe ik nu niet meer :j

AstridJ

Berichten: 2217
Geregistreerd: 11-02-10
Woonplaats: Wintelre

Re: Betere band opbouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 01:33

In de nieuwe Level Up staat een uitgebreid artikel over het in vrijheid wandelen met je paard, misschien heb je daar iets aan. ;)

Afbeelding

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Betere band opbouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 08:58

Bedankt! :)

Nuggetbaze

Berichten: 192
Geregistreerd: 22-02-16
Woonplaats: Limburg (Noord)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 20:34

Door veel grondwerk te doen met je paard, bouw je ook een goede band op! :D