Hoe connectie met paard terug krijgen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 08:01

Jennyj01 schreef:
De key word voor een volbloed is rust en regelmaat. Alles altijd lekker op dezelfde manier. Al die natural horseman theorieën zijn leuk maar niet bij een volbloed. Als je zelf heel consequent bent hoef je maar heel weinig te doen om ze bij te sturen. Het zijn vaak wat emotionele beesten met een groot gevoel voor drama. Dat maakt ze ook zo leuk. Bij de trainer zijn ze vaak erg kort met ze . Geen ruimte voor drama en alles op z'n vaste tijden en momenten. Het enige wat lastig is is dat ze allemaal wel een dingetje hebben wat ze absoluut niet willen. Ik had bv eentje die echt niet vast kon staan. Ook niet naar heel lang oefenen. Die heb ik geleerd om los stil te staan. En een die onder geen enkele optie langs de varkens wilde. Het was niet eens angst maar pure walging wat hij voor die beesten had. Het is een beetje aftasten naar wat is drama en wat is een absoluut niet. En recht op je doel af. Wil jij de wei uit? Niet te veel denken, recht oo je doel af.


Ik heb juist de ervaring met o.a parelli/ Warwick shiller maar ook mannen als Scott downs dat het perfect bij volbloeden past! Mijn zeer in t hoog staande bloedpaard is er juist enorm van opgeknapt! Ik pas niet alles toe maar blijf bepaalde dingen gebruiken en ik merk juist aan haar dat dit veiligheid biedt!!

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 08:15

Ja dat kan. Als je er zelf heel handig in bent. Maar bij enige twijfel of discussie ruimte zullen ze die benutten. En dat is vaak wat je terug ziet in veel natural stromingen. Of beter gezegd bij mensen die de techniek nog niet zo goed beheersen.

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 08:39

Jennyj01 schreef:
Ja dat kan. Als je er zelf heel handig in bent. Maar bij enige twijfel of discussie ruimte zullen ze die benutten. En dat is vaak wat je terug ziet in veel natural stromingen. Of beter gezegd bij mensen die de techniek nog niet zo goed beheersen.


Dat zou idd kunnen!