Mensen met left brain extravert paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
12rebel

Berichten: 223
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 22:28

*\o/* :j ben zo blij zo blij vandaag voor het eerst in jaren met paardlief /3 naar buiten geweest. Oke hij zat wel vast aan een lijntje met de juf ernaast maar hij heeft zich zo super gedragen. Had zelfs de tijd om te proesten en aan het eind van het lange pad grasjes te snacken o wat kan je soms toch happy zijn met kleine stapjes vooruit.
Laatst bijgewerkt door 12rebel op 19-07-16 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

12rebel

Berichten: 223
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: den haag

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 22:29

Hoe gaat het met jou mindfull?

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 22:44

@rebel, fijn seg! Op die manier wil ik het ook oppakken. Mijn vriend stelde het voor in het weekend.
We hebben nog heel leuk grondwerk gedaan, ik heb mijn spelletjes terug opgefrist.mdit was een tijd geleden en dat was een fijn vertrouwd gevoel denk ik.
Morgen heb ik weer les om 11uur, ben best wel tevreden van de laatste 2 keer. Het bijten was alleen in het begin even, wel heftig maar ben op veilige afstand gebleven.
Ligt het nu aan mijn verlof? Ik voel me rustiger en laat me niet zo imponeren door zijn gedrag, kan het meer relativeren en kalm blijven...fijn gevoel, het heeft me een boost gegeven op vlak van zelfzeker zijn.

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 08:19

Heerlijk, van die enthousiaste en positieve verhalen!

Ik zei gister nog tegen de vzster van ons friesje dan die van mij een stuk relaxter oogt, in doen en laten maar vooral de blik in z'n ogen vind ik weer gewoon lekker ontspannen. Blij mee! En z'n humor laat ie ook weer lekker zien:
Afbeelding

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 09:29

_O- hij neemt zelf zijn hoofdstel wel mee?!

Caj is het wel even zat. Dus die geef ik toch maar eerder even vrij. Het is nu toch bloedheet.

Goed dat het zo lekker gaat, Mindfull en 12rebel!

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 12:56

Hahahaha, wa ne knapperd 8-) is een blauwe? Jaan?

Ja Fabster, het is hier ook bloedheet, beetje schaduw op de piste en een straaltje wind deed deugd :j
Heb net nog een uurtje les gehad, bbp erop op het einde en hup opgekropen. Gelukkig geen voorbijgangers, man hier moet toch echt iets aan doen. Lijk wel een 70ger _O-

Een pauze is nooit slecht, zeker nu niet. Ik ga nog effe doordoen, volgend week krijgt hij congé en ga ik weer aant werk.

Ben nu in blijde verwachting van mijn nieuwe zadel...post.nl is onderweg naar ontvanger *\%/*

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 13:05

Ik wil wel een foto van je nieuwe aanwinst, hè! :j

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 13:16

Fabster schreef:
Ik wil wel een foto van je nieuwe aanwinst, hè! :j

En liefst met mij erop en fancy boots aan zeker?....dacht het al :=

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 13:17

Hij is idd een blauwschimmel Mindfull :j

Paardjes hier ook weinig training met dit weer. Gisteravond naar strand geweest met Tych en ons friesje, maar pas om 20.30u er naartoe gegaan. Paarden kwamen nog zeiknat de trailer af :(:) Lekker zonsondergang gezien en we waren rond 22.30u weer terug, toen was t echt lekker.
En met rijden ist 80% stap en af en toe klein drafje of galopje.

Wil binnenkort wel rond 5u al gaan rijden, dan ist helemaal lekker denk ik.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 14:27

Was eergisteren om half 6 opgestaan om te rijden. Toen was t nog echt lekker. Rond half 8 was t al warm.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 15:29

Ik beb het meestal over Caj met haar fratsen als LBE er, maar ik heb er nog 1, dus. De Bpony Barney. Voor Barney had ik vorige weer ook een vliegendeken op de kopkunnen tikken.

Op dag 1 was hij er met zijn achterpoot al dwars doorheen gegaan. Zat een scheur in van een halve meter, denk ik. Weer priffessorisch aan elkaar geknoopt en dat ging 2 dagen goed.... Ik vindt hem net terug met zijn voorpoot door het nekgat heen gestapt en met zijn achterpoot opnieuw door de achterkant, die nu helemaal is weggescheurd.... :wow: >;)

Hij is echt het enige paard die ik ken, die dat voor elkaar krijgt.... :roll:

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 15:36

Wahahaha, ik koop geen dekens

Bloodymary
Berichten: 4545
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 17:06

En dan te bedenken dat je zo'n ding koopt om ze te helpen...

Anne_GTI

Berichten: 18205
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 02:30

Zat om 7 uur op paard en heb een rondje gedaan van 17 km. Om 8.30 werden de dazen ook erg actief dus het laatste stukje in vlotte draf terug gedaan. Hij is alleen nog wel spooky sinds het zwijnengedoe. Stond ineens stil omdat hij iets verdachts zag elke keer. Maar door zijn oplettendheid wel een moedervos met 2 jongen gezien en een boel reeën.

Mijn paard heeft minder problemen met de warmte dan ik. Scheelt ook dat hij extreem kort in de vacht zit. Uiteraard ook even knetterhard de heide over geknald. Moet altijd even...

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 07:42

Wauw, zalig Anne! Het moeten niet altijd boskabouters zijn hé _O-

Anne_GTI

Berichten: 18205
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 18:00

Boskabouters heb ik geen last van. Er is ook voor mij wel zichtbaar wat hem triggert. Dat hij nog last heeft van de zwijnen is niet zo raar. Is net twee weken geleden dat zijn maatje verongelukt is.

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 19:34

Anne_GTI schreef:
Boskabouters heb ik geen last van. Er is ook voor mij wel zichtbaar wat hem triggert. Dat hij nog last heeft van de zwijnen is niet zo raar. Is net twee weken geleden dat zijn maatje verongelukt is.

ja, juist...sorry :(:)

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 17:04

Er is een doorbraak weliswaar, het is me deze week gelukt de vicieuze cirkel te doorbreken!
2 weken heb ik eraan gewerkt, elke dag opnieuw. Bijna elke dag les genomen en deze week gereden met bbp en touwhalster.
Vandaag een neckrope gemaakt en hij vond het allemaal prima! Zelfs achterwaarts op de neckrope ging als niets.
Gisteren had ik zels niet aan mijn cap gedacht, ik zat erop en na tien minuten had ik het pas door, zo goed voelde het allemaal...echt fijn!

Donderdag de reading gekregen en tips om een massage te geven (basis shiatsu), ook vooral van de mond, tandvlees en lippen...heerlijk relaxed wordt hij hiervan _O-
Ik herkende mijn eige paard nauwelijks, ben ook gestart met Bachbloesems, ook voor mij...om steviger in mijn schoenen te staan en zelfzekerder te worden.
Kent er iemand Shakra? Heb ik ook geleerd, hier was ik echt stomverbaasd over. Ik zou hier vroeger nooit wat van geloofd hebben! Na 5 uur te luisteren en te leren was mijn lichaam volledig uitgeteld...ben een uur later in :Z gevallen.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 19:43

Goed bezig, Mindfull! Heeeeeeel tof!

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 08:25

Fabster schreef:
Goed bezig, Mindfull! Heeeeeeel tof!

:P Ja hé, ik geloof het soms nog niet...gaat dit blijven duren?
Heb mezelf gisteren getest en hetzelfde gedaan en ik kon er zelfs vlotter opspringen, gewoon omdat ik losser in men lichaam zit. Wel met opstapje hoor hahaha, ben nog geen indiaan, jammer genoeg :D
Vandaag ga ik alles nog eens herhalen en met mijn vriend (op de fiets) een stapje naar buiten wagen, ik hoop dat het geen stap te snel is, indien hij rare ideeën krijgt spring ik er af en hervat mijn grondwerk onderweg. Ben ni van plan om te forceren terwijl ik erop zit...

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 08:30

Dat lijkt me eengoed idee. Als je dingen forceert, kun je straks weer opnieuw beginnen. En ik denk inderdaad wel dat het blijvend is, al zal het met vallen en opstaan (hoop niet letterlijk) gaan.

Ik ben wel heel benieuwd naar die reading. Wil je die ook nog delen? Mag via pb ook, als je dat liever doet.

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 10:34

Oké, ja wil ik zeker doen. Moet nog even zien hoe want ik heb ze in een mapje gekregen deze keer.
Zal het inscannen op de pc en opslaan, anders moet ik overtypen :)*

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 13:41

Wauw Mindfull, ben echt heel blij voor jou en je knapperd! Hopelijk blijvend of met minder diepe dalen iig.

Ik was gisteravond nog even naar strand met mijn knapste geweest. Zo maar klein uurtje gereden, heenweg in stal, dacht op strand wel ff lekker te kunnen draven en galopperen, maar was superdruk, dus maar 3x klein stukje kunnen pakken. Ach ja, zeer relaxed gereden dus.
Natuurlijk ook in zee gespeeld. Brekende golven boven de knie vindt ie altijd nog een beetje spannend, en er kwam me ineens een hoge! :oo Ik zette me al 'schrap' voor een omhoog-en-omdraai-actie, maar tot m'n verbazing stak ie z'n kop in de lucht en bleef ie eigenlijk heel relaxed staan! Golf was echt hoog, ging zo over ons heen (meneer heeft schofthoogte van 1.79m) :)) Ik moest zo hard lachen! Ik was zelf tot borsthoogte ook doorweekt, haha!

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 16:28

+:)+ zo zalig Jaan!!! Wat een luxe, aan zee wonen! Mogen jullie overdag op het strand? Hier niet hoor, verboden in het hoog seizoen tss 8 en 21 uur dacht ik.
Vanaf half september tot half mei mag het de ganse dag.

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 17:11

Voorheen woonde ik nog dichterbij, nu ist een 30-40min rijden. Hol zich prima te doen, maar pak vaak ff de trailer. Hier mag je 's zomers tussen 9-19u niet op strand en kan zelf nooit eerder dan 19u te paard zitten en vind het heerlijk om min een uur echt op strand zelf te rijden, en dat kan dan heerlijk als ik met de trailer ga. Paardlief vindt de trailer ook prima, dus nooit gedoe en altijd heerlijk genieten samen.