Mensen met left brain extravert paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 09:47

Nou, Jaan en Anne, petje af hoor! Ik red dat echt niet! Dan lig ik eronder _O-

Jaan, BBP werkt prima op paard met hoge schoft. Ik heb er zo 1 van Emiel Voest. Die is van traagschuim. Dat kan wel schelen. Ik vind dat een voordeel, maar heb m dan wel op een slank paard. Als ik hem op Caj leg (die is nogal breed), vind ik dat niet fijn en liggen je benen ook ver van je paard af. Heb nu wel bij iemand een traagschuim bbp gezien in soort spaans zadelmodel. Dat is minder breed. En die had zij ook wel nodig, want ze zat op een brede tinker. Dan is zo n EV bbp ook niks. Ik weet niet hoe het zit met die van Christ bijvoorbeeld. Dat wol ziet er lekker uit, maar als daar verder weinig vulling in zit, weet ik niet hoe fijn dat is met een hoge schoft.

xxdomiixx

Berichten: 1495
Geregistreerd: 21-11-12
Woonplaats: Harderwijk

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 09:52

Stakende paarden op buitenrit.. hmmmm waar komt mij dat toch bekend voor hahahha.

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 13:56

M'n trekpaardje is niet zo breed hoor, boommaatje 34 ;)
Ik ga eens snuffelen naar de mogelijkheden

Anne_GTI

Berichten: 18208
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 14:28

Ik heb altijd paarden zadelmak gemaakt en vroeger op voltige gezeten. Dus erop komen en eraf met de voeten aan de grond als eerste zit er aardig ingebakken. Daarom stap ik ook heel makkelijk op een vreemde paarden. Ben niet bang om te vallen want als dat gebeurt sta ik er 99 van de 100 keer toch rechtop naast. En doordat ik ontspannen zit doen paarden meestal ook niet zo raar bij mij.

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 15:12

Jaan81 schreef:
M'n trekpaardje is niet zo breed hoor, boommaatje 34 ;)
Ik ga eens snuffelen naar de mogelijkheden

Is volgens mij perfect mogelijk hoor :j

Heleennn

Berichten: 6358
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 15:15

xxdomiixx schreef:
Stakende paarden op buitenrit.. hmmmm waar komt mij dat toch bekend voor hahahha.

Ja precies! Mijn paard draait daar ook haar 'hoefje' niet voor om haha!

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 23:01

Vanavond naar strand geweest met m'n knapperd en heb echt zo hard moeten lachen! Wat een clown!
Best flinke golven (top! Kan ik z'n sokken en benen lekker goed spoelen), dus meneer steekt steeds zo z'n neus in de golf. Maar ja, dan sloeg de golf kapot op z'n kop en steeds van die gekke sprongetjes hahaha :))
Kitesurfers in zee zijn altijd zeeeeer interessant en kites op strand altijd best spannend, maar vandaag retespannend! :oo Hopsend en zelfs beetje snurkend erlangs _O-
En meer van die fratsen, wat een held :')

Heerlijk opgefrist thuis gekomen!

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 23:07

O zalig Jaan, lekker uitwaaien...een pretpark is er niks tegen, neem ik aan? :=

Helene83

Berichten: 1414
Geregistreerd: 01-10-12
Woonplaats: Puttershoek

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 23:20

Kiwi snorkte ook vandaag.. nog nooit bij dr gehoord. _O-
Ze wilde zelfs omdraaien! :wow:

Haha.. en dan nauwelijks iets nodig hebben om er dan toch netjes langs te gaan.. al is het tegen haar zin. Braaf paard.. :+

Anne_GTI

Berichten: 18208
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 00:12

De mijne mag morgen zijn kunsten laten zien. Doe onverwacht mee met een patrouillerit samen met een vriendin. Krijgen we allemaal spelletjes onderweg. Heel benieuwd wat ze ervan maken. Moet goed komen met die twee clowns.

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 08:33

Hahaha Helene, wel leuk als ze snel verder willen! Er is niets zo irritant als een stakend paard met kuren in het midden van de straat...meestal met toeschouwers ;)

Lijkt me leuk Anne, ben benieuwd! Kan er iemand foto's nemen voor je? Heb ooit ook aan zoiets meegedaan. Toen had inmijnen Jet pas en was hij nog braafjes hihi.
Ik moest toen met een volle beker rond twee pionnen rijden....leeg was mijn beker :')
Deelnemen is belangrijker dan winnen zeker? :):)

Veel plezier iedereen! Ben vandaag naar Werchter Classic *\%/*

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 10:56

Altijd leuk, zo'n rit, Anne!
Zelf paar jaar geleden puzzelrit gekregen. Moesten we o.a. Koekhappen. Leuk met zo'n groot paard; koek net te laag voor mij en hij ging er naar lopen vissen haha!

Had vorige week in de trailer ook nog een actie. Ik haal altijd de stang ervan achter, loopt langs hem heen om m los te maken en dan gaat ie opt gemakje naar achter.
Tijdje terug had ie zich al keer losgetrokken en meneer vond t blijkbaar te langzaam gaan en ging weer hangen. Zit nu alleen een goeie karabijnhaak aan de ketting, dus die brak niet. Hij plette mij ook al bijna, dus ik was al boos tegen m aan het doen. Staat ie ineens stokstijf stil, nog volledig in trekpose (voorbenen gespreid en gestrekt voor zich uit, half zittend met z'n achterbenen en hoofd zo ver mogelijk naar achter) dus ik loop naar voren, zeg "Kom op Tych, stapje" en meneer stapt heel rustig paar stappen naar voren, gelijk likken en schudden en daarna kon ik m rustig losklikken en naar achter zetten. 0,0 stress! Echt ohr, wat een dier is ie af en toe toch :=

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 11:23

Jaan81 schreef:
Altijd leuk, zo'n rit, Anne!
Zelf paar jaar geleden puzzelrit gekregen. Moesten we o.a. Koekhappen. Leuk met zo'n groot paard; koek net te laag voor mij en hij ging er naar lopen vissen


_O- zie t helemaal voor me! Tycho vond t vast ook een leuke puzzelrit dan! Haha!

Veel plezier Mindfull!

Anne_GTI

Berichten: 18208
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 20:19

Die rit was geweldig. We waren 1e. Nooit gedacht dat ik ooit een prijs zou winnen door o.a. de was ophangen :') _O-

Paarden waren top. Hoe gekker hoe mooier. Ze speelden fanatiek mee. Zo'n parcours geïnspireerd op een hondenparcours was ook geen enkel probleem. Hij klapt in volle galop door de ballenbak hoor... _O-

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 21:08

Haha! Gefeliciteerd, anne!

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 09:27

Anne_GTI schreef:
Die rit was geweldig. We waren 1e. Nooit gedacht dat ik ooit een prijs zou winnen door o.a. de was ophangen :') _O-

Paarden waren top. Hoe gekker hoe mooier. Ze speelden fanatiek mee. Zo'n parcours geïnspireerd op een hondenparcours was ook geen enkel probleem. Hij klapt in volle galop door de ballenbak hoor... _O-

Wauw zalig Anne, om trots op te zijn *\o/*

Ben ontwaakt uit de Wercher roes, twas zalig..vooral Simply red en The boss Bruce Springsteen! +:)+

Vandaag onkruid trekken op de piste...er staat heel wat op langs de kanten. Ook een stukje gerst in de hoek, kan bijna pikdorsen :)*

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 07:42

eerste dag van mijn mini bootkamp zit erop, lesgeefster had ons een half jaar niet meer gezien en ze vond ons heel erg veranderd (in de positieve zin).

Heb leuke tips gekregen waar we mee verder kunnen, meer verfijnen van de opdrachten, ik weet van mezelf dat ik veel te snel tevreden ben met het resultaat.
Jet kent ondertussen veel en is heel gevoelig maar alles verloopt op een slordige manier, om het zo te zeggen.
een voorbeeldje: als ik hem weg stuur op de cirkel zal hij makkelijk op de binnenschouder vallen en zo op de cirkel gaan, nu heb ik hem zo fijn gekregen dat hij moo iop de buitenkant vertrekt en niet meer naar binnen valt.
Er is nog veel spanning als de bbp erop gaat, alles wat te maken heeft met opzadelen geeft spanningen. Straks komt ze tegen 11 uur, ik ga op voorhand wat los werken en vandaag pakken we de zadelspanningen onder de loupe.
Ben benieuwd hoever ik daarmee ga komen vandaag, hou jullie op de hoogte! :j

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 08:25

Mss heeft hij wel een heel slecht zadel gehad in get verleden en flink oijn in zijn rug gehad.

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 15:30

Fabster schreef:
Mss heeft hij wel een heel slecht zadel gehad in get verleden en flink oijn in zijn rug gehad.

ja Fabster, het zal voor eeuwig een raadsel blijven vrees ik. Het is ongelooflijk hoe hij blijft reageren als je hem wil benaderen/aanraken van neus tem zadelplek...altijd weer dat defensief gedrag ;(

Vandaag een heel uur met gewenning bbp bezig geweest, na 1 uur geeft hij zich wel gewonnen maar is dit realistisch? wat zit er verdomme zo diep in dat paard geworteld?
Het is de hele voorkant eigenlijk, hij stampt dus ook nooit hé, het is altijd vooraan, dat bijten als je te dicht komt.Het is zo frustrerend te weten dat hij ons wat duidelijk wil maken en je niet weet wat.

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 15:35

Moet je nagaan wat een geweldig paard hij dan eigenlijk is... Bedoel, iets dat zo diep geworteld zit, moet hem zo onwijs veel stress of pijn of beide hebben gedaan, maar hij blijft open staan voor contact enzo.
Bij een mens zou die persoon al lang alles en iedereen vervloekt en verstoten hebben, of erger.

Toch blijf ik jouw inzet en geduld en passie erg bijzonder vinden hoor Mindfull. Geloof je in readings enzo?

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 15:50

Jaan81 schreef:
Moet je nagaan wat een geweldig paard hij dan eigenlijk is... Bedoel, iets dat zo diep geworteld zit, moet hem zo onwijs veel stress of pijn of beide hebben gedaan, maar hij blijft open staan voor contact enzo.
Bij een mens zou die persoon al lang alles en iedereen vervloekt en verstoten hebben, of erger.

Toch blijf ik jouw inzet en geduld en passie erg bijzonder vinden hoor Mindfull. Geloof je in readings enzo?


Ja ik heb er al vaak bij stil gestaan, dat ik maar vooral hij ook dat geduld met mij heeft. Hij gaat altijd zo graag mee om te grondwerken (klinkt raar := )
Nooit of nooit heeft hij ooit gestampt naar mij, ja, kzou liegen, uit joligheid aan de longe als ik wat teveel druk geef om hem weg te sturen, maar verder :n
Er zijn westernzadels op hem gebruikt geweest en daar hoef je geen tekening bij zeker? Wie weet wat een bitten er ooit ingezeten hebben.
Ja, ik blijf erin geloven, normaal als ik alle professionelen mag geloven is er fysiek niets aan de hand buiten zijn spierspanningen (die er nu zo goed als uit zijn) dankzij guasha therapie.

Wat jij nu zegt, Jaan, ik heb hem 2 jaar geleden laten lezen en mijn mond viel open en de tranen kwamen zo uit mijn ogen rollen als ik dat las. Bonk er op, was het.
Als jullie het graag eens lezen, ik heb het bewaard in mijn mails...

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 20:55

Ik ben wel benieuwd naar die reading. Als jij het ok vind om hem te delen.

Vandaag wezen rijden. Natuurlijk was madam weer lekker aan het stieren. We hadden een nieuwe route en raakten hopeloos verdwaald. De man van mijn vriendin kwam ons op de fiets redden. En dan is ze meteen een mak schaap! Caj houdt van mensen die je redden o de fiets. := . Ergens moesten we omdraaien omdat we niet verder konden. Reed Caj ineens voorop ipv achtersan. Loot ze net zolang achteruit tot ze weer achteraan stond. _O- Vond ze een betere plek, denk ik! :D

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 21:16

Hahaha, gekke caj. Ze blijven verrassen hé, ongelooflijk.

Ja graag wil het delen met jullie...hier plaatsen, mag dat?

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 21:25

Van mij wel!

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 22:15

Van mij ook!

Ik ben vanavond nog even een blokje om geweest. Meneer begint weer wat beter in z'n velletje te zitten en stuiterde gewoon weer hahaha! Stap het pad van een stukje bos op en hij sprong zelf in een nanoseconde in een spurt, paar bokjes en proesten erbij en daarna heerlijk einde gegaloppeerd! <3
Als ie zo is kan ik zo van m genieten, hij maakt me dan echt zo aan het lachen