Mensen met left brain extravert paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:03

Mindfull, volgens mij ben jij ook een Ghost zadel fan, toch? Heb hier een link van een amerikaanse site met vachtzadels en westernzadels ook van Ghost. Ik word er zelf heel hebberig van. Maar helaas niet genoeg paarden im zoveel zadels te verantwoorden :D . Maar als mijn huidige wollen zadel aan vervanging toe is, ga ik voor zo n vachtzadel. Maar dacht dat mss western wel iets voor jou was.

http://badlandsequine.com/page/2557/Gho ... e%20Models

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:15

:j ja ben 100% fan :D , buitenzinnig heeft een leuke nieuwe website.
Ik wou eerst de maremma (testzadel) overnemen maar heb het niet gedaan. Ben bang dat dit zwaar tegenvalt bij een regenbui.
Ik heb net een zwarte vetlederen Florac besteld en ga er de endurance fenders van Barefoot aanhangen.
Ik wil zo weinig mogelijk zadel, heb een schaapje besteld en ga zelf aan de slag om een seatcover te maken.
Jij hebt er ook ene hé :D

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:21

Bedankt voor de link, ook ik moet mijn handen van het toetsenbord houden als ik die schaapjes zie :')

Ik heb idd alles 'Western' maar nooit geen boomzadel meer voor mij. Echt basic, sidepull en touwhalster, lekkere boots ( vind ze te mooi om aan te doe, belachelijk kweet het :o) houten westernbeugels en mijn ghostje ;)

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 11:36

Daar zeg je wat met die maremma. Die had ik ook op t oog. Maar mijn wollen is eigenlijk ook goed te doen in de regen. Wel goed laten drogen. Maar ze hebben dus ook Zalea's tegenwoordig. T wordt steeds beter! :P

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 12:07

Ben weer een rondje wezen rijden. Had de 17 km weer in gedachten, maar warm, dazen en ik moe, dus klein rondje maar, 7 km. Kon ik meteen mijn nieuwe zebra-vliegendeken uitproberen.

Nou, mijn lieve LBE vindt het nu wel weer mooi geweest met dat buitenrijden. Zit geen gang meer in. Ik denk toch dat ze op een gegeven moment moe wordt ofzo. Het is echt de warmte niet. Vorige x had ze dat in oktober. Toen maakte ik me zorgen dat er iets was, dus heb haar binnenstebuiten laten keren. Niks aan de hand. Maar goed, over 3 weken ga ik met vakantie en heeft zij ook een maand vakantie. Dus we houden nog even vol. Dan maar langzaam. Ze is echt heel zuinig met haar energie.... :D

De vliegendeken beviel beter dan gedacht.

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 12:11

achja, je hebt toch kunnen rijden, dat ist belangrijkste :)

zijn onze paarden verwend? hmmm :))

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 12:26

Hahaha! Ze laten in ieder geval wel weten of dingen wel of niet goed zijn. Ik heb me er maar bij neergelegd. Wedstrijden endurance wil ik toch niet gaan doen. Dus dan maar minder snelheid. Grappig dat ze halverwege het rondje wel de afslag get bos in wil nemen. Dat vindt ze een beter rondje. Maar met die dazen sla ik dat nu even over. Maar nu ik de uitrijdeken heb getest, kan ik dat wel doen als het niet zo heel mooi weer is. Ze heeft liever haar masker niet op, dus er waren wel wat dazen om haar gezicht heen.

Verwend is ze inderdaad, hè? :=

Wijslander

Berichten: 5784
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 22:35

Anne, klinkt als een bizarre gebeurtenis, wat heftig... |( Kan me goed voorstellen dat jullie van de wap zijn. Hoe is het vandaag?

mindful, wat een mooie foto's, prachtig paard! Daar rijd je met de ghost incl. vachtje dus? En die ik-wil-snoepmond komt me zooooo veel te bekend voor van mijn 2 jongens...

Enne ssst, jullie maken mij hebberig, nu wil ik oooook een nieuw zadel :P Heb gisteren voor het eerst sinds een week weer met mijn eigen bf Cheyenne gereden, maar miste stiekem toch wel de A-zit van de Ghost Roma die ik mocht testen van stalgenoot. Snif!

Fabster, hoe pak jij dat de komende weken nog aan met jouw LBE? Dezelfde afstand blijven rijden maar dan met minder snelheid?

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 22:59

Dankjewel Sonja89! Nee, dat is mijn Ghost niet, dit is een bbp van FRA. Heb hem 2 de hands overgenomen, is bijna een nieuwe :)
Ik heb ook een Ghost roma, heb nu een Florac besteld. De roma mag weg binnenkort.
Jammer da je de zit niet fijn vind, anders kan je een koopje doen bij mij hahahaha.

Volgende week krijg ik hier thuis een soort bootcamp, ben benieuwd. We starten maandag en als alles vlot verloopt ga ik eind volgende week mss een kleine buitenrit maken 8-)

Wijslander

Berichten: 5784
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 23:04

De Roma vind ik juist heel fijn hihi, maar moest hem teruggeven aan de eigenaresse! :P Die van jou is geen piccolo vrees ik alleen? Gave bbp, ziet er heerlijk comfortabel uit!

Enne bootcamp, klinkt heftig en interessant :P hoe/wie/wat/waar? Ben niet nieuwsgierig hoor ;)

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 23:10

Is de standaard maat, moet jij een piccolo ? Pech voor mij dan _O-

Ja, hij zit enorm comfi 8-)

Ik woon in België, het gaat bij mij thuis door ipv op locatie. Problemen met weide omwille van aanhoudende regen enz. Daarom komt ze tot hier, vind dat wel een meevaller, dan hoeven we al die verhuisstress ni mee te maken :j
Het is iemand die veel ervaring heeft met mensen die angst hebben om terug te rijden.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 23:11

@Sonja; ja, ik ga gewoon verder met dezelfde afstanden. Alleen met minder snelheid, inderdaad. Ach ja. Soms is het wat t is....

Wijslander

Berichten: 5784
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 23:12

Ja moet een piccolo hebben, pech voor ons allebei! :n

Klinkt goed, de bootcamp.

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 23:14

Fabster schreef:
@Sonja; ja, ik ga gewoon verder met dezelfde afstanden. Alleen met minder snelheid, inderdaad. Ach ja. Soms is het wat t is....

Neem je soms dezelfde weg terug of beter niet? Ik bedoel als het echt niet gaat, wat kies je dan? Een stukje door rijden en kortere weg nemen of terug draaien?

Ik vind dit een moeilijke beslissing, ben altijd bang dat het dan een gewoonte gaat worden :')

Wijslander

Berichten: 5784
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 23:15

Ik ook, op een gegeven moment kwam ik niet verder meer dan 50 meter het bos in... Omdat als het echt niet ging, ik een doel stelde (bijvoorbeeld nog 5 meter vooruit) en dan terugging. Dat had de slimmerd na 3 keer héél goed door. Toen ben ik met thunk thunk gaan spelen in combinatie met point-to-point buiten (dus beloningspunten instellen).

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 23:31

Nee, ik maak gewoon mijn rondje af. Day rondje is 17 km en kán in 1 uur 45. Ik doe er nu 2,5 uur over. :o . Ze is nogal een opgewonden standje: staken, achteruit, omdraaien, etc. Maar we gaan gewoon verder. Van de week ging t wel. Binnen de 2 uur aan de fiets, 2 uur 11 rijdend, maar moeder mee op de fiets. Vorige week 2,5 uur en toen zat ik in de greppel. Maar kan me niet schelen. We doen 2x in de week dat rondje. En hopelijk gaat t ooit beter. Maar ze wil liever de andere kant op het bos in. Maar met al due dazen heb ik daar nu geen zin in.

Heleennn

Berichten: 6359
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 23:59

Ik heb 100% zeker een LBE haha :D Wat grappig wel, wist niet dat hier benamingen voor waren. Maar ze past volledig in het plaatje! Is een stoere, dappere merrie met een pittig dominant kantje wat de nodige discussie teweeg kan brengen tijdens de training :')

Anne_GTI

Berichten: 18209
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 00:18

Vos heeft vandaag wel weer in de wei gestaan maar hij ging echt niet naar achteren. Dus hij heeft zich vermaakt met kijken naar wat we aan het doen waren en af en toe een hapje gras. Hij is nog wel wat gespannen maar niet meer zo wappie als gisteren.

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 07:23

Heleennn schreef:
Ik heb 100% zeker een LBE haha :D Wat grappig wel, wist niet dat hier benamingen voor waren. Maar ze past volledig in het plaatje! Is een stoere, dappere merrie met een pittig dominant kantje wat de nodige discussie teweeg kan brengen tijdens de training :')

Hahahaha, dat is een correcte korte samenvatting! Welkom!

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 07:28

Idd, fabster, zo zou ik het ook aanpakken. Ik ben wel van plan om direct af te stappen bij 'hysterisch' gedrag en een stuk mee te lopen tot de rust er weer is.
Het opstappen gaat dan weer moeilijker zijn, ik gebruik altijd een opstapje om het leer vd stijgbeugels te sparen plus de rug van mijn paard :+ , ben ook zo jong ni meer en heb totaal geen lenigheid in mijn lijf hahaha...moet ik dringend weer wat aan doen.
Zal eerst maar is oefenen op de piste voor ik de wijde wereld in trek _O-

Ja Sonja, dat is ook een goed idee want ik werk met clickertraining. Kan idd handig zijn!

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 07:34

Caj is een fjord en niet al te groot. Ik gebruik thuis ook altijd een opstap, maar buiten kan dat niet altijd. Dan is het wel fijn dat ze niet zo groot is. Ik ben nl ook niet al te lenig. Ik moet er soms ook wel eens af, maar op dat rondje gaat dat steeds beter en kan ik blijven zitten.

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 08:02

Fabster schreef:
Caj is een fjord en niet al te groot. Ik gebruik thuis ook altijd een opstap, maar buiten kan dat niet altijd. Dan is het wel fijn dat ze niet zo groot is. Ik ben nl ook niet al te lenig. Ik moet er soms ook wel eens af, maar op dat rondje gaat dat steeds beter en kan ik blijven zitten.

:D , ben al blij da jij dat zegt hahaha. Jet meet 150cm ongeveer, schat ik zo en dat is al veel vind ik, terwijl het eigenlijk niet zo is. Ik schaam me soms dood als ik op de bbp moet geraken zonder beugels _O-

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Mensen met left brain extravert paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 08:18

Nee, maar serieus, hè! Caj is 1.42. Maar met bbp kan ik daar echt niet op zonder opstap hoor! _O- Maar mijn Sjaak (zie RBE) is boven de 1.65. Daar kan ik mét beugels niet eens op zonder opstap! Dus als ik ooit met hem naar buiten ga en ik moet afstappen, dan ben ik bang dat het lopen wordt :D

Anne_GTI

Berichten: 18209
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 08:48

Stijve harken :D
Dit ouwe wijf klom vorige week nog soepeltjes op een paard van 1.80 met de beugels op springmaat... Ben net een aapje, zit er in no-time op.

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 09:01

Ik il ook heel graag een zeer relaxed buitenrijzadel oid voor mn LBE'ertje. Heb van BF en Cheyenne en de Barrydale gehad. Zitting echt heerlijk <3 maar bij de Cheyenne mist ik wat steun bij m'n knieën en bij de barrydale reed ik m'n knieën juist weer open aan de wrongen....*zucht*
Is een bbp ook geschitk voor paarden met een redelijke schoft? Ik kan nu max kwartiertje zonder zadel rijden, anders lig ik volledig open. Maar lijkt me heerlijk met een bbp ofzo.

Wilde woensdagavond nog even naar strand met 'm, maar meneer had begrepen dat de smid donderdagochtend kwam, dus hij vond t wel tijd om dan 1 van z'n ijzers scheef en los eronder te zetten ineens. _-:( jammerdebammer!
Nu vanavond even lekker uitwaaien.

Ik stap ook altijd met krukje op, of via een hek of een muurtje of een paaltje. Wat er ook maar voorhanden is.
Al ben ik nog niet te krakerig om t zonder te doen. Tijd geleden lukte het me zelfs nog op zo op meneer z'n rug te springen! (hij is 1.80m ong, ik 1.86m) :j Vond ik toch wel heel netjes van mezelf haha :D