Ik ben op mijn stal een bak aan het maken met daarin allerlei dingen die je kan gebruiken om leuke oefeningen te doen met je paard. Ik vroeg me af of jullie me nog konden helpen om de bak aan te vullen?
Wat zit er al in? - Een grote paardenbal - Een kleine paardenbal die het paard vast kan nemen dmv "een handvat" - Kegels - Touw om een stuk van de piste mee af te zetten - Platic doek
Nog iemand leuke ideetjes?
Leadrope, touwhalster, stick en string hebben de eigenaars zelf. De bak is bedoeld voor mensen die grondwerk in het algemeen willen doen op de piste met hun paarden hieronder versta ik onder andere: - Schriktraining - Vrijheidsdressuur - Oefeningen in vrijheid - Leidoefeningen
Misschien kun je, als je een beetje creatief bent, een soort boog maken met sliertjes eraan maken, om doorheen te lopen. Ben ik vaker tegengekomen hier op bokt
edit; en misschien eventueel een clicker. Zelf gebruik ik geen, maar kan me voorstellen dat anderen dit wel handig vinden
GenteDiMare
Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-10 16:09
Oh leuke ideetjes allemaal dank je! Enkel snoepjes ga ik er niet indoen @ Plaudar: wat bedoel je met pionnen?
BritHittepit
BatmanBrit
Geplaatst: 31-08-10 16:09
leuk topic! ben ook opzoek naar zo n dingen! heb al een heleboel nu
GenteDiMare
Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-10 16:09
Oh ja ik snap wat je bedoelt met zo een boog leuk idee voor schriktraining ! dankje
Anoniem
Geplaatst: 31-08-10 16:10
GenteDiMare schreef:
Oh leuke ideetjes allemaal dank je! Enkel snoepjes ga ik er niet indoen @ [naam]: wat bedoel je met pionnen?
Weet je niet wat dat zijn?
GenteDiMare
Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-10 16:10
Kay_Kim schreef:
leuk topic! ben ook opzoek naar zo n dingen! heb al een heleboel nu
wat heb jij dan zoal?
GenteDiMare
Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-10 16:11
Plaudar schreef:
GenteDiMare schreef:
Oh leuke ideetjes allemaal dank je! Enkel snoepjes ga ik er niet indoen @ Plaudar: wat bedoel je met pionnen?
Weet je niet wat dat zijn?
Oh haha die hebben we ik noem dit kegels, stelde me iets anders voor bij pionnen sorry
Beetje drastischer, maar als de mogelijkheid er is, is een soort hindernisbaan ook leuk (heb helaas zelf niet die mogelijkheid). Misschien inspireert dit een beetje http://www.youtube.com/watch?v=BMoNFEXsSLM
BritHittepit
BatmanBrit
Geplaatst: 31-08-10 16:15
ik ben pas echt begonnen met grondwerk. men quartertje heeft wat rugproblemen als ik hem te veel longeer dus ben begonnen met hem zo te blijven amuseren. ik ben begonnen met het volgen, halthouven, wijken achter en voorhand de touwknoop en heb er nu kegels bij gehaald, balkjes (op de grond), ga ook zo n lintjesding maken waar hij door moet en met plastic ga ik ook beginnen zodat hij erover moet enzo maar verder heb ik ook nog niks, die paraplu is ook een leuk idee! Goede voorbereidingen voor op wandeling
en zo n speelbal hangt in zen stal ma ga een nieuwe kopen want is plat
vind het ook een leuk filmpje maar ik denk dat de staleigenaren het niet leuk gaan vinden als ik een gat graaf in de paddock:)
Najoveh
Geplaatst: 31-08-10 16:24
Een plantenspuit met water in! Erg handig voor paarden die bang zijn van vliegenspray. Als het mogelijk is is een trailer om trailerladen te oefenen ook erg handig. Ik ben eens ergens geweest en daar stond een trailer die daar echt voor 'vast' stond. Lekker stevig, en altijd beschikbaar. Dan gaan er toch vaker mensen even oefenen op trailerladen, wat een hele boel problemen kan voorkomen Voor de rest denk ik inderdaad aan kegels, plastic zeil, zo'n boog om onderdoor te gaan, grote tonnen (kunnen ze over springen,...), een paraplu, misschien toch een paar balken?, grote ballen en een opstapje. Ik ben benieuwd naar het resultaat
BritHittepit
BatmanBrit
Geplaatst: 31-08-10 16:26
ja ik heb zo'n paard dat bang is van spray maar enkel op zen lichaam, niet op zen staart. Raar maar waar, spuit ik het op een spons bij in zen stal of in zijn bijzijn, geen probleem maar als de spray zen lichaam raakt, dat vindt hij niet leuk
hmm bij ons in de stal geen enkel paard die daar echt problemen mee heeft maar het kan wel nog iemand ideetjes?
Aria_zz
Geplaatst: 31-08-10 17:42
En ik had dan eens een goed idee wat ik nog dacht wat leuk is maar ws niet in je doos past (en ik hoop dat niemand het al voor me heeft gezet ) is een wip, of bruggetje waar je over moet.
tamary
Geplaatst: 31-08-10 19:33
-plankier, -tonnen, -klappertjes pistool, laat ze de klappertjes zelf kopen want dat gaat hard (oordoppen zijn er ook prettig bij, maar die zijn persoonlijk), -Bellenblaas doet het ook erg goed voor schriktraining, -vlaggetjes, -matras (om te leren over verschillende ondergronden te lopen), -podest, -krukje voor mens,
In je bak past een groot deel hiervan niet, maar dat maakt de lol niet minder.
xmarliez
Geplaatst: 31-08-10 19:39
Ik heb pionnen, blok (auto band gevult met zand), bergje, boomstammen, boomstammin in de grond voor een weave etc.
Juuul
Geplaatst: 31-08-10 19:40
een draad met stukjes vuilniszak waar ze onderdoor moeten lopen, tussen 2 balken doorlopen(goed voor de coördinatie!) parasol(eronder door lopen of op de grond) slingers, radio(harde muziek?) autobanden!