Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Joosiien schreef:Of je hiervoor bijv. een dressuurruiter/westernruiter was of direct met N.H. bent begonnen.. Tja, ik reed ( rij er nog steeds ) bij een manege
Hoe lang je al bezig bent met Natural horsemanship.. zo ong. één maand
Hoe je bij N.H. komt (via via, boeken, etc.).. via de boeken van Pat Parelli
Heb je hiervoor cursussen gevolgd.. Nee, maar heb dinsdag mijn eerste les
Hoe reageert je paard erop.. Geweldig, hij luistert steeds beter naar mijn beenhulpen hierdoor
Wil je dit altijd blijven doen... Natuurlijk, maar hiernaast rij ik ook gewoon met hoofdstel en zadel ( dit doe ik af en toe voor buitenritten,
denk eraan om dit ook natuurlijk te doen)
Foto's volgen nog, maat ik wil graag meer info hebben van mensen die dit al langer doen, en hoe zij dit ervaren !
Joosiien schreef:Of je hiervoor bijv. een dressuurruiter/westernruiter was of direct met N.H. bent begonnen.
Ik ben nog steeds dressuur ruiter en heb western gereden![]()
Ik denk dat ik van kinds af aan toch wel met Nh bezig was, de tijd met de verzorgpony's, onbezorgd op vertrouwen zonder zadel op je paard aan een simpel halstertje naar buiten.
het 24/7 op de weide staan met ruwvoer enz. Alleen toen werd er nog niet in 'hokjes 'gedacht en heette dit niet zo
Hoe lang je al bezig bent met Natural horsemanship..
zo'n jaar of 10 waarvan de afgelopen 5 jaar met meer diepgang.
Hoe je bij N.H. komt (via via, boeken, etc.)..
boeken, internet, clinics op grote evenmenten en door te kijken naar mijn paarden.
Heb je hiervoor cursussen gevolgd..
Onze 1e cursus staat volgend weekend op het programma
Ik heb zvia de dvd's en boeken parelli level 1 gedaan ( niet officieel behaald)
Hoe reageert je paard erop..
Prima, het gaat als vanzelf zolang mijn paarden maar begrepen worden
Wil je dit altijd blijven doen...
het is een manier van leven voor mijal wil ik me niet in een hokje plaatsen.
we pikken de dingen mee die voor ons werken en hebben zo onze eigen manier
etc.
Joosiien schreef:Of je hiervoor bijv. een dressuurruiter/westernruiter was of direct met N.H. bent begonnen.. Recreatieruiter
Hoe lang je al bezig bent met Natural horsemanship..Hmm.. bijna 1 jaar.
Hoe je bij N.H. komt (via via, boeken, etc.).. Eerst internet (oa bokt), en nu hulp/les van iemand.
Heb je hiervoor cursussen gevolgd.. Nee, wel les dus.
Hoe reageert je paard erop.. Zeer goed!![]()
Wil je dit altijd blijven doen... Ja![]()
Joosiien schreef:Ik ben wel nieuwsgierig waarom mensen ervoor kiezen om (over te stappen) op natural horsemanship.
Ik maak namelijk een profielwerkstuk erover en het leek me wel leuk om verschillende opvattingen en meningen erover te horen.
Of je hiervoor bijv. een dressuurruiter/westernruiter was of direct met N.H. bent begonnen..
Hoe lang je al bezig bent met Natural horsemanship..
Hoe je bij N.H. komt (via via, boeken, etc.)..
Heb je hiervoor cursussen gevolgd..
Hoe reageert je paard erop..
Wil je dit altijd blijven doen...
etc.