Bitloos

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
geluksvogel
Berichten: 5096
Geregistreerd: 29-12-05
Woonplaats: Overijssel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 17:15

veiligheid staat voorop. je bent verantwoordelijk voor jezelf, je paard en de omgeving!

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 19:49

Ik heb vandaag buiten gereden,

Ik ben dus week op vakantie geweest. En ik had zoiets van waareom zou ik iemand regelen die mijn paard rijd? dus heeft mijn paard heerlijk een week in het land gestaan. heb vandaag buitenritje gemaakt.. echt heeeerlijk ontspannen, ookal heb ik bit in. gewoon lekker losse teugels buite. geen spanning tusse ons, maar ontspanning. het gaat echt de goede kant op. en ik ben echt trots op haar, ze hapt nu bijna naar het bit. ik reed eerst met ongebroken bit. omdat ze heel sterk gereden was. en nu rijd ik zonder problemen op een dubbel gebroken bit (Alsjeblieft geen commentaar op ongebroken bit, als meisje van 12 jaar luister je naar volwassenen, en die raadde mij die tijd een ongebroken bit aan omdat ze daar al 10 jaar op liep) ze begint nou ook steeds minder achter de loodlijn te lopen. haar rug te gebruiken. ze word rechter door de rug. écht geweldig

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:05

Goedzo, dat gaat de goede kant op!

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 20:08

Jaa, ben echt blij. die week rust heeft haar goed gedaan. want eerst was ze nooit zo knuffelig, en nu kwma ze spontaan naar me toe. dat voelt toch speciaal

Ruga
Berichten: 5407
Geregistreerd: 26-11-04

Re: Bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 19:10

Voor iedereen die op zoek is naar een bitloze optoming en door het bos de bomen niet meer ziet probeer ik (met de spontane hulp van anderen ) een overzichtje te maken van wat er op dit moment verkrijgbaar is.
het topic staat onder harnachement:
viewtopic.php?f=117&t=593104&hilit=
(en nu hoop ik dat ik dat hier nog niet gepost had, ik heb maar 2 blz. terug gelezen )

willeke_x

Berichten: 2160
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: Hasselt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 19:28

handig!!!

Nu nog een sticky met de link naar dat topic in Naturals.

Anoniem

Re: Bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 19:37

Bandida schreef:
het topic staat onder harnachement:
viewtopic.php?f=117&t=593104&hilit=

Mooi! Ik heb de link naar dat topic inmiddels op m'n site gezet (want ik krijg die vraag ook nogal 'es ).

Ruga
Berichten: 5407
Geregistreerd: 26-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 10:48

willeke_nijs schreef:
handig!!!
Nu nog een sticky met de link naar dat topic in Naturals.


Daar wordt aan gewerkt, binnenkort zal er wel eentje opduiken
@ Jovarna: Tof! Oh en ik heb jouw site in mijn eigen bookmarks gezet knap veulentje, en tof idee dat dagboek, leest als een soap .

arans

Berichten: 9585
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Nijmegen en Hoorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 18:11

ik vind het wel een goede overzicht en je ziet ook helemooie voor bijkomen

Equidea

Berichten: 6347
Geregistreerd: 10-07-05

Re: Bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 01:24

Ik heb sinds 2 weken besloten bitloos te gaan met mijn pony christa, behalve in het bos + dressuur rijden, veiligheid in het bos heb ik anders niet, daar is ze net een drilboor.

Ik ben er echt helemaal weg van!, christa loopt zo enorm ontspannen dat je gewoon inslaap zou kunnen vallen (bij wijze van) met bit is ze meestal enorm gespannen.

Ik merkt ook aan haar dat ze het zonder bit leuker vind, ze luistert netjes en nouja ik vind het gewoon super zo zonder bit, nooit verwacht dat z'n metalen dingetje z'n wereld van verschil kon maken.

Orchid

Berichten: 1783
Geregistreerd: 20-01-05

Re: Bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 16:49

Hier is het ook een wereld van verschil hoor
Ik heb een draver, ze heeft 5 gangen.
En probleem daarbij is dat ze ook een combi van alle gangen samen kan maken als ze gespannen is Maar zonder bit is ze eigenlijk nooit erg gespannen (tenzij er iets super-engs is) dus dat gaat al een stuk beter Ook reageerd ze nu beter op mijn been en zithulpen.
En als we gaan dressuurmiepen wil ze ook aan de teugel, wat met bit dus niet wou.
Een bit komt er dus ook niet weer in Heb net mijn gewone hoofdstel verkocht, en mijn bitloze is ook net met de post gekomen, ga foto's maken als het droog is