Ik ben sinds drie weken met Binky, mn fjord aan het oefenen met natrural horsemanship. Ik heb verschillende oefeningen al uitgeprobeerd, dat zijn draven en stappen en naar me toe komen als ik mn rug naar hem toedraai. Maar hebben jullie nog wat meer oefeningetjes? Wil graag nog meer met hem oefenen!
Ik zou me eens verdiepen in Parelli, die heeft een duidelijk stappenplan hoe je VEILIG met je paard kunt leren omgaan. Op het NH forum vind je een heleboel informatie daarover.
Op commando achteruit lopen. Je paard stil laten staan (los) en dan eromheen kunnen lopen (en aaien) zonder dat die wegloopt. En longeren zonder touw enzo is ook altijd leuk!! (weet niet of je dat al deed??)
Je kan volgens Voest of Parelli of nog wat anderen vast wel een aantal leuke oefeningen Googelen! Er staan namelijk echt heel veel op het internet hierover! Leuke dingen om te doen naast je paard zijn: Vrijheids Dressuur, schriktraining, een parcours lopen met je paard aan de hand, longeren (met 2, 1 of geen lijnen), oefeningen die horen bij Voest of Parelli enz, lekker met je paard gaan wandelen door het bos ofzo, masseren/TTouch, rechtrichten of andere gymnastiek oefeningen. Het is natuurlijk niet allemaal per se Natural Horsemanship maar eigenlijk is alles wat je met je paard doet Natural Horsemanship want het gaat natuurlijk om de algemene omgang met het paard!