Boeken???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
witje789

Berichten: 79
Geregistreerd: 06-01-11

Boeken???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 19:30

Hoi,

eerst en vooral ik weet niet goed of het hier bij hoort of bij Naturals
maar ik wil graag beginnen met Natural Horsemanship om een betere band en vertrouwen te krijgen zowel ik in mijn paard als mijn paard in mij
kunstjes leren en dergelijke
graag zou ik dan naarmate ik het kan lessen volgen maar ik vind nog gene in West-Vlaanderen België

daarom zoek ik nu een boek die me kan helpen om me te begeleiden en te leren

kent er iemand een goed boek aarzel dan niet en zeg het me :)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Boeken???

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 19:32

Ik kan je het boek van Pat Parelli aanraden: Natural Horse-Man-Ship. Via Bol.com te krijgen, en onlangs naar het Nederlands vertaald.

witje789

Berichten: 79
Geregistreerd: 06-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 19:33

Cassidy schreef:
Ik kan je het boek van Pat Parelli aanraden: Natural Horse-Man-Ship. Via Bol.com te krijgen, en onlangs naar het Nederlands vertaald.


Ok, en welke informatie kan je daar allemaal in vinden??

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 19:37

Het legt uit waarom een paard zo reageert zoals hij reageert, en hoe wij daar op in kunnen spelen. En er staan ook oefeningen in. Door het doornemen van de oefeningen creeer je een betere band met je paard. Je onkomt er alleen niet aan om hetgeen dat je uit dat boek gaat leren, eens te laten controleren door een Parelli instructeur. Maar om te beginnen vind ik dit het meest complete boek.

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boe ... t_overview

En er staan heel veel filmpjes over Parelli hier op bokt en op Youtube. Sommige in het Engels, sommige met Duitse voiceover. Als je interesse hebt kan ik ze voor je plaatsen.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 28-06-11 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

witje789

Berichten: 79
Geregistreerd: 06-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 19:39

Cassidy schreef:
Het legt uit waarom een paard zo reageert zoals hij reageert, en hoe wij daar op in kunnen spelen. En er staan ook oefeningen in. Door het doornemen van de oefeningen creeer je een betere band met je paard. Je onkomt er alleen niet aan om hetgeen dat je uit dat boek gaat leren, eens te laten controleren door een Parelli instructeur. Maar om te beginnen vind ik dit het meest complete boek.

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boe ... t_overview


dat lijkt me wel interessant, maar zijn er parelli lessen in West-Vlaanderen die niet te veel kosten?
of heb je geen idee
:)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 19:40

Laatst bijgewerkt door Cassidy op 28-06-11 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

witje789

Berichten: 79
Geregistreerd: 06-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 19:41

Cassidy schreef:
Kijk even op http://www.parelli.nl
Daar vind je namen van instructeurs.
Maar je vroeg hier om een boek. Dus krijg je van mij advies over een boek.


Ja, het is heel goed
echt bedankt
en heb je nog boeken??

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 19:42


witje789

Berichten: 79
Geregistreerd: 06-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 19:48


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 19:49

Die vind ik het beste. Omdat Parelli je begeleiding geeft in de vorm van cursussen, omdat er naast dat boek ook nog DVD´s te koop zijn, omdat je daar gewoon heel ver mee kunt komen.

witje789

Berichten: 79
Geregistreerd: 06-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 19:50

Cassidy schreef:
Die vind ik het beste. Omdat Parelli je begeleiding geeft in de vorm van cursussen, omdat er naast dat boek ook nog DVD´s te koop zijn, omdat je daar gewoon heel ver mee kunt komen.


Ok, echt super bedankt!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 19:52


tamary

Berichten: 29242
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Boeken???

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 20:02

aanvulling Parelli:
www.parelliconnect.com 1e 30 dagen gratis proberen en alle level 1 filmpjes zijn dan ook te bekijken.

Voor kunstjes :
Vrijheidsdressuur van apporteren tot zitten, Miriam Nieuwe Weme.

Lichte massagegrepen en oefeningen voor lichaamsgebruik (ook leuk om te doen als je door bv slecht weer niet kan rijden/stal uit kan):
Gedrag en training van paarden, Linda Tellington-Jones

witje789

Berichten: 79
Geregistreerd: 06-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 20:28

Cassidy schreef:
Het legt uit waarom een paard zo reageert zoals hij reageert, en hoe wij daar op in kunnen spelen. En er staan ook oefeningen in. Door het doornemen van de oefeningen creeer je een betere band met je paard. Je onkomt er alleen niet aan om hetgeen dat je uit dat boek gaat leren, eens te laten controleren door een Parelli instructeur. Maar om te beginnen vind ik dit het meest complete boek.

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boe ... t_overview

En er staan heel veel filmpjes over Parelli hier op bokt en op Youtube. Sommige in het Engels, sommige met Duitse voiceover. Als je interesse hebt kan ik ze voor je plaatsen.


die filmpjes mag je zeker plaatsen :)



Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 20:36


witje789

Berichten: 79
Geregistreerd: 06-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 20:39

ABC van het grondwerk
HANDBOEK GRONDWERK MET PAARDEN
zijn dit ook goede boeken?


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 20:43

Nee, dat is een interview dat op TV is uitgezonden. Parelli verteld daarin over zijn filosofie, en hoe de structuur is van zijn programma. Er worden wel stukjes uit de DVD's getoond, dus het bekijken/beluisteren waard. Als je het Engels machtig bent natuurlijk.

http://www.youtube.com/watch?v=nuaze3tH ... re=related

witje789

Berichten: 79
Geregistreerd: 06-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 20:50

Cassidy schreef:
Nee, dat is een interview dat op TV is uitgezonden. Parelli verteld daarin over zijn filosofie, en hoe de structuur is van zijn programma. Er worden wel stukjes uit de DVD's getoond, dus het bekijken/beluisteren waard. Als je het Engels machtig bent natuurlijk.

http://www.youtube.com/watch?v=nuaze3tH ... re=related


zal ik zeker doen
ken je de boeken ABC van het grondwerk en handboek grondwerk met paarden??

amyz

Berichten: 6918
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: Boeken???

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 20:53

Wat ik je ook beslist kan aanraden en je heeeel veel leert over op een totaal andere manier omgaan met je paard is de Tao van Equus, van Linda Kohanov (als ik het zo goed schrijf hihi).
Is echt een heel andere kijk op het paard en hoe je ermee om gaat, t moet je wel liggen want sommige stukken zijn best gecompliceerd, maar het is beslist de moeite waard :j Staan geen concrete oefeningen in oid, is meer aanvullende informatie (hoewel, aanvullend is miss niet het juiste woord). Maar kan m je echt aanraden!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 20:55

Die ken ik niet, maar grondwerkboeken zijn nooit verkeerd. Alleen is NH meer dan alleen maar grondwerk. Parelli biedt grondwerk, en vervolgens rijden in het zadel en een hele filosofie er omheen. In een duidelijk, door iedereen te volgen stappenplan.

Waar Parelli namelijk aandacht aan besteed is het character van het paard en hoe je daar op verschillende manieren mee om moet gaan om tot een optimaal resultaat te komen. En dat ga je in de grondwerkboeken doorgaans niet vinden.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 28-06-11 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 20:57

amyz schreef:
Wat ik je ook beslist kan aanraden en je heeeel veel leert over op een totaal andere manier omgaan met je paard is de Tao van Equus, van Linda Kohanov (als ik het zo goed schrijf hihi).
Is echt een heel andere kijk op het paard en hoe je ermee om gaat, t moet je wel liggen want sommige stukken zijn best gecompliceerd, maar het is beslist de moeite waard :j Staan geen concrete oefeningen in oid, is meer aanvullende informatie (hoewel, aanvullend is miss niet het juiste woord). Maar kan m je echt aanraden!


En ik kan dan weer niets met Kohanov. Ik vind haar voor een beginner te hoog gegrepen. Heb "Ruiter tussen twee werelden" van haar liggen. Bij interesse wel voor een zacht prijsje over te nemen.