voor geïnteresseerden: Hempfling reader te downloaden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GreaseMonkey

voor geïnteresseerden: Hempfling reader te downloaden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 10:48

Een interessante reader + powerpoint.

reader
powerpoint

Ik heb deze gemaakt na vragen van en aan verschillende mensen , en na aanleiding van gesprekken en discussies op verschillende fora.

Laten jullie even weten wat jullie ervan vinden? Denk er daarbij wel aan dat de teksten die in de reader staan puur gebaseerd zijn op teksten in het boek 'natuurlijk paardrijden, verzameling aan de losse teugel'. De readers gaan dus niet over mijn, maar over Hempfling's methode, en ideeën over hoe je een probleem met je paard beter zou kunnen oplossen zijn zeer welkom, maar kan ik dus niet in de reader verwerken. (tenzij je een andere kijk hebt op hoe ik de methode van Hempfling verwoord heb natuurlijk)

Arabesk

Re: voor geïnteresseerden: Hempfling reader te downloaden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 20:11

Hempfling is niet mijn favoriet Sigaar maar ik zal even kijken.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:45

Ik ben wel fan van Hempfling Go jij! Go jij! !

Ik vind je powerpoint leuk, lekker helder.. Helderder dan Hempfling zelf kan al snel natuurlijk Knipoog.

Morgen even door je reader!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 18:09

als ik op de reader klik krijg ik een kruisje? wat doe ik verkeerd?

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 19:11

Kan liggen aan de beveiliging op je pc. Kun je de powerpoint wel downloaden? pb me anders je mail-adres maar, dan stuur ik ze wel even

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 09:58

Zijn er al mensen die de reader uit hebben? Ik ben benieuwd wat jullie mening is...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 22:25

Ik wil het nog een keer lezen, binnenkort. Ben wel benieuwd Ja

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 09:29

Hey Wendy! Ben benieuwd wat je ervan vindt:) Hoe gaat t nu met Walter? Rijd je al op hem eigenlijk?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 09:35

Ik heb, volgens mij sinds 1995, al een boek van hempfling liggen. Natuurlijk paardrijden. Maar op de een of andere manier gaf me dat nooit voldoende handvaten om echt wat mee te kunnen. Wel stukjes en onderdeeltjes. Het is me altijd wel blijven boeien. Dus ik ben benieuwd.

Toen jij weg was gisteren heb ik nog gereden. Buitenrit.

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 09:40

Ik heb het boek 'natuurlijk paardrijden' ook en ik vind dat je de reader supermooi en vooral duidelijk hebt gemaakt!
Mijn complimenten hoor. Ik ben niet echt 100% voorstander van zijn 'methode' maar goed, dat is voor iedereen anders. Hoe jij het boek hebt 'vertaald' naar een mooie reader die voor iedereen begrijpbaar is vind ik echt knap.

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 18:46

Hey Bab, ik heb je powerpoint bekeken, ziet er netjes uit, mooi diudelijk. Goeie foto's ook (met Marleen Clown).

Reader nog niet gelezen, zal ik binnenkort eens naar kijken.

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 09:40

hihi jah khad geen andere duidelijke foto met verschil tussen voor- en achterhand Nagelbijten / Gniffelen

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 16:36

Eerste indruk is goed, moet nog wel echt lezen, maar het lijkt duidelijk van opzet en in leesbare taal Knipoog
Waar ik wel mee zit is de keuze van je foto's, om verschillende redenen.

De eerste foto bij de vraag of je teugels nodig hebt bij verzameling laat niets zien dat met verzameling te maken heeft, maar alleen misbruik van teugels. Daar zou ik een ander plaatje bij zoeken.
De foto's van de leidposities zijn op zich duidelijk, maar als je een andere achtergrond kiest worden mensen niet afgeleid van waar het om gaat. Hetzelfde geldt in mindere mate voor de foto van die schimmel, zonder die paraplu is hij nog net wat duidelijker. Foto van die schouderbinnenwaarts is een goed voorbeeld hoe het duidelijker is, zo wil je de andere foto's ook hebben.
Bij die foto's van evenwicht zie ik niet zo wat je ermee duidelijk wilt maken. Jij (?) zit op de foto zonder zadel achterover en op de foto met zadel met een gespannen rug en is het paardje (leukertje trouwens) iets onderstandig aan de voorkant en niet helemaal onder de massa met de achterbenen.
Foto bij wenden is veel te slecht van kwaliteit, hij is vaag en het paard buigt ook niet mooi door het lijf.

Als je voor die foto's gewoon een keer een goede fotograaf vraagt en goed nadenkt over wat je precies wilt overbrengen maak je het een stuk mooier. Tekeningen zien er bijvoorbeeld heel mooi en professioneel uit, dan is het jammer als de foto's niet dezelfde kwaliteit hebben.

Zag nog een kleinigheidje: typefoutje bij "Afsluitend" Knipoog

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 16:56

*wacht nog steeds op mail met reader* wordt wel nieuwsgierig nu.... Lachen

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 22:06

@ Waratje Thnx voor je mening. Helaas heb ik het momenteel te druk om professionele foto's te (laten) maken en moest ik het dus even doen met wat ik al op mijn pc had staan Lachen vandaar dus. Mocht je zelf foto's hebben die je beter in de context vindt passen en die ik mag gebruiken mag je ze me natuurlijk altijd sturen!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 19:53

ik heb ze, thanks! dat is best een lap tekst zeg... ga daar eens even op mn gemakje voor zitten, ziet er zo op eerste gezicht inderdaad erg goed uit!

laurahi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 12:11

Babje_84 schreef:
Een interessante reader + powerpoint.

reader
powerpoint

Ik heb deze gemaakt na vragen van en aan verschillende mensen , en na aanleiding van gesprekken en discussies op verschillende fora.

Laten jullie even weten wat jullie ervan vinden? Denk er daarbij wel aan dat de teksten die in de reader staan puur gebaseerd zijn op teksten in het boek 'natuurlijk paardrijden, verzameling aan de losse teugel'. De readers gaan dus niet over mijn, maar over Hempfling's methode, en ideeën over hoe je een probleem met je paard beter zou kunnen oplossen zijn zeer welkom, maar kan ik dus niet in de reader verwerken. (tenzij je een andere kijk hebt op hoe ik de methode van Hempfling verwoord heb natuurlijk)

Hoi,
Ik zou de powerpoint en reader graag willen bekijken alleen kan ik ze niet openen.
Wil je ze mij misschien per mail sturen???
laura.henny@live.nl

Alvast bedankt

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 16:19

@Laurahi: ik heb ze aan je verstuurd.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 22:06

Gaaf dat je dit hebt gemaakt zeg!! Ik heb m opgeslagen en ga t rustig lezen als ik tijd heb! Ik was al een tijdje benieuwd naar Hempfling, maar die is toch wat minder toegankelijker voor mij als leek dan bijv. parelli. Daar is veel meer over te vinden..
Dus ben heel blij met je uittreksel Haha! Haha!

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 22:14

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 09:41

@ vogeltje90: gelukkig. Daar deed ik het ook voor Lachen
@ curly2day: ik heb ze verstuurd!

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 09:44

Dank je wel

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 10:23

Eindelijk aan lezen en kijken toegekomen. Leuk dat je de structuur van het boek volgt, dat maakt het een leuke aanvulling naast het boek Lachen
Het punt waar ik moeite mee blijf houden is de leidpositie voor het paard. Zone 1 dus.
In eerste instantie heb ik het ook zo geleerd en was het al een hele strijd om Walter achter me te houden. Toen hij het eenmaal accepteerde vond hij het iets te makkelijk. Hij sjokte achter me aan, maar toonde (logischerwijs) geen initiatief meer. En als hij schrok, hield hij geen rekening met mij. De oplossing bleek leiden vanuit zone 2 zeg maar. Dat klopt op zich ook wel met hoe ik het nu lees in het boek, maar destijds had ik dat er niet zo uit gehaald.
Dat is wat mij betreft ook nog steeds het probleem met Hempfling. Het staat er allemaal wel in, maar het hoe ontbreekt vaak.
Juist datgene wat parelli wat mij betreft wel wat minder zou mogen doen, want in die paketten word je soms echt behandeld alsof je een halve idioot bent door alles continu te herhalen.

Binnenkort kom ik er denk ik nog uitgebreider op terug, want het blijft interessant Knipoog

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 15:18

Ik ben het helemaal met je eens. Parelli legt zijn methode uit als een soort van stappenplan. Als je dit doet doet je paard dat en vervolgens doe jij zus. Hempfling is 100% het tegengestelde en allebei is het moeilijk of vervelend om te lezen en te volgen...
Bij het stappenplan is een bijkomend probleem dat elk paard anders is: wat doe je dus als je paard anders reageert dan hij volgens het boekje zou moeten...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 22:12

Dat probleem had ik dus Haha!
Paard reageerde totaal anders en had helemaal geen zin in die suffe spelletjes.
Als je hem nu ziet zou je het niet meer zeggen, maar toen heb ik echt met de handen in het haar gezeten. Wat moest ik toch met dat paard?
Punt is dat veel methodes uitgaan van angstige paarden. De mijne was niet angstig en soms ook lastig te lezen.