Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Wendy schreef:Idd een stukje wei afzetten.
Maar dan wel volgend jaar, op z'n vroegst. 2 jaar is veel te jong om al mee te gaan longeren, zowel geestelijk als lichamelijk.
Judje schreef:[Dat is ook een reden dat ze zo lastig zijn aan de longe. Vergelijk ze met een kleuter, die hebben o.a. het concentratie vermogen nog niet om lang naar je te luisteren. Eerst poetsen en dan longeren, ben je toch al gauw 30 min. tot een uur bezig. Je gaat dan te lang door, waardoor 'het gevecht' alleen maar groter wordt.
Judje schreef:[Zelf heb ik ook een 2 jarige. Haar poets ik liever meerdere malen snel dan 1 x heel lang en na het poetsen gaan we altijd een minuutje of 5, hooguit 10, wandelen. Hiermee maak ik haar verkeersmak en leer ik haar het grootste deel van de commando's die later nodig zijn voor het longeren, als stilstaan, stappen, draven.
Wendy schreef:Idd een stukje wei afzetten.
Maar dan wel volgend jaar, op z'n vroegst. 2 jaar is veel te jong om al mee te gaan longeren, zowel geestelijk als lichamelijk.
44Myrthe44 schreef:Wendy schreef:Idd een stukje wei afzetten.
Nou volgens mij kan je met 2 jaar rustig beginnen met longeren hoor! Alleen moet je nog geen dingen op de rug leggen, rustig aan doen, niet de veel verwachten en een ezacht bit hebben!
Moelie schreef:Hallo bokkers,
Ik heb even een vraagje, ik heb een haflingerruin die volgende week 2 jaar word. Dus ik wil dan zo langzamerhand toch eens gaan beginnen met longeren. Maar, nou komt het: Op het terrein waar die staat is geen longeerbak, en geen rijbak. Dus de enigste optie in de wei. Maar hoe moet ik hem leren rondjes te lopen?
Ik moet natuurlijk even kijken hoe die gaat reageren. Want ik heb eerder een 2-jarige gelongeert in een wei, en die trok telkens keihard aan de lijn. Dus die rende wel rondjes maar sleurde je zowat mee. Nou weet ik natuurlijk nog niet hoe de mijne gaat reageren.
Wie heeft hier ervaring mee en kan mij hier wat tips over geven?
Alvast bedankt, groetjes Milou