Probleem met compliment

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snoekiej

Probleem met compliment

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 17:46

Ik ben een tijdje geleden een beetje begonnen met de basis van de vrijheidsdressuur, om Vorstin wat beter naar me te laten luisteren en natuurlijk voor de afwisseling Knipoog.
Nu doet ze de basis goed, ze kan stilstaan, achterwaarts (dit doet ze vooral heel snel), draf-stilstaan, en op commando stappen en draven. Ook komen doet ze al een beetje, maar alleen wanneer mevrouw er zin in heeft Clown

Van de week ben ik begonnen met het compliment aanleren (na eerst een hoop topics en sites gelezen te hebben). Ik heb eerst geprobeerd met de methode op de site van Pink-Horizon. Ik pakte haar voetje in mijn rechterhand en probeerde haar gewicht naar achteren te verplaatsen door een snoepje naast haar te houden. "Helaas" is Vorstin zo lenig dat ze gewoon haar hoofd opzij doet en het snoepje uit mijn hand probeert te grissen.
Daarna heb ik het anders geprobeerd. Ik houd haar voetje met mijn rechterhand vast, en met mijn linkerhand duw ik zachtjes tegen haar borst. Zo kan ik ook het beste voelen of haar gewicht ook daadwerkelijk naar achteren gaat. Als Vorstin een beetje haar gewicht naar achteren verplaatste, zette ik haar been weer neer en kreeg ze een beetje bix. Ze gaat nu al steeds verder naar achteren met haar gewicht, alleen het probleem is:
ze denkt nu dat ze nog verder naar achteren moet, en hinkelt af en toe een pasje achterwaarts. Volgens mij denkt ze dat ik wil dat ze met haar voet in mijn hand naar achteren gaat Clown
Ik probeer haar nu voordat ze achterwaarts gaat al te stoppen en haar te belonen, maar dit is best lastig. Hoe kan ik haar nou leren dat ze wat meer naar de grond komt ipv naar achteren? Of moet ik het gewoon blijven proberen en snapt ze dit met de tijd vanzelf?

wonderlover

Re: Probleem met compliment

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 17:50

geen idee mij lijkt jouww manier
Ps ik volg dit topic ook even

ExX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 19:03

ja goeie vraag bij mij lukt dat ook niet Bloos

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 23:30

Is er niemand die een tip heeft Verward

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 00:51

ik heb het net voor het eerst met mijn pony geprobeerd en heb het snoepje tussen de benen door gegeven en hij deed het bijna , hihi.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 17:39

fuego3 schreef:
ik heb het net voor het eerst met mijn pony geprobeerd en heb het snoepje tussen de benen door gegeven en hij deed het bijna , hihi.

Dat is dus niet de bedoeling. Als je pony dan zijn evenwicht verliest en valt kan hij zijn nek breken.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 00:30

Misschien ben ik te ongeduldig, maar ik kan me niet voorstellen dat alle 68 mensen die dit topic bekeken hebben geen tip voor mij hebben...

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 00:59

Snoekiej schreef:
fuego3 schreef:

Dat is dus niet de bedoeling. Als je pony dan zijn evenwicht verliest en valt kan hij zijn nek breken.

Dit is heel rustig gegaan en zij hoofd heeft geen sec op zijn borst of tussen zijn bene gezeten, ik ben vrij lang en heb een kleine pony en er is geen moment van gevaar in gezeten Haha!
dit alles gebeurde met zijn kont bijna tegen de hoek van zijn stal om hem het niet helemaal te laten doen , maar om te kijken of hij dit begreep.

Snoekie heeft gelijk zoals ik dit beschreven heb moet je wel mee oppassen Gestoord

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 14:20

edit

Moondust

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 16:16

Misschien kun je een muur als hulp gebruiken?
Dat je haar met haar achterhand in een hoek zet, zodat ze niet achterwaarts kan, en dan het compliment vraagt?
Als ze eenmaal doorheeft wat de bedoeling is, kun je de muur daarna weglaten.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 18:20

Bedankt voor de tip, ik ga het morgen eens proberen Lachen

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 13:37

zo is dat eigelijk ook in de hoek van onze stal gedaan.