wie doet er allemaal vrijheids dressuur en warom?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lisanne112

wie doet er allemaal vrijheids dressuur en warom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 17:21

hoi
ik was wel nieuwschierig wie er allemaal vrijheids dresuur doen en warom jullie het doen of warom jullie dat juist niet doen.

ik doe met mij haflinger alleen nog maar spaanse pas oomdat ik haar wat te oud vind om de kunstjes liggen zitten ext. te doen.. ( 16 jaar) ik probeer langzaam een beetje buigen enzo maar meer niet.

met mij shetlander doe ik wel veel het is echt wel een beetje een circus paardje en hij vind het erg leuk hij kan onderanderen stijgeren liggen ( zitten ben ik mee bezig), spaanse pas , buigen . compliment. naja van alles

en wat doen jullie met vd?

groetjes lisanne

Ilsex

Re: wie doet er allemaal vrijheids dressuur en warom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 17:24

Ik zou het ze best willen leren , maar volgensmijn kan ik dat niet , ik ben namelijk niet iemand met 100 % geduld. Ik vind het leuk om te doen hoor , maar als het niet lukt denk ik soms wel is ja dan maar een andere keer Tong uitsteken.

Lab_iris

Re: wie doet er allemaal vrijheids dresuur en warom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 17:25

je kan ook pirouette doen hoor denk ik dat valt ook nog wel mee Knipoog

ik doe ook VD ik doe spaanse pas.. zit er bijna helemaal goed in.. binnen kort even mee verder weer Knipoog en compliment ben ik nu mee bezig en met flemen op comando ben ik bezig.. enpirouette... en ze kan op comando kusje geven Haha! als ik op mn mond wijs geeft ze een kusje Haha!

Maar we zijn nu heel druk bezig met beleren dus doen we het nog maar wijnig.. en t meest spaanse pas..

Oja ze kan trouwens ook stap draf halt en achter uit op comando Tong uitsteken

lisanne112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 17:39

haah weetje mijn paardjes kunnen ook kusjes geven .. oja mij shet kan ook nog trappen op comando ik ben daar wel heel consequent mee want hij moet het maar niet doen al zeg ik het niet.. ik zal even een foto zoeken van compliment. !!

even of topic

ik zie dat jij lab_iris in koedijk woon echt vlak bij mij mij paardjes staan in sint maarten maar ik stuur je zo nog wel even een pbtje.. !!

groetjes lisanne

lisanne112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 17:41

hier wat foto's van de kunstjes ..

Afbeelding

Afbeelding

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 17:42

Ik doe het om de band te versterken, tussen mij en mijn paard. Lachen Het heeft ook zeker geholpen, ik leer heel af en toe weer wat nieuws aan, maar vooral de basis vind ik leuk om te doen.

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 17:49

Lisanne112 ik vind het echt mooi om te zien hoe je dat met je pony doet , hoe heb je hem dat aangeleerd of un je tips geven want ik wil het heel graag de pony's die ik verzorg ook aanleren Bloos

lisanne112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 17:56

ik heb je een pbtje gestuurd!!

HoofBeat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 17:59

zou een pony van 28 dit kunnen leren denken jullie?? Haha!
ik zou het nl wel erg leuk vinden Bloos

lisanne112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 18:02

ik weet het niet net hoe de pony in staat is al is ie nog druk en wil graag mischien wel maar anders zou ik het gewoon laten...

oja weetje wat ook wel leuk is apport dat ze net als een hondje de zweep voor je gaan halen .. hihih davinci mij shetje kan nu de zweep van de grond halen .. echt zo grappig hij doet het ook met een longeer zweep heel gaaf gezicht !!

blonde_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 11:58

leuke foto's lies !! Tong uitsteken

lisanne112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 18:15

ja he nien hihi

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 09:17

doe ook aan vd
al behoorlijk lang..vond het wel een uitdaging om er is met penny aan te beginnen en wat bleek ze had talent..
ze vind het geweldig als we gaan vd-en.. ze rent mij overal los achterna als ik het maar vraag. ook de 'grotere' oefeningen kunnen we.. met de andere 2 shets doe het een beetje . met rocky wil ik er ook nog veder mee maar die is niet zo snugger Knipoog

wel vind erg jammer dat vd tegenwoordig ook beetje misbruikt word iedereen leert het steigeren of compliment maar aan door te duwen en te trekken. en dat is totaal niet de bedoeling..

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 10:35

--> VD

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 13:23

Hij kan pootjes geven als ik met mijn vinger er tegenaan tik , maar het steigeren wil niet lukken daar kap ik denk mee want het moet natuurlijk wel VRIJheidsdressuur blijven en ik vind het niet leuk als ik met die zweep telkens tikjes geef op zijn borst weet iemand hier een betere manier om het aan te leren ?

MissVanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 14:42

Ik ben er nog maar net aan begonnen. En ik ben der helemaal weg van.
Omdat je toch op een andere manier iets met je paard doet.
Vooral als het warm is en geen zin heb om te rijden ga ik dit doen.
Leuke oplossing.
Met heel warm weer zie je mij niet rijden Knipoog.

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 16:13

Ik ben er aantal jaren mee begonnen met Odin.

Ik heb haar nu zo ver dat ze bijna alles wel voor me doet.
En het heeft zeker invloed gehad op onze band! Ja
En dat merk ik al met hele kleine dingen, bijvoorbeeld als ik haar na het rijden weer in de wei wil zetten:
Ze mag namelijk van mij zelf naar de wei lopen, ik loop dan achter haar aan. Maar als ik nog even wat anders aan het doen ben dan stopt ze met lopen en blijft net zolang achterom kijken of ik er ook nog aankom Lovers
Zoiets deed ze vroeger dus niet haha

Foto's staan in m'n profiel..

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 17:23

Ilsex schreef:
Hij kan pootjes geven als ik met mijn vinger er tegenaan tik , maar het steigeren wil niet lukken daar kap ik denk mee want het moet natuurlijk wel VRIJheidsdressuur blijven en ik vind het niet leuk als ik met die zweep telkens tikjes geef op zijn borst weet iemand hier een betere manier om het aan te leren ?

en dit is dus wat ik bedoel steigeren is niet de 2de oefeningen die je aanleerd...
begin eerst met de basis meid en wat grond oefeningen zoals de buiging etc kom dan nog maar is een keer terug met je vraag over het steigeren Vork

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 17:31

Ik doe het sindskort. Nog geen 2 maanden met mn verzorgshet. Aangezien ik er niet meer op kan rijden Clown doe ik lekker VD tussendoor. Hij vind het heel leuk, en is nog meer op me gesteld geraakt. Hij is nu helemaal happy als ik aan kom, want dan kan die weer wat gaan doen. Hij heeft in een mum van tijd de kuntjes door. Hij kan nu al heel veel dingen in zo'n korte tijd. Voetje geven (alleen nog niet lopend), buigen, op het blok, op het blok voetje geven, kusje geven (sinds gister Haha! ), en een begin van het compliment. Dit is al heel wat vind ik zelf, en natuurlijk kunnen de kunstjes nog verbetert worden, maar er is een begin. Lachen Heel leuk om te doen, en ik vind het leuk dat een paard het zo snel door heeft wat de bedoeling is, zonder met elkaar te praten Haha!

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 17:32

ik zou het ook heel leuk vinden om te doen, maar ik heb geen idee hoe ik moet beginnen, waar hebben jullie het van geleerd.
boeken?cursus?internet?

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 17:39

Ben ongeveer een halfjaartje bezig met VD en vind het helemaal super Lachen Ik doe het sowieso omdat ik het gewoon heel leuk vind om zo met Babiche bezig te zijn, haar al die nieuwe dingen te leren etc. Ze is ook super leergierig, dat maakt het allemaal extra leuk! Verder doe ik het ook om onze band te versterken, en ik merk het verschil nu al Ja Babiche kan nog niet zo heel veel, ben ook nog vooral met het grondwerk bezig, als dat er echt goed in zit gaan we beginnen met dingen als compliment, buigen, zitten, liggen en misschien zelfs wel steigeren. Pling Nu kan ze alleen nog maar een pirrouette, kusjes geven en een soort van grappig kunstje wat ik zelf heb verzonnen; dan zeg ik "Zoek!" en dan gaat ze met der neus tussen der benen snuffelen en zoeken Huilen van het lachen Echt heel schattig om te zien Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 17:42

Ik ben nou anderhalf jaar geleden begonnen met VD, en mijn vzfries is er een compleet ander paard van geworden.
Ze is aanhankelijker en knuffeliger, en respectvoller naar mij toe!

Foto's in mijn profiel!

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 17:46

Ik doe aan grondwerk, wat ook een beetje VD is.

XxpaulinexX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 18:52

ik doe het soms wel een keertje. vooral in de winter. het is een leuke manier om bezig te zijn met je paard en je crieert misschien ook wel een sterkere band.

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 18:55

mijn pony kan ook kusjes geven. maar dat heb ik hem niet echt geleert. t is gewoon een ontzettende knuffelkont Lovers