Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

.
en compliment ben ik nu mee bezig en met flemen op comando ben ik bezig.. enpirouette... en ze kan op comando kusje geven
als ik op mn mond wijs geeft ze een kusje 

Het heeft ook zeker geholpen, ik leer heel af en toe weer wat nieuws aan, maar vooral de basis vind ik leuk om te doen. 

weet iemand hier een betere manier om het aan te leren ?
.
Ilsex schreef:Hij kan pootjes geven als ik met mijn vinger er tegenaan tik , maar het steigeren wil niet lukken daar kap ik denk mee want het moet natuurlijk wel VRIJheidsdressuur blijven en ik vind het niet leuk als ik met die zweep telkens tikjes geef op zijn borstweet iemand hier een betere manier om het aan te leren ?
doe ik lekker VD tussendoor. Hij vind het heel leuk, en is nog meer op me gesteld geraakt. Hij is nu helemaal happy als ik aan kom, want dan kan die weer wat gaan doen. Hij heeft in een mum van tijd de kuntjes door. Hij kan nu al heel veel dingen in zo'n korte tijd. Voetje geven (alleen nog niet lopend), buigen, op het blok, op het blok voetje geven, kusje geven (sinds gister
), en een begin van het compliment. Dit is al heel wat vind ik zelf, en natuurlijk kunnen de kunstjes nog verbetert worden, maar er is een begin.
Heel leuk om te doen, en ik vind het leuk dat een paard het zo snel door heeft wat de bedoeling is, zonder met elkaar te praten
Ik doe het sowieso omdat ik het gewoon heel leuk vind om zo met Babiche bezig te zijn, haar al die nieuwe dingen te leren etc. Ze is ook super leergierig, dat maakt het allemaal extra leuk! Verder doe ik het ook om onze band te versterken, en ik merk het verschil nu al
Babiche kan nog niet zo heel veel, ben ook nog vooral met het grondwerk bezig, als dat er echt goed in zit gaan we beginnen met dingen als compliment, buigen, zitten, liggen en misschien zelfs wel steigeren.
Nu kan ze alleen nog maar een pirrouette, kusjes geven en een soort van grappig kunstje wat ik zelf heb verzonnen; dan zeg ik "Zoek!" en dan gaat ze met der neus tussen der benen snuffelen en zoeken
Echt heel schattig om te zien