Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
stef schreef:nav filmpje:
Ik denk dat je op zich op de goede weg bent. persoonlijk zou ik hier niet trainen, je staat op een verharde ondergrond wat niet mee veert op het moment dat de voorbenen neerkomen, waardoor ie dus elke keer een klap op zijn pezen krijgt.
Nee natuurlijk niet, maar was even snel voor een filmpje even tussendoor.
Mijn geluid is even dood, dus ik weet niet of je ook een stemcommado gebruikt, maar alleen een kriebeltje op zijn borst lijkt me voor de pony makkelijk te verwarren met een halstertouw wat je om zijn hals gooit, een borstel, nouja, verzin maar...
Commando is stijger, en het maakt niet uit waar ik hem tik eigenlijk hij luisterd vooral naar het commando, vandaag tikje tegen zijn flank met mijn hand gebeurde niets, maar met comando erbij weer een sijgertje.
Je ziet wel dat ie in 1e instantie mooi gaat "zitten" en dan omhoog komt. Ik zou langzaam maar zeker geen genoegen meer nemen met de lage sprongetjes en lat steeds een stukje hoger leggen (dus 30cm niet meer belonen, 40 wel, later 40 niet meer belonen, 50 wel, etc)
Hij hoeft van mij niet super hoog, maar mag wel iets meer zijn beentjes buigen.
Dan als je erop gaat: Waarom trek je je benen zover op? Ik kan niet zien wat voor commando je verder geeft, ik zie alleen dat je kuitdruk geeft, lijkt me ook vrij verwarrend voor je pony. Zorg dat je je eigen grens en die van je pony kent, aan het eind raakt hij duidelijk geirriteerd en dat moet je zien te voorkomen.
Dat bokje bedoel je?
En ja hij wilde graag weer verder eten (als ik het niet erg vond)
Me benen, zo heb ik duidelijk het verschil geleerd kwa beenhulpen zodat hij het niet bij al mijn beenhulpen zou doen, nu alleen het nog vervijnen.
Succes!