Wat te doen met mini pony´s

Moderators: Neonlight, balance, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Y0ellaatje
Berichten: 1
Geregistreerd: 13-05-24

Wat te doen met mini pony´s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-24 16:53

Hoi!!!
ik heb sinds vorige week vezorg pony´s
even het korte verhaal
ik en me zusje liepen regelmatig langs een kleine stalletje en een weide met 3 shets en 6 mini pony´s ook al rij ik al op een manege en ga ik vaak naar het paard van me oma het leek me leuk om de pony´s te vezorgen en heb een briefje op de ingang van de stl geplakt en ja de eigenaar reageerde positief dus zo ging het

mijn vraag is wat doen jullie met je mini pony´s
ik kann er natuulijk niet op rijden maar mijn zusje wel maar de meeste pony´s zijn nog niet beleerd en we hebben ookk nog geen tuig dus we willen eerst dingen doen met de pony´s op de grond wel hebben we al een longeersingel

dus als je nog ideen hebt leuke spelletjes en dingen die we kunnenn doen met de pony´s

capopjekop

Berichten: 30713
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 17:00

Hoe oud zijn jullie? Als je enkel manege-ervaring hebt (wat helemaal niet erg is, iedereen moet ergens beginnen!) Zou ik niet zomaar zelf de pony's gaan beleren. Zorg dat de eigenaar of een andere volwassen persoon met ervaring met beleren erbij is. Een ongeluk zit in een klein hoekje en je wil geen verkeerde dingen aanleren.

Mijn shetten liepen vroeger voor de wagen maar sinds grietje er niet meer is heb ik m'n wagen verkocht. Hans is nogal een bangepoeperd. Hij is wel ingereden maar ik heb geen passende ruiter. Dus hij gaat vooral mee wandelen als we met m'n andere pony aan het werk kan.

Verder wordt hij aan de dubbele longe getraind zodra dat weer mag van de hoedsmid (hij is bevangen helaas). En voordat hij bevangen was hadden we onze eerste grondwerkles gehad. Je kunt vanaf de grond ook dressuur doen.

Met alles geldt wel goed overleggen met de eigenaar wat wel en niet mag. En zorg dat je zeker in het begin les neemt (als je gaat grondwerken of lange teugelen).

Verder kun je schrikparcours uitzetten en als je veilig materiaal hebt vrij springen

pluisje88

Berichten: 8160
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Wat te doen met mini pony´s

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 18:21

Je kunt met mini’s alles wat ik ook met mijn grote paarden doe behalve rijden. Longeren enkele en dubbele lijnen, grondwerk, dressuur aan de hand (ze kunnen gewoon net als grote dressuur paarden zelfs passage en piaffe aanleren als je handig genoeg bent zelf) clickertraining, mennen en wat je zelf nog kunt bedenken. Hoewel ze de maat missen om erop te zitten zijn ze voor de rest net als ieder ander paard. Als je hier nog niet eerder iets mee gedaan hebt zou ik wel adviseren om les te nemen hierin.

Popstra
Berichten: 13934
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Wat te doen met mini pony´s

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 19:19

Als je nog onervaren bent in het beleren van paarden moet je het lekker bij wat poetsen wandelen en knuffelen houden met de minis

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70789
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Wat te doen met mini pony´s

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-24 23:17

Ik verplaats dit topic naar young rider talk.