Grondwerk wil niet...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caira
Berichten: 26064
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Grondwerk wil niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 17:33

Kun je een filmpje maken ? Ik wil best eens meekijken

siouk95
Berichten: 3
Geregistreerd: 04-08-17

Re: Grondwerk wil niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 14:12

Ik heb niet zoveel verstand van paarden en grondwerk. Maar zoals je zelf al aangeeft is jouw spanning en energie waarschijnlijk de basis van het probleem. Iedereen heeft nu al veel aangereikt wat je zou kunnen doen ten opzichte van het paard. Ik denk dat je vooral moet gaan zoeken hoe jij rustig kan worden. (bij hondentraining is dat toch zeer belangrijk).

Als jij niet lekker in je vel zit, dan heeft jouw paard waarschijnlijk iets van: oei op die energie wil ik liever niet in gaan. Geraak je te gespannen probeer ademhalingsoefeningen te doen. Ik denk als je even googled dat je wel voldoende oefeningen begint. Overweeg misschien yoga? of een andere vorm om rustig van te worden. Weet jijzelf waarom je zo gespannen bent? Misschien moet je eens bij iemand je verhaal doen.

Ga vooral opzoek naar hoe jij die spanning kan kwijt geraken. Doe ondertussen dingen die je leuk vindt met je paard. Dingen die jullie wel samen kunnen. Met professionele hulp aan je zijde, trek je jezelf wellicht ook minder in twijfel.

Ik vrees dat hier jouw energie de sleutel zal zijn en in theorie kan iedereen wel zeggen doe dit of doe dat. Maar in praktijk is het vaak heel moeilijk.

Alleszins heel veel succes! en geniet nog van je paardje :)