slapen en boos tijdens vrijheidsdressuur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maad_dfhhl
Berichten: 89
Geregistreerd: 03-12-13

slapen en boos tijdens vrijheidsdressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-17 15:57

heey,

ik doe regelmatig vrijheidsdressuur met mijn e-pony fury.
hij is gehoorzaam en bezit de basis en ik weet wat de gevaren zijn en de nadelen van bepaalde trucjes.
hij beheerst nu:
jambette
flemen
schudden
steigeren
spagaat
achterwaarts op alle plekken waar ik sta

nu ben ik bezig met het aanleren van de buiging en de spaanse pas alleen is het zo dat hij heel snel gefrustreerd word als iets niet lukt, bijvoorbeeld met de buiging hou ik een snoepje tussen zijn benen maar hij doet alleen zijn hoofd naar beneden en het lijkt het alsof hij dan gaat slapen. dan maak ik hem 'wakker' en dan probeert hij het wel en dan beloon is hem ook goed door het brokje te geven en een aai te geven en even te kriebelen. dan probeer ik het nog een keer maar vertikt hij het om zn best te doen... hij heeft geen medische problemen is erg flexibel, ik doe ook altijd voor de vrijheidsdressuur een warming up.

wat kan ik er voor doen dat hij weer plezier krijgt in het vrijheidsdressuur en zijn best weer wil gaan doen? ik weet het even niet meer... ik heb geprobeerd om zo veel mogelijk afwisseling in de training te houden dus ongeveer 1 a 2 keer per week vrijheidsdressuur, ook in het vrijheidsdressuur af te wisselen en niet steeds het zelfde trucje maar ik probeer het zo interessant en afwisselend mogelijk te houden en goed te belonen. maar ik merk heel weinig verschil.

hebben jullie tips of weten jullie wat de oorzaak kan zijn?

maad_dfhhl
Berichten: 89
Geregistreerd: 03-12-13

Re: slapen en boos tijdens vrijheidsdressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-17 18:37

Niemand? ??

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: slapen en boos tijdens vrijheidsdressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 21:02

Dit is niet zo'n heel druk forum, dus niet gek dat het even duurt voor je een reactie krijgt...

Echt helpen is het handigste wanneer ik jullie als combinatie zie. Wellicht zet je hem niet goed neer, hou je je hand niet voldoende in het midden, vraag je hem niet laag genoeg of steun je hem te weinig. Zomaar een paar ideeen die er aan de hand zouden kunnen zijn en wat ik nu niet weet omdat ik niet zie wat jullie samen doen.
Iets wat je wel kan proberen is iets zoeken wat hij lekkerder vindt. Bijvoorbeeld wortel, stukjes appel, of misschien wel meloen of echt iets van snoepgoed oid. Dat motiveert vaak wel. Maar kijk ook kritisch naar hoe je je vraag stelt en als je echt graag een stap verder wilt dan is het wellicht toch interessant om een les te boeken die iemand.