lange lijnen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fabiennexvis
Berichten: 30
Geregistreerd: 16-04-17

lange lijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 19:41

hoi hoiiii,

Ik heb deze topic aangemaakt voor alle mensen die lange lijnen of onderweg zijn naar het beleren voor de kar. Vertel hier hoe jij bezig bent met beleren en foto's van het beleren/langelijnen. :)
Hier dan maar even mijn verhaaltje. :j

We zijn sinds een poosje bezig met lange lijnen met onze A Welsh pony Blue.
Eerst zijn we bitloos begonnen hier reageerde hij supergoed op. Maar we willen graag echt hem in de wedstrijdsport krijgen, helaas mag je niet bitloos straten...
Aldus zijn we nog een beetje aan het speuren naar het perfecte bit.

Ik weet het de oogkleppen zitten te laag is nu geregeld!

Afbeelding

Afbeelding





Een poosje geleden hebben we een marathon wagen met tuig van iemand overgenomen.
Nu zijn we aan het oefenen met het tuig aan.


Afbeelding


Afbeelding

Ik wil dus dit topic bij gaan houden over Blue en foto's plaatsen van alles hoe we hem aan het beleren zijn etc. En hoop ook zeker dat jullie ook jullie verhaal meden delen hoe het bij jullie in zijn werk gaat. :D /3
Laatst bijgewerkt door Fabiennexvis op 24-04-17 20:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 19:57

Leuke pony!
En veel succes met langelijnen en beleren, hopelijk vind je snel een fijn bit!
Kan het ook zo zijn dat ze anders loopt op bit omdat ze een bit nog niet is gewend? (Dan ga ik ervan uit dat het een jonge pony is die nog niet vaak het hoofdstel in heeft gehad.)



Ik langelijn recreatief met mijn verzorgpony. Ze is boven de 30 en is beleerd voor de wagen. Hierdoor kwam ik op het idee om ook eens op een andere manier dan met halster+touw te wandelen.

Ik ben te groot om op haar te rijden, maar af en toe staat ze nog wel voor de wagen voor een klein ritje.

Afbeelding
De foto is gemaakt in de winter. Ik had het tuig opgedaan om het roze kleed op zijn plek te houden ;) (Deken paste niet mooi met longeersingel/schofttuig.)


Edit: wat zitten de manen mooi op mijn foto := :+

Fabiennexvis
Berichten: 30
Geregistreerd: 16-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 20:01

[quote="Joaltijd"]Leuke pony!
En veel succes met langelijnen en beleren, hopelijk vind je snel een fijn bit!
Kan het ook zo zijn dat ze anders loopt op bit omdat ze een bit nog niet is gewend? (Dan ga ik ervan uit dat het een jonge pony is die nog niet vaak het hoofdstel in heeft gehad.)



Ik langelijn recreatief met mijn verzorgpony. Ze is boven de 30 en is beleerd voor de wagen. Hierdoor kwam ik op het idee om ook eens op een andere manier dan met halster+touw te wandelen.


Super leuk!!
Vind het leuk om te zien dat ookal mensen niet meer kunnen rijden dat ze toch nog andere leuke dingen doen met hun pony's. <3

Hij is nu 7 hij heeft best een gevoelige mond en denk dat ik nu voor een B-stang ga en dan met appel :P

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 20:03

Succes met het beleren!
Euh, op foto 1 hangen je oogkleppen te laag. Op de volgende foto je neusriem te hoog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 20:15

Lukasje schreef:
Succes met het beleren!
Euh, op foto 1 hangen je oogkleppen te laag. Op de volgende foto je neusriem te hoog.

Dat ik dat niet zag :=


Fabiennexvis, misschien is het ook slim om even naar het hoofdstel te kijken. Zoals Lukasje aangeeft.

Heb je ervaring met beleren? ;)

Fabiennexvis
Berichten: 30
Geregistreerd: 16-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 20:17

Lukasje schreef:
Succes met het beleren!
Euh, op foto 1 hangen je oogkleppen te laag. Op de volgende foto je neusriem te hoog.


Dat was de eerste keer met menhoofdstel dus dat is nu opgelost. De tweede foto zit wel goed alleen is nog een nieuw hoofdstel dus hij floept een beetje omhoog en moet nog goed vormen :)

Fabiennexvis
Berichten: 30
Geregistreerd: 16-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 20:22

Joaltijd schreef:
Lukasje schreef:
Succes met het beleren!
Euh, op foto 1 hangen je oogkleppen te laag. Op de volgende foto je neusriem te hoog.

Dat ik dat niet zag :=


Fabiennexvis, misschien is het ook slim om even naar het hoofdstel te kijken. Zoals Lukasje aangeeft.

Heb je ervaring met beleren? ;)


Heb ook gemend met een andere jonge pony. :9