Pony wil niet lopen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
horsesSEOx
Berichten: 4
Geregistreerd: 19-02-17

Pony wil niet lopen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-17 16:46

ik heb een verzorgshetlander, ik kan niet meer op dr rijden dus longeer ik haar alleen ze wil voor geen meter lopen zelf niet met zweep. ze blijft of gewoon stilstaan of ze draait weg. iemand tips?
Alvast bedankt! +:)+

groetjess


Knorretjee

Berichten: 597
Geregistreerd: 27-10-15

Re: Pony wil niet lopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 20:49

Misschien kent ze longeren nog niet, en vraagt ze zich af wat je bedoeld

MuffinX
Berichten: 284
Geregistreerd: 19-05-12

Re: Pony wil niet lopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 14:04

Misschien snapt ze inderdaad niet watje bedoeld. Heb je het al geprobeerd af te zetten en met een hulppersoon erbij? Dat die er als het ware een beetje achter aanloopt om haar aan te drijven?

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Pony wil niet lopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 15:27

Wanneer jij paardentaal leert spreken, leert je pony om te wijken voor druk en meer naar je toe te komen bij minder druk. Met deze tools zal het dus ook vrij eenvoudig zijn om je pony op de cirkel te laten lopen en haar dus te longeren.

KellyDV

Berichten: 1123
Geregistreerd: 04-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 15:44

fjordnina schreef:
Wanneer jij paardentaal leert spreken, leert je pony om te wijken voor druk en meer naar je toe te komen bij minder druk. Met deze tools zal het dus ook vrij eenvoudig zijn om je pony op de cirkel te laten lopen en haar dus te longeren.

Paardentaal? :')

Jennanne

Berichten: 470
Geregistreerd: 29-08-16

Re: Pony wil niet lopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 15:51

Kan je iets meer vertellen over hoe je longeert? Waar sta jij tov van haar? Is er een longeercirkel of doe je het in een bak? Heb je haar wel al eerder kunnen longeren of is het nu voor het eerst?
Dan heb ik een wat duidelijker beeld en kan ik ook directer tips geven :)

horsesSEOx
Berichten: 4
Geregistreerd: 19-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-17 18:18

Jennanne schreef:
Kan je iets meer vertellen over hoe je longeert? Waar sta jij tov van haar? Is er een longeercirkel of doe je het in een bak? Heb je haar wel al eerder kunnen longeren of is het nu voor het eerst?
Dan heb ik een wat duidelijker beeld en kan ik ook directer tips geven :)

ik longeer in de bak, en ze kent het al want haar eigenaren deden dit ook met haar :o

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Pony wil niet lopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 18:56

Vraag hulp aan de eigenaresse!
Mijn shet is bij de vorige eigenaar ook nog tijdelijk "verzorgd".
Toen ik ging longeren kwam hij ineens dreigend naar mij toe en sloeg met zijn voorbenen. Blijkbaar is er wat niet goed gegaan.
Ondertussen loopt hij weer netjes aan de longe, maar het is wel een waarschuwing voor je, wat er kan gebeuren wanneer je te weinig kennis hebt.

bentefoto

Berichten: 415
Geregistreerd: 18-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 14:44

Het kan helpen om iemand te vragen die naast je shet loopt tijdens het longeren, zodat die hulppersoon aan je shet kan laten zien dat ie vooruit moet lopen als jij de hulpen geeft vanuit het midden :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers