Vrijheidsdressuur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nanne02

Berichten: 910
Geregistreerd: 13-04-16

Re: Vrijheidsdressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 18:34

Ja, Noa, naar dat steigeren ben ik ook wel benieuwd!

Hoihoi chantal, gezellig! :D

Noa28
Berichten: 264
Geregistreerd: 27-04-16
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 19:02

Het steigeren kon ze al, helaas. Er zit namelijk geen goed commando aanvast. Wel weet ik hoe je het kan leren, staat op YouTube ook. Mag het video linkje hier gewoon geplaatst worden?

Spagaat is het lievelings VD "kunstje" geworden van m'n verzorgpony. Ze doet het nu ook zonder balkje enz. En het compliment houd ze nu al wat langer vol!
Laatst bijgewerkt door Noa28 op 23-10-17 19:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Noa28
Berichten: 264
Geregistreerd: 27-04-16
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 19:04

AlwaysH schreef:
Mag ik me hier gezellig melden? :D


:)) :wave:

Kimmie25501

Berichten: 7566
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 19:37

Super Noa!
Zeker Always! Gezellig!

Vorige week een hele leuke vrijheidsdressuurles gehad van Daniƫlle Meyboom van Amable. Ontzettend veel geleerd van haar, heel leuk!
Nu ben ik vooral bezig om alle oefeningen wat moeilijker en uitdagender te maken. Nadeel is dat als mijn paard het niet snapt, hij soms de neiging heeft om dicht te klappen. Ik moet nog even uitvinden hoe ik dat moet oplossen.

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Vrijheidsdressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 07:24

Stuur me anders even een filmpje Kim, dan kijk ik even met je mee :)

AlwaysH

Berichten: 11274
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Vrijheidsdressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 08:34

Gister de jambette geoefend. Ik beloon vooral wanneer ze haar been echt in d'r lucht houdt.

https://www.instagram.com/p/BamxplAFdFp/

Ze heeft een blessure waardoor ze alleen mag stappen. Die kusjes die ze geeft uit enthousiastme worden niet beloont natuurlijk, alleen als ik het vraag. Ze mag twee keer tien minuten stappen, heeft verder box en paddock rust. VD is nu echt even zodat haar hoofd leeg gaat. Dus als mensen leuke tips hebben, kom maar op!

Kimmie25501

Berichten: 7566
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Vrijheidsdressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 15:19

Daniƫlle, als ik weer een keer vd heb gedaan stuur ik het filmpje naar je toe!
Ziet er goed uit Always!

Je kan misschien nee schudden, ja knikken, mooi staan, gapen en flemen aanleren?

BlackBeautyZJarig
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 17:58

Hey! ik ben nieuw in deze topic!
mijn paardje Zaphir kent sinds kort de buiging, hier ben ik meer dan een half jaar mee bezig geweest. ze vond het erg eng om met haar hoofd naar beneden te gaan. in het filmpje staan meer VD oefeningen, ze zijn nog niet perfect maar het is een goed begin.
ik hoor het graag wat jullie er van vinden :)
https://www.youtube.com/watch?v=qt4n2fhTFLg

Kimmie25501

Berichten: 7566
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Vrijheidsdressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 09:26

Hoi, leuk filmpje heb je gemaakt!
Ik zou bij het ja knikken iets meer focussen op het hoofd naar beneden deel (als je begrijpt wat ik bedoel) ik denk dat ze het dan makkelijker gaat doen.
Ik vraag me wel af waarom je de hele tijd een zak in je hand hebt? Is het niet handiger om die gewoon ergens neer te zetten.
En laatste punt, ik zou nog niet met de spaanse pas beginnen als je paard de jambette nog niet perfect kan.

Maar verder ziet er allemaal heel goed en gaaf uit!

BlackBeautyZJarig
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 10:01

Kimmie25501 schreef:
Hoi, leuk filmpje heb je gemaakt!
Ik zou bij het ja knikken iets meer focussen op het hoofd naar beneden deel (als je begrijpt wat ik bedoel) ik denk dat ze het dan makkelijker gaat doen.
Ik vraag me wel af waarom je de hele tijd een zak in je hand hebt? Is het niet handiger om die gewoon ergens neer te zetten.
En laatste punt, ik zou nog niet met de spaanse pas beginnen als je paard de jambette nog niet perfect kan.

Maar verder ziet er allemaal heel goed en gaaf uit!



Dankje! heb sinds kort sony vegas en vind het erg leuk om de dingen die ik doe te filmen en dan te verwerken in een filmpje :) bedankt voor je goede tips! ik weet niet waarom maar volgens mij heeft ze ooit iets meegemaakt ofzo.. want toen ik haar net had, vond ze het zelfs niet fijn als ik een hoofdstel of halster om wilde doen. alles wat met dr hoofd te maken had, vond ze verschrikkelijk. gelukkig gaat dat steeds beter. In die zak zat wat mais en brood, het gekraak van het zakje motiveert haar soms ook om met dr hoofd naar beneden te gaan hahah! ik ben er al mee bezig om de zak buiten beschouwing te laten. nogmaals: bedankt voor de tips, ik ga er mee aan de slag!

yarkayunda
Berichten: 839
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Ell

Re: Vrijheidsdressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 18:18

Weet iemand hoe je het compliment op zweepcommando zet? Mijn paardje kent t alleen als ik dr been vastpak

Noa28
Berichten: 264
Geregistreerd: 27-04-16
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 17:23

yarkayunda schreef:
Weet iemand hoe je het compliment op zweepcommando zet? Mijn paardje kent t alleen als ik dr been vastpak


Ik denk dat je het eerst moet combineren, zweepcommando en dr beentje vast pakken en dan kijken of het opegevenmoment ook gaat als je alleen t zweep commando doet? := ben zelf nog niet zo ver met het compliment dat t al op zweepcommando gaat :') dat komt allemaal nog 8)7

CaroBaex

Berichten: 205
Geregistreerd: 31-08-15
Woonplaats: olst

Re: Vrijheidsdressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 22:43

denk wel leuk om tedelen dat mijn nogal grote uit gevallen hond heb geleerd om haar stok vast tehouden
Afbeelding

kijk hoe trots ze erbij staat! :')

carolien kent al veel oefening maar die simpele oefening vond ze vroeger maar helemaal niks maar nu? ik weet niet wat er is veranderd maar zit vind nu maar al teleuk en vooral omdat ik haar soms keihard uitlacht omdat het enorm grappig uit ziet hoe ze er dan bij staat en vroeger kon ik maar al te moeilijk lachen ( voor redenen prive zijn) dus eigenlijks weet ik wel wat er veranderd is :)*

Noa28
Berichten: 264
Geregistreerd: 27-04-16
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 22:45

CaroBaex schreef:
denk wel leuk om tedelen dat mijn nogal grote uit gevallen hond heb geleerd om haar stok vast tehouden
[ [url=m/HI8pOi.jpg]Afbeelding[/url] ]

kijk hoe trots ze erbij staat! :')

carolien kent al veel oefening maar die simpele oefening vond ze vroeger maar helemaal niks maar nu? ik weet niet wat er is veranderd maar zit vind nu maar al teleuk en vooral omdat ik haar soms keihard uitlacht omdat het enorm grappig uit ziet hoe ze er dan bij staat en vroeger kon ik maar al te moeilijk lachen ( voor redenen prive zijn) dus eigenlijks weet ik wel wat er veranderd is :)*


Ah wat een leukerd <3

CaroBaex

Berichten: 205
Geregistreerd: 31-08-15
Woonplaats: olst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 22:50

Noa28 schreef:
CaroBaex schreef:
denk wel leuk om tedelen dat mijn nogal grote uit gevallen hond heb geleerd om haar stok vast tehouden
[ [url=m/HI8pOi.jpg]Afbeelding[/url] ]

kijk hoe trots ze erbij staat! :')

carolien kent al veel oefening maar die simpele oefening vond ze vroeger maar helemaal niks maar nu? ik weet niet wat er is veranderd maar zit vind nu maar al teleuk en vooral omdat ik haar soms keihard uitlacht omdat het enorm grappig uit ziet hoe ze er dan bij staat en vroeger kon ik maar al te moeilijk lachen ( voor redenen prive zijn) dus eigenlijks weet ik wel wat er veranderd is :)*


Ah wat een leukerd <3


dankje :) :o

Noa28
Berichten: 264
Geregistreerd: 27-04-16
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 22:54

Afbeelding

Ze kan de jambette ze mooi <3 niet op die bewerkte glitters letten hoor, dat kon m'n vriendin niet laten en kan 'm even niet zonder vinden :P

CaroBaex

Berichten: 205
Geregistreerd: 31-08-15
Woonplaats: olst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 22:59

Noa28 schreef:
[ [url=m/WHowZF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze kan de jambette ze mooi <3 niet op die bewerkte glitters letten hoor, dat kon m'n vriendin niet laten en kan 'm even niet zonder vinden :P


hoe schattig die horn! uber schattige! <3

Noa28
Berichten: 264
Geregistreerd: 27-04-16
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 23:10

Haha die heeft de fotograaf- m'n vriendin- gemaakt _/-\o_ we gaan altijd de pony's mooi maken als ze met me mee gaat :+ arme pony's := Maar dat getut vinden ze heerlijk haha *D

BlackBeautyZJarig
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 10:31

Noa28 schreef:
[ [url=m/WHowZF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze kan de jambette ze mooi <3 niet op die bewerkte glitters letten hoor, dat kon m'n vriendin niet laten en kan 'm even niet zonder vinden :P


Nahhh deze foto is mega schattig zoo!! <3 <3

yarkayunda
Berichten: 839
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Ell

Re: Vrijheidsdressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 17:21

Is er iemand van jullie die ooit vrijheidsdressuur les heeft gehad van deveney (@tinkerzorro )

yarkayunda
Berichten: 839
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Ell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 17:22

Noa28 schreef:
yarkayunda schreef:
Weet iemand hoe je het compliment op zweepcommando zet? Mijn paardje kent t alleen als ik dr been vastpak


Ik denk dat je het eerst moet combineren, zweepcommando en dr beentje vast pakken en dan kijken of het opegevenmoment ook gaat als je alleen t zweep commando doet? := ben zelf nog niet zo ver met het compliment dat t al op zweepcommando gaat :') dat komt allemaal nog 8)7

Dankje ik ga t proberen

Noa28
Berichten: 264
Geregistreerd: 27-04-16
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 18:30

Hey allemaal, El heeft ooit van iemand anders al graven geleerd en nu krijg ik de jambette niet goed voor elkaar. Hoe zou ik 'm bij d'r kunnen verbeteren? Ze blijft maar graven en 9/10 keer is ie niet mooi ook := zou het helpen als ik haar voorzichtig corrigeer door haar beentje te pakken zegmaar? Of heeft ie and nog een ander idee? Vind het erg jammer namelijk dat ze alleen maar graaft. 9/10 keer komt haar hoef amper van de grond af en graaft ze dan. Er was een poosje dat ze het graven wel mooi deed, dat het al veel meer richting de jambette ging en dat ze het ook redelijk hoog deed maar de laatste tijd is ze daar mee gestopt en is het weer echt graven met haar hoef dicht bij de grond.
Snappen jullie nog wat ik bedoel? :+

Trouwens: El is niet die bruine pony van de foto met de eenhoorn!!

Kimmiee_D

Berichten: 1464
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 20:25

Noa28 schreef:
Hey allemaal, El heeft ooit van iemand anders al graven geleerd en nu krijg ik de jambette niet goed voor elkaar. Hoe zou ik 'm bij d'r kunnen verbeteren? Ze blijft maar graven en 9/10 keer is ie niet mooi ook := zou het helpen als ik haar voorzichtig corrigeer door haar beentje te pakken zegmaar? Of heeft ie and nog een ander idee? Vind het erg jammer namelijk dat ze alleen maar graaft. 9/10 keer komt haar hoef amper van de grond af en graaft ze dan. Er was een poosje dat ze het graven wel mooi deed, dat het al veel meer richting de jambette ging en dat ze het ook redelijk hoog deed maar de laatste tijd is ze daar mee gestopt en is het weer echt graven met haar hoef dicht bij de grond.
Snappen jullie nog wat ik bedoel? :+

Trouwens: El is niet die bruine pony van de foto met de eenhoorn!!



Heeeeeeeeeeeeeel veel geduld hebben. En ook al is hij niet mooi gestrekt de klein dingen al belonen. Mijn meiden konden het ook niet gelijk zonder het schrapen maar met veel geduld kunnen ze nu beide een mooie jambette

Noa28
Berichten: 264
Geregistreerd: 27-04-16
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 20:09

Kimmiee_D schreef:
Noa28 schreef:
Hey allemaal, El heeft ooit van iemand anders al graven geleerd en nu krijg ik de jambette niet goed voor elkaar. Hoe zou ik 'm bij d'r kunnen verbeteren? Ze blijft maar graven en 9/10 keer is ie niet mooi ook := zou het helpen als ik haar voorzichtig corrigeer door haar beentje te pakken zegmaar? Of heeft ie and nog een ander idee? Vind het erg jammer namelijk dat ze alleen maar graaft. 9/10 keer komt haar hoef amper van de grond af en graaft ze dan. Er was een poosje dat ze het graven wel mooi deed, dat het al veel meer richting de jambette ging en dat ze het ook redelijk hoog deed maar de laatste tijd is ze daar mee gestopt en is het weer echt graven met haar hoef dicht bij de grond.
Snappen jullie nog wat ik bedoel? :+

Trouwens: El is niet die bruine pony van de foto met de eenhoorn!!



Heeeeeeeeeeeeeel veel geduld hebben. En ook al is hij niet mooi gestrekt de klein dingen al belonen. Mijn meiden konden het ook niet gelijk zonder het schrapen maar met veel geduld kunnen ze nu beide een mooie jambette


Maar dit graven is al heel ver door geleerd in plaats van als tussen stapje. ik weet dat de meeste paarden eerst een tijdje aan het graven zijn maar El heeft echt geleerd dat het als graven moet.. die kent dit zo al ongeveer 3/4 jaar lang door haar vorige verzorgster :\

CaroBaex

Berichten: 205
Geregistreerd: 31-08-15
Woonplaats: olst

Re: Vrijheidsdressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 15:50

vandaag met carolien de spaanse pas weer opgepakt en ze kreeg eindelijk door wat de bedoeling was en leuk dat ze het vond :')

heb een fragment uit de video ervan:
Afbeelding

ze is altijd zo trots als ze weer iets nieuws kan en ik dan natuurlijk ook!