aan het werk met gebleseerd paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vso1990
Berichten: 139
Geregistreerd: 01-01-16

aan het werk met gebleseerd paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 22:10

ik heb een 14 jarige kwpn merrie die helaas een beetje stuk is.
niet stokkreupel maar ook zeker niet regelmatig.
naar kliniek en uiteindelijk is er uitgekomen dan de bandjes die het kroongewricht aan het hoefgewricht houden overbelast,geïrriteerd is. herstelkans is niet zo groot doordat het een bandje is van maar een anderhalve cm is en er dus weinig speling is. ze heeft nu een alluminium ijzer dat aan alle kanten rond is waardoor ze makkelijk afrolt. daarnaast moet ik eigenlijk elke dag een half uur met haar stappen ( op zachte bodem ) onder het zadel voltes gebroken lijntjes beetje b oefeningen stappen maar de altijd brave dame gaat van alles aan de kletter dus dat heb ik al gauw opgegeven. ze staat nu paar uur op een kleine stukje zand. ze verveelt zich dood en we moeten nog zeker 5 weken.
graag zou ik wat met haar willen doen waardoor ze/we toch bezig zijn maar wel in stap dus.
ik ben totaal niet bekend in werken vanaf de grond dus alle tips zijn welkom :)

tamary

Berichten: 29176
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: aan het werk met gebleseerd paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 02:21

Hersengymnastiek. Want enkel stappen is niet vermoeiend genoeg (of toch gevoelig en dus ook niet leuk).
Kleurdiscrimineren, allerlei kleine kunstjes.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: aan het werk met gebleseerd paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 03:10

Gaat ze met alles aan de kletter?

Aan de hand kun je wandelen, dubbele lijnen, een soort parcoursje afleggen.... maar als ze overal, ook aan de hand , van schrikt...

Een parcours achteruit lopen is anders ook grappig.

vso1990
Berichten: 139
Geregistreerd: 01-01-16

Re: aan het werk met gebleseerd paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-16 11:58

aan de hand is ze redelijk braaf. dan heb ik ook meer controle gevoelsmatig dan onder het zadel. dan wordt je meegevoerd in de snelheid en sta je zo 40 meter verder.

wat voor hersengymnastiek zou ik kunnen doen ?

Ceasar2015

Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 21:57

Wellicht is het een idee om je eens te verdiepen in het rechtrichten vanaf de grond. Dit kun je doen door het werken aan de hand, aan de lange teugel of bijvoorbeeld de dubbele lange lijnen.
Is erg leuk om mee bezig te zijn en zal je paard uiteindelijk ook gaan helpen in zijn bewegingen!

vso1990
Berichten: 139
Geregistreerd: 01-01-16

Re: aan het werk met gebleseerd paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-16 22:20

bedankt ijssnuiver ga ik inderdaad eens naar kijken