[VD] Paard vindt buigen lastig (klassieke buiging)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

[VD] Paard vindt buigen lastig (klassieke buiging)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 10:54

Hoi!

Ik ben begonnen met het aanleren van de klassieke buiging bij mijn paard. Ze beheerst de spagaat super. Echter houdt ze haar voorbenen erg dicht tegen elkaar aan, waardoor haar hoofd er nauwelijks tussen past.

Op de momenten dat er wel voldoende ruimte is tussen haar benen gaat het met het begeleiden van haar hoofd niet helemaal lekker. Ze zet namelijk een aantal pasjes achteruit om makkelijker bij het lekkers in mijn hand te komen.

Heeft iemand de ultieme tip om het haar beter te laten snappen? :)
Heb heel internet afgezocht voor verschillende manieren, maar wellicht vergeet ik een tussenstap?

Anoniem

Re: [VD] Paard vindt buigen lastig (klassieke buiging)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 19:39

As we speak is het vandaag gewoon gelukt!! :D

Silver_Fox

Berichten: 512
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 19:48

Nou tips hoef je dus niet meer :) maar als je wilt voorkomen dat je paard achteruit stapt bij een oefening kan het helpen je paard met de kont bij een hek/omheining te zetten.

Duality

Berichten: 3840
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 01:08

Super dat het gelukt is! :D

Toch stiekem 2 kleine tipjes en geen idee of je dat al doet! Maar misschien haal je er nog iets nuttigs uit! Ik heb een stay que. Als ik stay zeg moet mijn paard dus ook bijv. in de spagaat blijven staan terwijl ik ook een stukje beide kanten op kan lopen naar haar zijkanten. Weet niet of je met een clicker werkt? Maar daarmee is die que heel makkelijk aan te leren. Zo voorkom je ook dat je paard wat terug gaat stappen etc.

Doe je wel je hand op de singelplek voor tegendruk? Wat ik wel eens doe als mijn paard haar benen te dicht bij elkaar heeft staan, is het voetje voorzichtig pakken en ietsje opzij zetten zodat er meer ruimte is. Sleutelwoord Geduld hahaha! Dit was voor mijn pony net even die extra hulp die ze nodig had. Soms moet je ze een klein beetje helpen!

Hihi nu stiekem wel benieuwd naar een filmpje van je spagaat en buiging! Altijd leuk om te zien!

Anoniem

Re: [VD] Paard vindt buigen lastig (klassieke buiging)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:49

@Justine, aah super thanks voor de tips! De tip van tegendruk bij de singel heb ik inderdaad toegepast, gister ook echt voor het eerst meegemaakt dat ze daadwerkelijk tegendruk gaf!

Heb nog geen filmpjes hiervan, wel een heel klein beetje vrijwerken in mijn eerste vlog op mijn YT kanaal. Maar nog niet veel bijzonders.

Clicker heb ik kort mee gewerkt! Pakte ze erg goed op! Die stay que is wel een hele goeie zeg. Eens even zien hoe ik dat ga aanpakken!