Wat te doen zonder te rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Wat te doen zonder te rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 09:53

Hoi

Ik had een vraagje. Ik heb een tinker merrie van 4,5 jaar.
Ze is beleerd op 3,5 jaar. Ze is overbouwd en wil daarom nog niet op haar rijden.
Ik zit er af en toe eventjes op maar dat is eens in de zoveel tijd. Ze is van mij sinds 26 juni 2016.
Ik ken haar wel langer vanuit mijn werk, heb ik haar 3x per week gereden 10 min. Tot ze verkocht is in mei.

Nu heb ik haar weer gekocht, het klikte niet en ze kwam terug naar mijn werk, toen heb ik haar overgekocht.

Nu merk ik dat ze graag wat wilt doen.
Ik pak haar elke dag even om te poetsen en soms wat grondwerk en longeren te doen.

Nu mijn vraag, wat kan ik nog meer doen, longeren vinden we beide geen flikker aan.
Ik wil beginnen met werken aan de hand, vrijheidsdressuur, grondwerk, horse agility enz.

Maar ik wil met alles een goede start maken dmv lessen, maar niemand in de buurt die dit kan.
Zijn er nog andere dingen die ik kan doen zonder les?

Eliana

Berichten: 5452
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Wat te doen zonder te rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 09:56

Wandelen? Schrikparcours lopen.

Eline_S_S

Berichten: 3520
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 09:57

Ik weet niet of ze al verkeersmak is, maar misschien kun je aan de hand met haar naar buiten gaan? En mijne vind balkjes lopen aan de hand heel leuk. Op YouTube heeft EismaHorsemedia verschillende filmpjes van bijv. balkjes op verschillende afstand etc. om het paard zich bewust van zijn lichaam te maken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 09:58

Heb je hier eventueel een foto van? Puur uit interesse. :D

Basiskunsten uit vrijheidsdressuur zijn erg leuk om aan te leren en geen les voor nodig.

Wandelen, fietsen? Schriktraininkje idd. Vrijspringen.

Joysieee

Berichten: 1321
Geregistreerd: 12-05-12
Woonplaats: Delfgauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 09:59

Lange/dubbele lijnen? Daar worden ze ook lekker sterk van. :) Alleen daar is les misschien wel handig.

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 10:04

wandelen doe ik ook al, niet zo heel vaak, ik wil haar straks ook meenemen als evt handpaard.

@Eline Ja ze is super verkeersmak, ga zeker op dat kanaal kijken, maar wij moeten zondag verhuizen van stal en weet niet hoeveel balken daar zijn.

@ Dominique Je bedoelt van haar overbouwdheid? Niet echt een goede foto. Wil elke maand zo'n foto maken, alleen dan met iemand die Betsy vasthoud en ik de foto maak :P
Afbeelding

De basis wil ik juist les voor, om geen fouten te kunnen maken.

@ Joysie Heb ik al eens geprobeerd, vind ze echt doodeng als ik naast achter haar loop

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 10:07

Welke regio zit je?

Kijk, je kan vanalles doen zonder les, maar dat betekent niet dat het dan goed gaat. Van de meeste disciplines heb je niet heel veel en vaak les nodig, vaak kom je met 1 les in de 2 a 3 maanden echt al een heel eind. En in zo'n geval is het niet zo erg om iemand van wat verder weg te laten komen die daardoor wat duurder is, omdat je lang plezier hebt van je investering :)

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Wat te doen zonder te rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 10:10

Ik zit in regio Overijssel (Steenwijk)
Ik wil indd gewoon een goede basis hebben, ik heb mijn andere paarden ook vd aangeleerd, maar de basis wil ik gewoon goed hebben. Ook ben ik begonnen met clickertraining.
Iedereen in de nh wereld zit voor mijn gevoel in het zuiden.

Ceasar2015

Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 10:13

JoycexEnya schreef:
Ik zit in regio Overijssel (Steenwijk)
Ik wil indd gewoon een goede basis hebben, ik heb mijn andere paarden ook vd aangeleerd, maar de basis wil ik gewoon goed hebben. Ook ben ik begonnen met clickertraining.
Iedereen in de nh wereld zit voor mijn gevoel in het zuiden.


Ik zit in het Noorden, je mag mij altijd een pb'tje doen. Wellicht kan ik iets voor je betekenen...
http://m.me/holistischpaardentrainer

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wat te doen zonder te rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 10:45

Joyce de Vos zit in (de buurt van) Meppel, alleen komt zij volgens mij niet op verplaatsing. Maar zou zeker eens bij haar informeren naar de mogelijkheden :)

Overigens kom ik zelf ook door heel Nederland, alleen dan zit je wel aan hoge kosten vanwege de afstand.

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Wat te doen zonder te rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 10:52

Joyce de vos geeft alleen nog maar lesdagen verder geen les meer geloof ik. Zal haar eens een mail sturen.

jetm
Berichten: 1283
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: Driebergen (ut)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 11:03

Je zou eens bij Horse in Mind kunnen kijken voor een NH-instructeur

Kalab

Berichten: 175
Geregistreerd: 15-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 23:56

Op dit forumonderdeel zag ik staan dat er een "Lijst met instructeurs" is. Ik weet niet hoe actueel deze lijst is en of je deze lijst al geraadpleegd hebt, maar misschien zit er iets voor je tussen. In de gauwigheid zag ik in ieder geval een aantal namen onder het kopje "Drenthe" staan.

Angela @ [TVG] Lijst met instructeurs

IpilyaNL

Berichten: 125
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Wat te doen zonder te rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 09:14

Ik vind dat er maar weinig instructeurs zijn die correct de lange lijn beheersen. Sorry.
Ik heb geluk dat ik de regels geleerd heb van mijn oude leermeester. Die vroeger opgeleid is voor de spaanserijschool. Zegt niet dat ik nu alles weet, ik pak het gelukkig snel op. Sabastiaan de Recht? Volgens mij zit i ook ergens boven in nederland ?

Just_bo

Berichten: 253
Geregistreerd: 02-02-14

Re: Wat te doen zonder te rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 09:58

Misschien kan je wat oefeningen aan de hand doen? Marijke de Jong heeft daar heel veel interessante stukjes over geschreven :j

Wildgrounds
Berichten: 96
Geregistreerd: 16-10-16

Re: Wat te doen zonder te rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 14:28

Werken aan de lange lijnen (richting aangespannen als je dat leuk vind) of werken met kaptoom aan de hand (rechtrichten) vrij springen, wandelen, mee naast de fiets als ze braaf is.

jetm
Berichten: 1283
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: Driebergen (ut)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 20:05

Als Engels lezen geen probleem is is 'Horsetraining in hand' van Ellen Schuthof trouwens een enorm mooi en goed boek om inspiratie op te doen over de verschillende manieren van werken aan de hand.

Heb er op mijn website een korte boekbeschrijving over geschreven.
Ik heb zelf 2x een week training en losse lessen bij haar gevolgd en vond dat echt heel leerzaam

flowerin
Berichten: 116
Geregistreerd: 27-02-16

Re: Wat te doen zonder te rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 20:10

Iets heel anders wat voor de afwisseling ook erg leuk in om met een grote paardenvoetbal aam de hand te gaan spelen, als ze dit beheerst kun je er ook leuke spelletjes mee verzinnen.
Ook kun je andere 'spelletjes' aan de hand doem. Bvb slalommen of balkjes in bepaalde figuren. Schriktraining onderdeeltjes

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Wat te doen zonder te rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-16 09:24

Bedankt allemaal.
Meest dingen zoals wandelen en vrijspringen heb ik al wel eens gedaan.
Voor de rest heb je wel les nodig denk ik. Van horse in mind zit 1 dichtbij mij maar dat is een parelli instructrice, en heb niks met parelli.

petfriend
Berichten: 4
Geregistreerd: 26-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 12:11

Misschien eerst longeren met het paard?

pegaeenhoorn
Berichten: 23
Geregistreerd: 24-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 13:52

grondwerk

Freki
Berichten: 213
Geregistreerd: 15-05-15

Re: Wat te doen zonder te rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 14:06

Ik les bij Equixantos in Beilen, zeker aan te raden!

Ik kwam er al als 7 jarige, en nu als 17 jarige, vind ik t nog steeds hartstikke leuk! Inderdaad veel afwisseling in de training: dubbele lange lijnen, lange lijnen, etc.

Is veel mogelijk bij haar qua lessen volgen, zou zeker een mailtje sturen!

WendyLotte

Berichten: 1138
Geregistreerd: 01-01-14

Re: Wat te doen zonder te rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 14:21


SavvyPony

Berichten: 151
Geregistreerd: 24-12-14

Re: Wat te doen zonder te rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 17:24

Kijk eens op : 2017.parellisavvyclub.com

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 17:29

SavvyPony schreef:
Kijk eens op : 2017.parellisavvyclub.com


Sorry heb niks met parelli.
Ben nu lekker met haar vrijheidsdressuur aan het doen icm clickertraining