De TRT online cursus van Tristan Tucker

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 07:56

Annetje schreef:
Wat is het verschil tussen die masterclass en de trt-live precies?


Het verschil zit in het programma. TRT live wordt volledig door Tristan gevuld en bij de Masterclass zijn er verschillende trainers. Meer informatie over de Masterclass vind je hier: http://www.paardenlifestyle.com/masterclass-2016

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 11:14

Misschien een tip voor in dit topic:

Ben met paard wat extra prikkels krijgt van het buiten zijn regelmatig in buitenbak bezig.
Nu heb ik afgelopen keer bewust getraind in buitenbak met een rustige merrie loslopend erbij
Die merrie sjouwt het liefst hem achterna en is zen ten top ;-)

Werkte best fijn , kon duidelijk voelen dat hij steun had en vlotter ontspande tov alleen zijn.
Hij twijfelde soms of ie met mij contact kwam maken of met haar.
Die ruimte geef ik hem uiteraard.

Merk ook dat hij in die ontspanning mij vaker opzoekt en ahw aan me plakt.
Merken jullie dat ook, dat je paard hierin veranderd?

Mireille91
Berichten: 59
Geregistreerd: 21-01-14
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 18:09

Na een tijdje ivm studie de trt methode weer opgepakt en weer tevreden verder gegaan. Voor m'n verjaardag kaarten gekregen voor de trt-live 18 september. Heb er al helemaal zin in! Ben erg benieuwd naar wat er deze keer allemaal aan bod komt. Vorige keer ook bij de Tristan Tucker trainingsdag geweest en die was ook super gaaf!

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 10:11

Mireille91 schreef:
Na een tijdje ivm studie de trt methode weer opgepakt en weer tevreden verder gegaan. Voor m'n verjaardag kaarten gekregen voor de trt-live 18 september. Heb er al helemaal zin in! Ben erg benieuwd naar wat er deze keer allemaal aan bod komt. Vorige keer ook bij de Tristan Tucker trainingsdag geweest en die was ook super gaaf!


Ik had het ook al in het andere topic over TRT live! geplaatst maar ik deel het ook even hier.

"Even een update! We hebben as we speak nog iets minder dan 50 kaarten over en dan is TRT live! uitverkocht! Mocht je dus nog willen komen, wacht dan niet te lang. Ik verwacht namelijk dat het eind van deze dag uitverkocht zal zijn. "

Trouwens, binnenkort komt er weer een nieuwe bonusvideo over het omgaan met veulens :)

ullaatje

Berichten: 3133
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: op mijn landgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 10:57

Ohw dat vind ik wel heel interessant!!!
Heb een hengstje, enorm lief zit geen kwaad in, maar hij is zo bijterig, en als je zijn hoofd weg duwt daag je hem eigenlijk ook uit, dus dat is best lastig.

Super gaaf dat je bijna uitverkocht bent _/-\o_

morris01

Berichten: 206
Geregistreerd: 23-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 08:34

Sinds ik bezig ben met TRT merk ik zeker dat mijn merrie positief veranderd, het is een hele dominante merrie die zich lastig kan focussen maar als we de oefeningen doen heb ik wel het idee dat ze steeds meer bij me is.

Vorige week mijn 4 jarige tinker weggebracht, hij word beleerd met de TRT methode, echt zo gaaf om te zien hoe hij veranderd!

18 september ben ik er in iedergeval ook bij!

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 11:31

morris01 schreef:
Sinds ik bezig ben met TRT merk ik zeker dat mijn merrie positief veranderd, het is een hele dominante merrie die zich lastig kan focussen maar als we de oefeningen doen heb ik wel het idee dat ze steeds meer bij me is.

Vorige week mijn 4 jarige tinker weggebracht, hij word beleerd met de TRT methode, echt zo gaaf om te zien hoe hij veranderd!

18 september ben ik er in iedergeval ook bij!


Leuk morris! Fijn dat je positieve resultaten hebt. :) Bij wie wordt je paard beleerd?

En ullaatje, het filmen van de veulens was een hele opgave! We zijn ook bij een fokker langs geweest die een "wild" veulen had. Jemig, die viel je gewoon aan. Heel interessant om te zien hoe Tristan het aanpakte. Wat een vakman is hij toch. Alleen volgens Tristan konden we het beeldmateriaal niet gebruiken. Hij zei dat het veel te lang zou duren en dat in zo'n situatie, mensen een veulen betere naar een professional kunnen brengen.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:29

Iemand hier tickets te koop voor de TRT Live dag? Ik had normaal wedstrijd die dag maar die blijkt nu zaterdag te zijn ipv zondag. Zou heel graag naar De TRT dag gaan maar die blijkt uitverkocht.

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 17:26

Idra schreef:
Iemand hier tickets te koop voor de TRT Live dag? Ik had normaal wedstrijd die dag maar die blijkt nu zaterdag te zijn ipv zondag. Zou heel graag naar De TRT dag gaan maar die blijkt uitverkocht.


Ik heb ook overal gezocht. Jammer genoeg, nergens tickets kunnen vinden.. Als ik iets tegen kom dan laat ik het jou ook weten :)

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 20:11

Ok dat is lief, dankjewel!

Nikita_K
Berichten: 539
Geregistreerd: 11-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 14:55

Poeh. Zit flink te twijfelen om mee te doen aan de online cursus... behaal je met deze cursus ook voordeel als je het 2-3 keer per week doet?

morris01

Berichten: 206
Geregistreerd: 23-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 18:26

Ik doe het ook 3x in de week, meestal om de dag en ik haal er goede resultaten mee, ik ga het niet in 6 weken afronden maar dat is ook niet mijn doelstelling.

Ik vind het een fijne praktische methode om te doen, de paarden hebben het vrij snel door en als ik het even niet meer weet pak ik mijn mobiel er even bij om te kijken hoe het ook al weer zat.

Wat ik me wel af vraag, moet je perse iedere stap helemaal perfect hebben voor je met het volgende verder gaat of kan je alvast verder gaan en dan verfijnen?

Nikita_K
Berichten: 539
Geregistreerd: 11-11-14

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 21:38

Oke bedankt voor je antwoord. Het is het geld wel waard dus? Het paard waar ik mee ga werken is jong, sensibel en schrikkerig dus ik dacht misschien is dit wel fijn voor haar zelfvertrouwen.

morris01

Berichten: 206
Geregistreerd: 23-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 22:51

Femm_k schreef:
Oke bedankt voor je antwoord. Het is het geld wel waard dus? Het paard waar ik mee ga werken is jong, sensibel en schrikkerig dus ik dacht misschien is dit wel fijn voor haar zelfvertrouwen.


Ik persoonlijk vind van wel, als ik kijk wat ik de afgelopen jaren aan cursussen heb gedaan waar ik uiteindelijk weinig aan heb gehad, was ik meer kwijt.

Nikita_K
Berichten: 539
Geregistreerd: 11-11-14

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 21:36

Ik heb de cursus besteld. :D Ga morgen alles op m'n gemakje kijken, en maandag beginnen. :D

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 07:53

Femm_k schreef:
Ik heb de cursus besteld. :D Ga morgen alles op m'n gemakje kijken, en maandag beginnen. :D


Veel succes en plezier!!

jannyj
Berichten: 1
Geregistreerd: 12-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 13:54

Kan zelf 18 september niet naar de tristan tucker live dag
Daarom bied ik mijn 2 toegangskaarten te koop aan
Wie kan ik er blij mee maken?

Janny

TequilaRos

Berichten: 4466
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Leek

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 14:04

Hierboven waren een aantal mensen op zoek, dus wie weet.

Leo

Berichten: 50124
Geregistreerd: 06-12-02

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 16:14

Ik ben ook 1,5 week geleden begon met de cursus met mijn groene pony. Ik ben nog bij het allereerste patroon, maar wil eerst goed bevestigen voor ik verder ga. Ik ben benieuwd of het hem gaat helpen zelfverzekerder in zijn lijf te komen. :j
Ik ga volgende week ook naar de Live dag, erg veel zin in!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 22:19

Leuk Leo dat jullie ook zijn begonnen.
Ik weet bijna wel zeker dat het ook echt iets voor jullie is!
Floor vindt het ook altijd weer leuk als we dit gaan doen.

Nikita_K
Berichten: 539
Geregistreerd: 11-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 08:08

Ik heb gister voor het eerst geoefend. Ik werk met Happy, een 4.5 jaar oude merrie die we over een maandje gaan beleren. Ze is vrij schrikkerig.

Het verbaaste me hoe rustig ze was, en hoe brutaal.
Ze snapte er de eerste paar minuten geen drol van. :+ Ze heeft nog nooit grondwerk gedaan.
Het is heel moeilijk om haar uit mijn ruimte te krijgen. Ik moet heel veel zwaaien met m'n handen en heel veel energie geven voor ze überhaupt een stapje naar achter gaat.. Nog tips?
Verder begonnen met het patroon met de achterbenen plaatsen. Ze heeft het vrij snel door maar is nog wat happerig en snel geïrriteerd als ik haar opzij wil zetten. Wordt dit met de tijd minder?

Ik heb me ingeschreven voor het webinar 22 september!

Leo

Berichten: 50124
Geregistreerd: 06-12-02

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 08:19

Irritatie merkte ik inderdaad ook toen ik het patroon ergens de derde keer oefende. Vond ik vreemd, mijn pony heeft nog nooit gehapt. Hoewel ik het al met rustige energie en zachte hulpen deed (hij heeft heel weinig nodig, het is snel te veel, erg sensibel dier) ben ik toch even terug gegaan naar op de positie stilstaan, eigen ademhaling diep en laag, rustig overal aanraken, lichte buiging in de hals naar me toe vragen en vanuit die positie de verplaatsing met de achterbenen ingezet. Dat werkte :j Het is bij die ene keer gebleven.
Het patroon pak ik er nu ongeveer 4 keer per week ongeveer 5 minuten bij. Geen idee hoeveel tijd er daadwerkelijk voor staat :D maar voor het herhalen en bevestigen leek me dat lang en kort genoeg.

Nikita_K
Berichten: 539
Geregistreerd: 11-11-14

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 08:36

Ah bedankt voor de tip. Ik wil alleen op het moment dat ze zo happerig is de druk niet wegnemen omdat ze dan misschien leert dat dat oké is.

Maargoed het was voor ons beide de eerste keer dus dat komt vast goed. :D

Kort en vaak is idd wat Tristan uitdraagt. Liever korter en vaak dan heel lang en minder vaak. Ik ga het zo'n 3 keer per week doen, ong. 15 minuutjes per keer.

morris01

Berichten: 206
Geregistreerd: 23-11-03

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 07:13

Gisteren een super leuke dag gehad bij de TRT LIVE erg gelachen en weer heel veel geleerd!

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 21:24

Zondag hele toffe dag gehad bij trt live!

Vandaag me aangemeld via de site. Ben heel benieuwd hoe mn paard dit gaat oppikken. Ze is niet een nerveus paard maar meer een beetje van, hm moet dat? Ze zal je nooit een training kado geven. Dus ben heel benieuwd of de methode haar instelling kan omzetten naar, wat gaan we doen vandaag :D