Wat kan je allemaal doen met een paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paco_Spike
Berichten: 27
Geregistreerd: 03-10-12

Wat kan je allemaal doen met een paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 21:08

Ik heb nu een verzorgster, maar die mag niet rijden op de pony.

Daarom mijn vraag: wat kan deze persoon allemaal doen met het paardje buiten rijden? (paard is 3, persoon is 11).
Wat ze al hebben mogen doen:
Vrijspringen
Longeren
poetsen
wandelen aan de hand (tot nu toe wel altijd op het terrein, ook slalom tussen kegels).

Zelf kan ik aan niets meer denken wat ik ze kan doen als training op de grond, er moet toch variatie zijn behalve balkjes stappen en rond kegels sturen?

Ik dacht zelf aan schriktraining, maar wat kan je dan allemaal doen? Paraplu's?

Sorry mods als het verkeerd staat!

Zerline

Berichten: 328
Geregistreerd: 17-01-13
Woonplaats: Den-Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 21:10

Is 11 voor zo'n jong paard niet een beetje riskant? Paarden van die leeftijd kunnen behoorlijk onverwachte dingen doen!

Ik zelf rijd ook niet op mijn verzorgpony,maar ik doe vooral grondwerk ( loswerken) en doe wat hierboven staat.

fuego3

Berichten: 2142
Geregistreerd: 13-03-07

Re: Wat kan je allemaal doen met een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 21:17

laten wennen aan objecten zoals prullebakken ,paraplu's ,op een pallet laten staan ,zowel van voor .als van achter, als helemaal.

ga je het paard deze zomer zelf inrijden ?

Paco_Spike
Berichten: 27
Geregistreerd: 03-10-12

Re: Wat kan je allemaal doen met een paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 15:26

Nee, het paard wordt wel door mezelf ingereden maar niet dit jaar. Paard moet nog uitzwaren, ik wacht nog een jaartje.

Weet er niemand niets anders meer?

NikieV

Berichten: 242
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Wat kan je allemaal doen met een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 15:37

Je kan mss vrijheidsdressuur eens proberen? :)

BOKTMANDYY

Berichten: 872
Geregistreerd: 25-10-12
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 15:43

Misschien kun je een keer een fotoshoot met je pony voor ze regelen, inderdaad grondwerk, in de bak spelen, longeren, spelen met de bal, aan de hand draven, verder weet ik eigenlijk ook niet veel meer :?

Gineke
Berichten: 368
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Vlakbij de Drunense Duinen, de Efteling en mijn pony!

Re: Wat kan je allemaal doen met een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 00:42

Parelli!

Dan hebben ze wat te doen en jij ook en dat is bovendien een hele fijne voorbereiding op het inrijden volgend jaar. De parelli cursus nodigt ook echt uit tot creatief denken over wat je allemaal met een paard kan doen.

Gineke
Berichten: 368
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Vlakbij de Drunense Duinen, de Efteling en mijn pony!

Re: Wat kan je allemaal doen met een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 00:44

Ohja, en horse agility! Ook super cool. Google het maar eens (of youtube)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 00:46

Grondwerk en dan idd Parelli. Geeft ze ook nog een basis mee voor de rest van hun leven. Ik zou echter een groen paard niet aan hen overlaten, als zij Parelli nog moet leren, dan op een paard dat de basis al kent....een te jeugdige en onervaren ruiter de basis in een paard laten brengen is vragen om problemen. Verkeerde dingen zijn net zo makkelijk aangeleerd als goede dingen maar heel moeilijk (als dat al kan) weer afgeleerd. Dus om de basis in een dier te laten brengen, geen 11 jarige dat laten doen!

ElianneV
Berichten: 150
Geregistreerd: 31-03-13
Woonplaats: gorinchem

Re: Wat kan je allemaal doen met een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 10:48

Je kan van alles doen
Zoals:
zoek,emiel voest maar een keer op als je doet wat hij doet zegmaar dan woord jij de baas en dat is ook makkelijker met in rijden,
Met schriktraining kan de bijvoorbeeld door een boog geen lopen of langs een stok met lintjes lopen
En natuurlijk ook over een zijl geen lopen

eeeeef_x
Berichten: 156
Geregistreerd: 18-08-12

Re: Wat kan je allemaal doen met een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 12:53

www.nalanta.nl

kijk daar maar eens op, staan super leuke oefeningen bij !

Damon26

Berichten: 138
Geregistreerd: 14-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 16:28

je kan van alles doen met een paard zoals;
vrijheidsdressuur (begin makkelijk met eenvoudige kunstjes zoals voedsel weigeren, ja knikken, flehmen, nee schudden enz. op http://www.nalanta.nl staat heel veel informatie)
invlechten/ knotjes/ staartjes maken
paard versieren
voetballen
en idd schriktraining.
dingen die je voor schriktraining kan gebruiken zijn paraplu's, linten, ballonnen, container, grote bal, zeil, plastic zak, knuffel, grasmaaier, blaffende hond, vlieger, legge flessen, fiets, vlaggetjes, ladder met een kleed, matras, kartonnen dozen plat gemaakt, opblaasbare beesten, strandtentje, bbq, partytent.

succes :D

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Wat kan je allemaal doen met een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 15:43

Je kan alles met je paard doen, behalve rijden in dit geval.

Ceasar2015

Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 22:17

- loswerken
- Grondwerken
- Dubbele lange lijnen
- Werken aan de hand
- Werken aan de enkele lijn
- Lange teugel
- Longeren enkele lijn
- Schrik en obstakeltraining
- Vrijheidsdressuur
- Wandelen
- Veel poetsen ;) .

ElisaAppie6

Berichten: 350
Geregistreerd: 10-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:31


Hectora
Berichten: 8
Geregistreerd: 13-11-12

Re: Wat kan je allemaal doen met een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:51

je kan ook, in de momenten dat je niet op de wei bent, allerlei spulletjes knutselen voor je paarde

Weidemaatje

Berichten: 1627
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 15:06

Gaan fietsen met het paard en dan bij een leuke plek gaan picknicken met een vriendin? Of is dit te riskant bij een jong paard?

brechtjexx
Berichten: 5
Geregistreerd: 16-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 18:29

Heel veel mensen hoor ik hier zeggen dat een paard van 3 riskant is voor iemand van 11 maar mijn vriendin heeft 3 eigen paarden waarvan 1 ook 3 jaar oud is en ie hebben we zelf ingereden en beleerd met een heel klein beetje hulp van haar moeder en vooral met behulp van een bomproef paard dus dat geef ik als tip laat hem wennen dat er iemand boven hem kan zitten door hem naast een beleerd paard te laten lopen en probeer zo allemaal dingetjes te trainen met behulp van een beleerd paard

(Wij zijn 13 namelijk)

Just_inHorse
Berichten: 57
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 09:45

Zerline schreef:
Is 11 voor zo'n jong paard niet een beetje riskant? Paarden van die leeftijd kunnen behoorlijk onverwachte dingen doen!

Ik zelf rijd ook niet op mijn verzorgpony,maar ik doe vooral grondwerk ( loswerken) en doe wat hierboven staat.


Riskant? Tuurlijk kan dit riskant zijn, maar mag daarom diegene niks ermee doen? Ze rijdt er niet eens op.. bij mij op stal staat een Shet (3 wordt 4 dit jaar) en daar rijdt een meisje van 7 op. Beestje doet geen vlieg kwaad.

Maar goed wat je zou kunnen doen bv grondwerk (nalanta.nl) parcours aan de hand (slalommen etc.) Of misschien een fotoshoot.

NK_28
Berichten: 4
Geregistreerd: 15-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 20:20

ik zou denken aan verzorgen de manen kammen etc

xloekie
Berichten: 38
Geregistreerd: 29-06-15

Re: Wat kan je allemaal doen met een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 20:33

vrijheidsdressuur :)

ChristaB

Berichten: 109
Geregistreerd: 04-11-13
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 20:56

clickertraning en inderdaad, bouw een schrik parcours. Zelf vind ik dat altijd super leuk met mijn paard. Zeil op de grond, ballonnen/slingers aan de bakwand, Zelf heb ik een slinger gordijn gemaakt van een stuk zeil, spaar flesjes voor een flessenbak. Bouw een tunnel.

Afbeelding

gebruik je fantasie maar denk goed aan je eigen veiligheid. Dat gaat altijd voor, en heb geduld.
Lol met je knol, ik vind het geweldig. De eerst twee jaar heb ik ook niet kunnen rijden en heb in die tijd een super goede band opgebouwd met mijn paard.

sannexponys

Berichten: 222
Geregistreerd: 13-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 14:08

Hey
Ik ben 13 en heb 2 verzorgveulebtjes van 10 maanden, er staat ook en paard van 26 bij. Maar wat we wel zien is dat ze heel voorzichtig met kinderen omgaan en niet met volwassenen. Die veulen zijn vroeger ziek en mishandeld geweest en ze vertrouwen niemand behalve ons, tenminste, we hebben ze halstermak gemaakt, mogen ze overal aanraken. En de eigenaar kan dat allemaal nog niet met ze. De leeftijd zegt dus niet alles. Oh ja onze Vp's zijn trouwens hengsten! We moeten uitkijken maar het kan makkelijk.

Gewoon lekker veel poetsen zou ik zeggen en laten wennen.

Oh ja bij ons zijn het namelijk kwpn hengsten en ze zijn heel druk maar het kan wel hoor