Meer mensen met de combi dressuur en ac. rijkunst?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Air schreef:Combi dressuur en ac. rijkunst bestaat niet, dat is namelijk hetzelfde.
Academische rijkunst valt onder de klassieke rijkunst, netzoals AdB ed.
Heavon13: uitgelegd krijgen wat het doel is van een oefening is niet iets specifiek voor de academische rijkunst, meer iets voor bij de klassieke rijkunst.
Zijn een aantal dingen bij de Academische Rijkunst waar ik zelf niet voor zou kiezen, omdat ik de reden erachter niet snap. Maar misschien is dat ook wel onbegrip, ik ken het namelijk niet in de praktijk. (Dan heb ik het oa. over oefeningen (in mijn ogen) incorrect uitvoeren, de teugelvoering (en bit) ed.)
zodiacje schreef:weet je, ik weet niet eens precies wat academische rijkunst inhoud.
Ik denk daarbij aan Spaanse paarden die heel mooi lopen maar dat klopt vast niet.
Geloof dat ik eens ga googelen. Of weten jullie een site waar een duidelijke uitleg staat?
De tekst van heavon klinkt iig wel erg interesant!
MeFlower schreef:Iemand ervaring met academische rijkunst? Ik rijd zelf op z'n Engels, maar de academische rijkunst blijf ik erg interessant vinden om allerlei redenen die ik maar even niet noem. Clinics e.d. zijn alleen zo duur en ver weg....dus blijft het meestal maar bij 'interessant vinden'. Heb wel veel info van Marijke de Jong (paardenbegrijpen.nl), maar les is wel een pré merk ik als je het wilt leren.
knollentuin schreef:Air schreef:Combi dressuur en ac. rijkunst bestaat niet, dat is namelijk hetzelfde.
Academische rijkunst valt onder de klassieke rijkunst, netzoals AdB ed.
Heavon13: uitgelegd krijgen wat het doel is van een oefening is niet iets specifiek voor de academische rijkunst, meer iets voor bij de klassieke rijkunst.
Zijn een aantal dingen bij de Academische Rijkunst waar ik zelf niet voor zou kiezen, omdat ik de reden erachter niet snap. Maar misschien is dat ook wel onbegrip, ik ken het namelijk niet in de praktijk. (Dan heb ik het oa. over oefeningen (in mijn ogen) incorrect uitvoeren, de teugelvoering (en bit) ed.)
helemaal mee eens!!! weer zo een stroming die doet of het helemaal nieuw is wat ze doen of verhelderend ,maar dat wiel is al 100x uitgevonden
PetraVANL schreef:MeFlower schreef:Iemand ervaring met academische rijkunst? Ik rijd zelf op z'n Engels, maar de academische rijkunst blijf ik erg interessant vinden om allerlei redenen die ik maar even niet noem. Clinics e.d. zijn alleen zo duur en ver weg....dus blijft het meestal maar bij 'interessant vinden'. Heb wel veel info van Marijke de Jong (paardenbegrijpen.nl), maar les is wel een pré merk ik als je het wilt leren.
je kunt niet "engels rijden"
als je daar al niet over uit bent zou ik me geneens wagen aan ook maar een muizen stapje richting de klassieke rijkunst