Hoe kan ik hem dit leren?

En als ik hem leer steigeren wil ik het graag bij het
woordje "up"
Of heeft iemand andere tips voor andere trucjes zoals buigen,terug lopen voetje geven...
Hoe meer tips hoe beter

Xx

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
aardbeitje_ schreef:Omdat, ze niet heel ervaren op me over komt en dan is het de vraag of ze altijd voor de volle 100% consequent kan zijn.
sabina1998 schreef:aardbeitje_ schreef:Omdat, ze niet heel ervaren op me over komt en dan is het de vraag of ze altijd voor de volle 100% consequent kan zijn.
Dat is waar.
Ik zelf zou het ook niet doen, omdat ik het gewoon niet nodig vind en omdat suus mijn pony niet is.
Maar als zei dat zo graag wilt en als ze denkt dat ze wel consequent kan zijn moet ze het zelf weten.
Het lukt haar toch niet zo 1 2 3 als ze niet consequent is want dan snapt haar pony er ook niks van als ze van alles beloond enzo.
Erna_Johnny schreef:Ik ken ook een meisje die heeft haar verzorgpony dat geleerd
die pony doet het alleen als je up zegt en dat wil ik de mijne ook leren
Cassidy schreef:Ik zou eerst even alle andere oefeningen doen die bij grondwerk en vrijheidsdressuur horen. Steigeren is de allerlaatste oefening die je een pony zou moeten en mogen leren, en niet de eerste.
Er zijn al legio steigertopics geweest, ik kan even kijken of ik de links nog kan vinden...
[GVL] Hoe steigeren onder de man aanleren?
En nogmaals NIET aanleren!
Citaat:Kinderen en jongvolwassenen die weten waar ze mee bezig zijn, weten de informatie voor het steigeren aan de hand en uiteindelijk ook onder het zadel ook buiten bokt om te vinden. Ergo mijn conclusie: steigertopic op bokt worden vaak geplaatst door bokkers met weinig tot geen ervaring met grondwerk en VD dressuur, die vergeten (of anders geformuleerd: niet weten) dat het aanleren van steigeren het kersje op de taart is, met een hele lange weg aan oefeningen vooraf voordat ze zover zijn.