Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
SanneRobin schreef:Een paard zal zich niet omdraaien als jij netjes de zweep achter hem houd, creeer een soort driehoek met het paard de lijn en de zweep. En houd hem constant achter je paard, een paard is een vluchtdier en zal zich dan ook niet omdraaien naar de kant waar de zweep is.
Jooliieen schreef:Met rijden is mijn paard iets naar rechts gebogen (word aangewerkt)
En als ik hem dan Longeer, dan loopt hij rechts helemaal goed in stap, draf en galop, niks aan de hand.
Maar als ik dan links op de volte wil met Longeren, dan gaat stap nog goed, maar dan wil ik dat hij gaat draven, en dan steigert hij een half rondje andersom en dan staat hij dus weer op de rechterkant. En dan is er weer niks aan de hand. Je kunt zo hard trekken als je wilt als hij op de linkerhand zit, maar hij wil gewoon rechtsom, verder gebruik ik geen hulpteugels, gewoon longeren aan de longeerlijn met een halster op, iemand tips?
Jenkins schreef:SanneRobin schreef:Een paard zal zich niet omdraaien als jij netjes de zweep achter hem houd, creeer een soort driehoek met het paard de lijn en de zweep. En houd hem constant achter je paard, een paard is een vluchtdier en zal zich dan ook niet omdraaien naar de kant waar de zweep is.
Toch verkeerd gedacht
Mijn pony draait dan juist zijn kont weg, zodat de zweep er niet bij kan en rent dan de andere kant op :)
@TS: Probeer sneller te zijn en sneller te denken dan je paard. Is even oefenen. En vooral erg streng zijn als hij omdraait, zet hem dan stil en achteruit en probeer het nog een keer.
Mijn jonge pony deed dit ook telkens maar nu gaat het beter, hij wilt namelijk niet naar links. Gewoon even doorzetten en het gevecht winnen, straffen als hij omdraait en belonen als hij de goede kant op blijft lopen.