voltige?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sleipnir
Berichten: 130
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 20:40

Je mag promoveren met 4 winstpunten en je moet over naar de D als je er 8 hebt.

X_Michelle_X

Berichten: 3630
Geregistreerd: 06-10-09
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 07:27

Sleipnir schreef:
Je mag promoveren met 4 winstpunten en je moet over naar de D als je er 8 hebt.


4? ik dacht altijd 5... weer wat geleerd vandaag :D

salsaentango

Berichten: 2195
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: woldendorp

Re: voltige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 09:32

dan zijn het er ook ja niet zoveel :P dach dat je bij 8 ofzo pas mocht promoveren en bij 10 of 12 dat je moest :P

scheelt wel weer haha

Sleipnir
Berichten: 130
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 12:41

Ik heb geen zin om het uit te zoeken, maar volgens mij waren het gewoon ook altijd 5 winstpunten en is het reglement per 2010 gewijzigd. Dit staat er tegenwoordig in over de winstpunten:

'Winst- en verliespunten
De klasse A is de hoogst mogelijke klasse.
Bij 4 winstpunten mag men naar een hogere klasse promoveren en bij 8 winstpunten moet men naar de volgende klasse promoveren. Als een volle punt meer wordt behaald dan de winstpuntengrens dan worden 2 winstpunten toegekend.
Indien een 4-tal in de klasse E minimaal 4 (of maximaal 8) winstpunten heeft behaald, dan moet in deze klasse nog minimaal 1 winstpunt worden behaald als 6-tal om te promoveren
naar de klasse D.
Bij het behalen van 5 verliespunten degradeert men naar de naast gelegen lagere klasse.
Een Juniorenteam is met 0 tot 4 winstpunten startgerechtigd in de klasse E, met 4 tot 8 winstpunten in de klasse D en met 8 of meer punten startgerechtigd in de klasse C'

De regel van 5 verliespunten geldt nog wel steeds, maar volgens mij moet je wel erg beroerd voltigeren in de E, wil je dat bereiken. }:0
Gevolg van het maximale aantal van winstpunten is alleen dat ons E-team straks niet verder kan. We hebben geen paard voorhanden dat geschikt is voor de D en het huidige team moet nog 2 winstpunten o.i.d. Zal dus wel het laatste wedstrijdseizoen zijn.

maxxie

Berichten: 309
Geregistreerd: 16-10-04

Re: voltige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 15:21

Je kunt niet vanuit de E degraderen

Sleipnir
Berichten: 130
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 17:17

Sarcasme ;)

Sleipnir
Berichten: 130
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:45

Weer voor de wat meer serieuze noot:

Zaterdag nationale voltigedag in Ermelo!
We doen zelf niet mee, maar we gaan met een paar mensen de hele dag kijken en natuurlijk aanmoedigen. *\o/*
Dames die wel mee doen: succes!

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Re: voltige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:12

Oh leuk Sleipnir :D

Wij mogen als allerlaatste de dag afsluiten met ons team haha :D

Sleipnir
Berichten: 130
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:41

Ah, leuk! Dan ga ik jullie nog wel zien. Wittegheit III?

Ik start over een paar maandjes als solist in de C, paard dat het nog geen 2 maanden doet en voor de solisten is het ook nog nieuw. We hebben recent al HC de plicht meegedaan (na een krappe week trainen :o) en dat ging wel aardig. Hard doortrainen (we hebben nog niets gedaan dat ook maar lijkt op een kür) en dan kunnen we over een paar maandjes wel los. *D

Voltige96
Berichten: 532
Geregistreerd: 02-01-09

Re: voltige?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 17:54

wat leuk sleipnir! :D
jij hebt in je profiel staan dat je uit het hoge noorden komt, waar dan vandaan? :o en welke vereninging?

Sleipnir
Berichten: 130
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:20

Voltige96, jij doet dus ook mee in Ermelo? Welke klasse?

Leuk trouwens, zo 'n voltigetopic op bokt. Nu het nog een beetje levendig houden.
Ik kijk trouwens ook vaak rond op het Duitse voltigeforum. Veel activiteit, vaak nuttige tips voor je trainingen, veel aangeboden spullen en het is natuurlijk goed voor de beheersing van de Duitse taal. Tot nu toe lees ik alleen nog maar en stuur ik af en toe een PB omdat mijn Duits zo ultra-belabberd is. :D :o

Voltige96
Berichten: 532
Geregistreerd: 02-01-09

Re: voltige?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 18:24

nee ik ga niet ermelo. :(
zou dan zoweiso niet starten ben net van men krukken af. :o en ik weet niet wij starten waarschijnlijk pas weer met thuis wedstrijd.

jaa indd! ik vroeg het me zo af, vond het voltigeren.nl soms beetje dood worden. :o ooh daar kijk ik trouwens nooit op die duitse.

Sleipnir
Berichten: 130
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:38

Op krukken? Heb je iets gebroken? Beterschap in ieder geval.
Ik kan helaas niet in Cornwerd starten, valt net in mijn vakantie. Zonde! De andere meiden gaan wel. :)

We gaan in oktober trouwens weer naar een voltigekamp georganiseerd door Den Helder. Dat was vorig jaar erg tof en leerzaam. De Wittegheit organiseert er een in augustus, zag ik. :)

jumpiewumpie

Berichten: 870
Geregistreerd: 07-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:11

Ik heb 8 jaar aan voltige gedaan en ben ooit Belgisch kampioen geworden met mijn team! :D

jumpiewumpie

Berichten: 870
Geregistreerd: 07-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:17

Babette3 schreef:
Hey !

Hier in Belgie is er weinig voltigegedoe, voor zover ik weet.
Een vriendin van me komt me af en toe een les kozakkenvoltige geven. Zou graag in een club gaan ofzo, maar denk dat dat meer klassieke voltige is & in Nederland.

Groetjes

Nee hoor,
in België zijn er ook teams zoals in Nederland,
die van Nederland zijn gewoon met ietsje meer,
maar het wordt populairder in België merk ik +:)+

Maaikee43

Berichten: 2266
Geregistreerd: 21-05-10
Woonplaats: Aan het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:47

Maaikee43 schreef:
Ik zit in de E. We doen ook mee in wassenaar 12 + 13 juni! En op 19 juni in Ermelo @ nationalevoltige dag ofzoo! Geweldig <3 *D

Ik zit trouwens in BABOESCKA 4.
Kijk maar op Boelemeyer.nl dan bij evenementen en dan voltige wedstrijden wassenaar ofzoo.
En dan zie je ons team wel ahah! Ik doe zaterdag (19 juni) @ Ermelo weer mee :D

Voltige96
Berichten: 532
Geregistreerd: 02-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 20:58

Sleipnir schreef:
Op krukken? Heb je iets gebroken? Beterschap in ieder geval.
Ik kan helaas niet in Cornwerd starten, valt net in mijn vakantie. Zonde! De andere meiden gaan wel. :)

We gaan in oktober trouwens weer naar een voltigekamp georganiseerd door Den Helder. Dat was vorig jaar erg tof en leerzaam. De Wittegheit organiseert er een in augustus, zag ik. :)


bij wedstrijd tolbert, heeft de pony die we mee hadden op mijn enkel gestaan, hij struikelde! en ik had slippers aan. :o dus dat was al zo slim! en ik moest ook nog alles starten! dus toen thuis vet last, en werd echt heel blauw dik en alles vet pijn met lopen! heb week op krukken gelopen, deze week nog helemaal niet sporten, in het weekend weer beginnen met me paardje even te rijden en dan maandag hopelijk weer gewoon voltige trainen!

dat voltige kamp leek ons ook wel leuk hebben we het ook wel eens over gehad, zal het binnenkort weer even in het team gooien!

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:34

Sleipnir schreef:
Voltige96, jij doet dus ook mee in Ermelo? Welke klasse?

Leuk trouwens, zo 'n voltigetopic op bokt. Nu het nog een beetje levendig houden.
Ik kijk trouwens ook vaak rond op het Duitse voltigeforum. Veel activiteit, vaak nuttige tips voor je trainingen, veel aangeboden spullen en het is natuurlijk goed voor de beheersing van de Duitse taal. Tot nu toe lees ik alleen nog maar en stuur ik af en toe een PB omdat mijn Duits zo ultra-belabberd is. :D :o


Welke verenigingen zitten jullie dan allemaal?

Ik zit inderdaad in de Wittegheit III :) Op Ivon :D

Edit: Hmm die foto's van Boelo Meijer afgelopen weekend :P heb gelijk even mijn fouten gespot. Kleinste meisje van ons zwaait tot handstand, ik kom niet eens halverwege :P
Laatst bijgewerkt door SSDesign op 16-06-10 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Maaikee43

Berichten: 2266
Geregistreerd: 21-05-10
Woonplaats: Aan het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:39

Ik zit bij V.V. Baboescka in Nieuwe Wetering.

Voorderest zit ik in Baboescka 4 op Violet. En ik zit in de E.

Sleipnir
Berichten: 130
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:41

Ik voltigeer in het eerste team van Nienoord. En over een paar maanden start ik officieel solo. Nu eerst nog een aantal keren HC.

@ Voltige96: Au, pijnlijk! Zijn altijd van die stomme ongelukjes waar je zo fijn lang last van houdt. Ik heb vorig jaar mijn knie verdraaid bij het kaatsen, ik kom nog steeds niet vooruit in een te mulle bak. :))
@ SSdesign: Tsjah, foto 's. Bedenk wel dat het altijd een moment opname is. Ik zie ook wel eens foto 's dat ik denk: Afschuwelijk! Waarom kreeg ik daar een voldoende op? En dan bekijk je de video en dan blijkt het gewoon een ongelukkig moment te zijn. :=

Voltige96
Berichten: 532
Geregistreerd: 02-01-09

Re: voltige?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 13:14

ik voltigeer bij waardruiters 1 uit cornwerd!

idd van die domme fouten! jaa ze zeggen dat je er nog aardig lang last van kunt houden. :( maarja kan het nu ook niet meer terug draaien. (A)

wishmelucky

Berichten: 429
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: W-vl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 13:38

.
Laatst bijgewerkt door wishmelucky op 07-02-22 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

salsaentango

Berichten: 2195
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: woldendorp

Re: voltige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 17:26

ons eerste wedstrijd is volgend jaar weer..
we moesten gister even zijwaards opspringen in galop.. maar ik knars nu nog zand hahahaha
wat een drama :P maar met veel leren lukt het vast wel ;)

Sleipnir
Berichten: 130
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 17:48

Ja, dat is flink trainen, voordat het een beetje leuk lukt en je rechtop zit in plaats van met je gezicht op de hals te landen o.i.d. :+
Mijn grootste aandachtspunten op het moment zijn terugscharen (moet eerder opdrukken, ik land nu zo 'n beetje liggend) en netjes zijwaarts afflanken (zwaai halen, wegdrukken, benen bij elkaar houden).
Als iemand nog goede tips en trucs heeft om deze oefeningen of techniek bijvoorbeeld op de ton te oefenen, dan houd ik mij aanbevolen.

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 17:58

Voltige96 schreef:
ik voltigeer bij waardruiters 1 uit cornwerd!

idd van die domme fouten! jaa ze zeggen dat je er nog aardig lang last van kunt houden. :( maarja kan het nu ook niet meer terug draaien. (A)


Oh bij Dewi in het team haha :D

Hmm mijn slechtste punten zijn de zwaaioefeningen... Met name heen schaar, in en overflanken.

Schaar: http://www.boelomeijerfotografie.nl/fotos/evenementen/43-voltige-wedstrijden-Wassenaar-12-en-13-juni-2010/14-W-zondag-plicht-C-teams/_P7E5996.jpg (heeeeel slecht)

Op mijn vlag ben ik dan weer wel trots :D
Afbeelding

Edit: met opsprongen weinig moeite... De basisopsprongen dan: gewoon, dameszit, schaar, knielend, twee benen buitenkant, ligsteun op de kont zeg maar...