groetjes anouk
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) reacties lezen

marlo schreef:vind het ook een beejte flauw om allemaal zo te reageren. Er zijn een heleboel mensen die tegenwoordig hun pony/ paard leren steigeren, en veelal zijn deze op een zeer paard vriendelijke manier bezig. Dus waarom deze overdreven reacites?
Wanneer iemand laat zien dat zijn paard/ pony kan steigeren dan zegt iedereen, o wat knap! en als iemand vraagt hoe het moet, dan raad iedereen het ineens af? erg kinderachtig.
Idd gewoon even goed zoeken op internet naar vrijheidsdressuur, zijn meerdere mensen/ site's waar ze allemaal oefeningen uitleggen stap voor stap.
Acer1 schreef:ik vind het best flauw dat iedereen zegt dat je er niet aan moet beginnen. Het moet toch ergens beginnen ?
marlo schreef:vind het ook een beejte flauw om allemaal zo te reageren. Er zijn een heleboel mensen die tegenwoordig hun pony/ paard leren steigeren, en veelal zijn deze op een zeer paard vriendelijke manier bezig. Dus waarom deze overdreven reacites?
Wanneer iemand laat zien dat zijn paard/ pony kan steigeren dan zegt iedereen, o wat knap! en als iemand vraagt hoe het moet, dan raad iedereen het ineens af? erg kinderachtig.
Idd gewoon even goed zoeken op internet naar vrijheidsdressuur, zijn meerdere mensen/ site's waar ze allemaal oefeningen uitleggen stap voor stap.
)
Dat we haar hebben leren steigeren is vrij impulsief gegaan maar ik heb er geen seconde spijt van gehad. We hebben het haar geleerd door haar been vast te houden, koekje voor haar neus en "Up" te zeggen (dat is het commando). Misschien niet dé manier, maargoed, na 2 dagen viel het kwartje. We tilden dus eerst haar been op en dan 'up' erbij met een koekje voor haar neus, later zonder koekje voor haar neus, later het been niet meer vasthouden en nu dus alleen nog het commando.. Tenminste.. Dat is nu 3 weken geleden en we hebben het 3 weken niet gevraagd om het even rustig te laten bezinken, nu ga ik er weer wat verder mee.. Dus even zien hoe ze het doet
Van mijn pony weet ik dat ze dat niet doet, dus durfde ik het haar te leren, maar anders...
Zeker in onkundige handen.

Cassidy schreef:En voor degenen die de topics niet gaan doorlezen:
FILMPJE!
http://www.youtube.com/watch?v=VUyvy_8HNEQ
EEN PAARD LEREN STEIGEREN IS NIET STOER EN KAN LEVENSGEVAARLIJK ZIJN!
EN EEN PAARD KAN HET ZEER ZEKER TEGEN JE GAAN GEBRUIKEN!
(Sorry, ja ik loop te schreeuwen, maar ik heb de indruk dat de boodschap anders niet overkomt. Bekijk het filmpje, en realiseer je dat die man een hele goede beschermengel heeft gehad)