spaanse pas, op het paard. Hulp gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ingridxxs

Berichten: 256
Geregistreerd: 17-03-13
Woonplaats: Nieuw balinge

spaanse pas, op het paard. Hulp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 10:11

Hallo allemaal,

De spaanse pas heb ik naast het paard al erg goed onder de knie. Ik ben al een poosje bezig met het oefenen onder het zadel maar nu loop ik vast.
Als ik er op zit dan geeft hij goed zijn voetje, maar hij wil absoluut niet voorwaarts als ik de pas vraag. Hij blijft op de plek staan en snapt niet dat hij vooruit moet.
Vraag ik hem voorwaarts, en dan voetje dan staat hij gelijk weer stil.
Heeft er iemand tips? (de basis zit er goed in).

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: spaanse pas, op het paard. Hulp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 10:13

Hulp vanaf de grond? Zo hebben wij het geleerd.
En dan vragen op een moment dat mijn paard een beetje driftig was, bijvoorbeeld in een vreemde omgeving met vreemde paarden. Dan doet ze graag haar best om indruk te maken. :D

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 10:13

Hulp op de grond erbij. Die persoon de spaanse pas katen vragen, eerst terwijl je ernaast staat en vervolgens als je erop zit. Waarschijnlijk hoeft dat maar een paar keer en dan heeft ze het door.

ingridxxs

Berichten: 256
Geregistreerd: 17-03-13
Woonplaats: Nieuw balinge

Re: spaanse pas, op het paard. Hulp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 10:17

Ik ben dan bang dat hij op de persoon op de grond gefocust blijft, weet iemand welke hulpen ik zou kunnen geven dat hij ook doorheeft dat ik hulpen geef, en niet degene er voor ?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: spaanse pas, op het paard. Hulp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 10:19

Dat hebben ze gauw genoeg door hoor, gewoon zorgen dat jij vanaf het paard de beloning geeft. :j

ingridxxs

Berichten: 256
Geregistreerd: 17-03-13
Woonplaats: Nieuw balinge

Re: spaanse pas, op het paard. Hulp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 10:22

Top, ik zal vanmiddag is iemand vragen en kijken of hij het doorkrijgt. Bedankt.

Babootje

Berichten: 26216
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 10:37

ingridxxs schreef:
Top, ik zal vanmiddag is iemand vragen en kijken of hij het doorkrijgt. Bedankt.


Misschien een onbenullige vraag van mijn kant, maar heb je ook een voorwaartse Spaanse pas gevraagd vanaf de grond?

ingridxxs

Berichten: 256
Geregistreerd: 17-03-13
Woonplaats: Nieuw balinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-16 10:39

Babootje schreef:
ingridxxs schreef:
Top, ik zal vanmiddag is iemand vragen en kijken of hij het doorkrijgt. Bedankt.


Misschien een onbenullige vraag van mijn kant, maar heb je ook een voorwaartse Spaanse pas gevraagd vanaf de grond?


Jazeker! Dit gaat super, in het begin liep die nog niet aan 1 stuk door, maar hij loopt de laatste weken echt super door terwijl hij de spaanse pas doet. Het probleem is echt op het zadel. Hij vind het ook super leuk om te doen, hij snapt mij dus op het zadel niet.

Babootje

Berichten: 26216
Geregistreerd: 25-06-05

Re: spaanse pas, op het paard. Hulp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 10:48

Misschien moet hij dan inderdaad nog wennen aan jouw gewicht tijdens de uitvoering van de Spaanse pas onder het zadel. Iemand op de grond ernaast is dan een goede tussenstap.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: spaanse pas, op het paard. Hulp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 10:51

Mijn merrie vond het in het begin ook altijd raar hoor, voetje, spaanse pas en steigeren ohz. Vooral dat steigeren durfde ze amper. Maar ik had vooral het idee dat ze de link niet legde, dat het ohz ook best kon.
Pas toen ze doorhad dat de kids het steigeren helemaal prachtig vonden ging ze er vol voor. :P