Beginnen met clickertraining

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KarinW86

Beginnen met clickertraining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 17:57

Ik loop nu stage op de kinderboerderij en hebben daaar 2 shetjes lopen..
De ene is een beetje schuw en krijg je ook haast niej te pakken enzo..Loopt voor je weg, is wat bangig en hapt ook..
Ik wilde haar meer vertrouwen gaan geven door beetje met der te trainen, zodat ze misschien wat makker wordt..
Hoe zou ik het beste kunnen beginnen met clickertraining... Gewoon als ze naar me toe komt clickeren en belonen ofso?? Graag meer informatie... Heb alleen ervaring met de clicker met een parkiet Tong uitsteken

Groetjes Karin

DonCamillo

Re: Beginnen met clickertraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 15:11

Lijkt me een prima plan: clicken als ze komt en dan direkt belonen. De vraag is alleen of je haar wel zo ver (of liever: dichtbij) krijgt... Er is m.i. niets op tegen om haar eerst (al of niet met moeite) te pakken te krijgen en dan gaan clicken en belonen op alleen maar rustig stil staan.
Vervolgens kun je gaan clicken en belonen op wegkijken/hoofd wegdraaien, om te voorkomen dat ze gaat happen of bedelen.
Je kunt dan gaan oefenen om haar je hand te laten aanraken op een knip van je vingers, handig om haar in de wei naar je toe te laten komen. Overigens knip je met de ene hand, en je beloont altijd uit de andere hand!
Later kun je gaan oefenen met haar overal aanraken en alleen clicken en belonen als ze daar niet negatief op reageert in de vorm van wegdraaien, weglopen, slaan (kijk dus wel uit) of happen. Succes.

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 15:16

P.S: wat heb je trouwens met de clicker bij die parkiet gedaan? Ben ik wel benieuwd naar!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 17:17

DonCamillo schreef:
Lijkt me een prima plan: clicken als ze komt en dan direkt belonen. De vraag is alleen of je haar wel zo ver (of liever: dichtbij) krijgt... Er is m.i. niets op tegen om haar eerst (al of niet met moeite) te pakken te krijgen en dan gaan clicken en belonen op alleen maar rustig stil staan.
Vervolgens kun je gaan clicken en belonen op wegkijken/hoofd wegdraaien, om te voorkomen dat ze gaat happen of bedelen.
Je kunt dan gaan oefenen om haar je hand te laten aanraken op een knip van je vingers, handig om haar in de wei naar je toe te laten komen. Overigens knip je met de ene hand, en je beloont altijd uit de andere hand!
Later kun je gaan oefenen met haar overal aanraken en alleen clicken en belonen als ze daar niet negatief op reageert in de vorm van wegdraaien, weglopen, slaan (kijk dus wel uit) of happen. Succes.

Ik ben nu begonnen ermee en ze komt al naar me toe als ik der roep... misschien ga ik dat indd wel proberen gewoon eerst zien te pakken en dan clickeren Knipoog want ze blijft lelijk doen

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 17:17

DonCamillo schreef:
P.S: wat heb je trouwens met de clicker bij die parkiet gedaan? Ben ik wel benieuwd naar!

Target aanraken verder was ik nog niej gekomen zo vaak was ik niej bij me neefje en nichtje

_pacific_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 17:06

wa is de clickertraining eigen lijk
PM mij