Ik ben op zoek naar de oude eigenaar / eigenaren van mijn pony Ginger. Ginger is een merrie, waarschijnlijk geboren in 1992 en haar ras en afstamming zijn onbekend. Waarschijnlijk is het een mengelmoesje van wat welsh en exmoor.
Haar kleur is waarschijnlijk bruin roan: hoofd is bruin, zwarte benen, manen en staart. Haar vacht heeft zowel bruine als witte haren, dit verschilt per seizoen. Ze heeft 2 plekken op haar lichaam die altijd donker blijven: een vlek op haar rug en linker bil. Linksachter en rechtsachter heeft ze een wit voetje. Verdere opvallende kenmerken: dunne en korte maantop, 2 kruintjes op het hoofd, holle rug.
Ze is van ongeveer 2000 t/m 2006 bezit geweest van manege Nieuw Hagenauwe (vanaf 1 januari heet deze manege De Vier Hoeven) in Leusden, waar ze nu nog steeds staat maar nu in mijn bezit. Hiervoor heeft ze op het oude manege Eldorado gestaan in Soest. Hier heeft ze enkele dagen gestaan en niet in de lessen gelopen. Ze is aan (oud) Eldorado verkocht door een handelaar, wiens voornaam Jan is (meer informatie over deze handelaar ben ik aan het uitzoeken nu).
In Hoevelaken zit n handelaar met Jan als voornaam, (Jan Jonker)maar daar zul je niet veel info van kunnen krijgen. Drinkt veel, maar heeft in de loop der tijd zo enorm veel paarden en pony's gehad dat ie je ook niet veel meer zou kunnen vertellen. Als Ginger daar al vandaan zou komen.
Bedankt voor je reactie Monique! Volgens Annemiek (AnnemiekvM op Bokt) was de eigenaar van 'oud' Eldorado ook een man die veel dronk. Of dat de reden was waarom hij met de manege is gestopt weet ik niet maar misschien is het dezelfde man? Want Ginger heeft slechts enkele dagen daar gestaan, het kan best zijn dat hij naast de manege nog een handeltje had ofzo iets?
Weet iemand meer over deze man of over Jan Jonker dan hoor ik het graag!
Edit: Jan Jonker is gestopt met het handelen van paarden en is niet de eigenaar van 'oud' Eldorado. Hij heeft geen archief met paarden. Volgens verschillende mensen een vreemd en onbetrouwbaar type.
Ik heb zelf op "oud" Eldorado gereden, Bij de pony's stond een Ginger een schimmel. reed in lessen mee dus dat kan jouw ginger niet zijn. Hij had ook niks bruins op zijn vacht. De eigenaar dronk volgens mij inderdaad, Ik rijd daar al een aantal jaar niet mee dus veel weet ik niet meer, voor vragen PM me eventjes.
Ik gaf les op Eldorado in de tijd dat jouw Ginger op de manege kwam. Ik kan me die pony nog wel herinneren. Ze kwam samen met nog twee andere pony's, waarvan 1 kleine zwarte. Ze zijn inderdaad na een paar dagen naar Nieuw Hagenauwe gegaan.
In die tijd deed Jan Kraaij, de toenmalige eigenaar van Eldorado, veel samen met een handelaar uit Dalerveen, Henry Vos. Het zou heel goed kunnen dat de pony's daar vandaan gekomen zijn. Henry heeft een manege in Dalerveen en is via google wel te vinden. Er staat me echter ook iets bij in combinatie met de Larense Manege (uit Laren dus). Misschien dat de pony's daar wel vandaan kwamen.
Ik zal het eens navragen bij een vriendin van mij, die werkte toendertijd fulltime op de manege en kan het zich ongetwijfeld nog wel herinneren, ze is beter in dat soort dingen dan ik!
De manege is op een gegeven moment verkocht door Jan Kraaij, en dat had héél veel met zijn drankprobleem te maken, ik denk dat je daardoor de combinatie Jan met drank hebt gevonden. Ik ken geen handelaar met de voornaam Jan waar hij zaken mee gedaan zou hebben.
Ik heb het nog even nagevraagd bij die vriendin, jouw pony komt inderdaad bij Henry Vos vandaan. Het is wel een handelaar, dus vraag me af of hij jouw pony nog kan herinneren, maar als je het hele verhaal aan hem vertelt, inclusief Jan Kraaij en manege Nieuw Hagenauwe, want daar waren de pony's al voor bedoeld toen ze naar Eldorado kwamen, zou het best kunnen dat hij zich er nog wat van kan herinneren. De manege die Henry in Dalerveen heeft heet manege Boekweitakkers, is wat makkelijker googlen!
@ MartineV: Ik heb die manege gemaild incl. foto's van de pony's waar mee ze is gekomen. Heb nog steeds niks terug. Jammer... Hopelijk komt er nog wat.