Hierbij plaats ik een oproep om mijn lieve pony Blacky terug te vinden.
6 a 7 jaar lang heb ik de zorg over deze pony gehad, we hebben heel veel lief en leed gedeeld, nooit dacht ik dat de eigenaar hem ooit weg zou doen, maar helaas.
Blacky werd plots verkocht, ik was toendertijd niet in de positie hem te kopen, maar mijn ouders mochten hem ook niet kopen van de eigenaar.
Dit was omstreeks 2006, ik was toen 17 jaar oud.
De pony was verkocht aan 3 mannen, wat achteraf handelaren bleken te zijn.
We hebben Blacky nog opgezocht bij deze mensen, toen ik een week later weer wilde komen was Blacky daar niet meer.
Hij bleek wederom te zijn verkocht.
De handelaar weigerde om informatie te geven, vanaf dat moment liep het spoor dood.
Ik bleef uiteraard wel zoeken maar tevergeefs.
Jaren daarna belde ik weer de handelaar, deze keer vertelde hij wel wat meer, zo zou hij zijn verkocht aan een ouder stel wonend in het noorden.
Hij had het over Drenthe, en over Dokkum ( maar dat ligt in Friesland ).
Helaas is de man van het stel overleden en Blacky is kort daarna overleden aan koliek.
De vrouw wilde hem nog laten helpen in Utrecht, helaas was het te laat.
Ik zou enorm graag in contact willen komen met deze vrouw, ze zou me waarschijnlijk kunnen vertellen hoe Blacky de laatste jaren is geweest, misschien heeft ze zelfs foto's van hem.
Helaas heb ik geen enkele naam, want deze kreeg ik niet, maar wellicht herkend iemand dit verhaal en kan mij helpen.
Of misschien dat er mensen zijn in het noorden, die mij willen helpen met deze zoektocht, zodat ik het eindelijk een plaatsje kan geven.
Ik hoop, en ga er vanuit dat de handelaar de waarheid sprak wat betreft dat Blacky naar het noorden is gegaan, en dat dit verhaal klopt.
Wat info:
Echte naam: Pandijks orion
roepnaam: blacky
Leeftijd: geboren op 17 mei 1990.
Ras: Welsh mountain
Geslacht: ruin
Stokmaat: ongeveer 1.18
Kenmerken: Aparte bles, linkerachterbeen: halfwitbeen, rechtsachter: witvoet, voorzijde oplopend.

Ik hoop met heel mijn hart, dat iemand dit verhaal herkend of hem herkend van de foto's.
Heel veel lieve groetjes,
Angie