Nou, na routinecontrole door de dierenarts bleek mijn ‘merkloos’ ponybeest Beauty een chip te hebben uit NL van het KNHS!!! Toen begonnen de verrassingen !
Ik leerde dit:
- Ze heet officieel Candy, gechipt bij KNHS in 99, daar is een paspoort op uitgegeven maar dat heb ik dus niet
- Ze is in 1991 ingeschreven in het NRPS (met toenmalig baasje heb ik gesproken, zie verder)
- Stamboom vermeldt vader DJINN ox (General Dorsaz ox & Sugar Plum Fairy ox) en moeder Katja van Helmond (Apollo & Mata Hari Lady), Candy is uiteindelijk 83% arabisch volbloed
- ze is geboren in Udenhout op 02/06/1984
Verder info
- het is een D-pony, 1.48 cm
- vos merrie, witte smalle doorlopende bles, vier witte voetjes (zie foto)
- links voor peesklap gehad
- brandmerk op rechterachterbil
- links achter haar oor op de nek klein kaal plekje (restant afgestorven wrat)

Pony links is Candy

Waar ben ik naar op zoek?
- info omtrent haar ouders. Wie kent er ook maar iets over vader en moeder, verdere halfbroers of zussen? De fokker heeft me verteld dat hij met Katja van Helmond ook een hengstje heeft gefokt
- waar is Candy geweest tussen 85/86 (verkocht door fokker aan handelaar, samen met moeder Katja van Helmond) en 89/90 (aankoop door baasje uit Heeswijk – Dinther)? Wie heeft haar ingereden?
- Ik heb het baasje uit de periode 89/90 – 92 gebeld, die wist me te vertellen dat ze haar kochten van mensen bij hen op de club die er niets mee konden (was onopgevoed). Ze hebben haar heropgevoed en het bleek een pittige maar talentvolle pony te zijn, reden 4 en 8 tal en veel wedstrijden. Verkochten haar aan vage kennissen die er ook de dressuur mee in wilden toen baasje 17 was.
- Daarna heb ik alleen de wedstrijdgegevens van het KNHS, die vermelden drie baasjes! Ik ben dus op zoek naar de volgende personen:
M. RAAYMAKERS, geboren 13/08/1977, nu dus 29 jaar oud
Had Candy in bezit in okt/nov 1992 en reed L1+4 in het KNHS
A.P.F. VAN DER STERREN, geboren 03/02/1982, nu 24 jaar oud
Wedstrijden gereden in Luyksgestel (eerste en laatste wedstrijd), Esbeek (2 keer), Eersel (10 keer), Wintelre, Nuenen (of Noenen), Veldhoven, Soerendonk, Waalre, Lierop, Haghorst, Vessem, Duizel, Budel, Nederweert, Riethoven (2 keer), Diessen, Bergeyk (3 keer), Bladel, Oerle, Westerhoven, Hooge Mierde, Someren - Eind, Hoogeloon, Reusel, tussen 08/04/1996 en 07/11/1999, begin M1 zonder wp, einde M2 (na 17 wedstrijden in M2!) ook zonder WP
E. VAN DER AALST, geboren 07/01/1988, nu 21 jaar oud
Wedstrijden gereden in Borkel en Schaft, Sterksel, Maarheeze, Duizel (2 keer), Wintelre, Reusel (3 keer), Eersel (2 keer), Vessem, Hoogeloon, Leucksgestel, C.W. Middelsberg, Oirschot, tot B+3, eerste wedstrijd was op 09/04/2000 en de laatste op 16/06/2002
- Na juni 2002 tot juni 2004 weet ik absoluut niets! Uiteindelijk werd Candy door onze vaste handelaar gekocht van een handelaar in Boekel, en kwam ze bij ons in België op een privéstal staan als lespony voor allerlei aangewaaide kindjes
Ik ben niet uit op winstbejag (ik wil haar NIET doorverkopen), noch geïnteresseerd in papieren ed. Het zou mooi zijn als ik ze ooit te pakken krijg, maar aangezien ik toch geen wedstrijdruiter ben en Candy geen moeder wil laten worden op bejaarde leeftijd heb ik er weinig aan. Wat ik wel graag wil, is weten waar ze die peesklap heeft opgelopen, hoe haar karakter vroeger was ( het is nu een zure tante maar doodbraaf om te rijden), of ermee gefokt is, wat voor sportverleden ze verder heeft kortom: alles wat een betrokken baasje toch wel eens wil weten.
DUS: wie kent er een familie RAAYMAKERS, VAN DER STERREN of VAN DER AALST uit de bovenvermelde regio? Wie heeft Candy ingereden of verder in zijn bezit gehad? Wie weet iets over haar ouders? Wie kent er eens stal, handelaar, organisatie of persoon die me verder kan helpen met dit verhaal?
ALLE info en tips zijn welkom!!!
PS Als je goed gelezen hebt, zal je dus merken dat ik op kort tijd leerde dat ik dus geen 18-jarige merkloze huis-tuin-keuken beginnerspony genaamd Beauty had gekocht, maar 22-jarige sportkanjer op retour Candy met chip, paspoort, stamboom en 83% arabisch bloed in de aderen!!! Kerst was HEEL gezellig!