[PG] Kalimantan, bruine merrie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

[PG] Kalimantan, bruine merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 15:32

B'tje lang verhaal, hoop dat jullie toch de moeite willen doen om het te lezen... Scheve mond

M'n hele leven al paardenleip geweest, altijd paarden en pony's van anderen gereden, waar ik natuurlijk heel blij mee was! In 1995 was het zover - ik woonde met m'n toenmalige vriend op een prachtig vrij plekje mét stal + weiland, dus eindelijk de mogelijkheid een eigen paard te houden!

Na een poosje zoeken kwam ik terecht bij Roelofs in Dalfsen, die had een 3-jarige merrie te koop staan van Ulster x G.Ramiro'Z' x Abgar XX. Liefde op het eerste gezicht, Kalimantan werd van mij! Zadelmak gemaakt, helaas kon in door een auto-ongeluk zelf niet lang rijden en heb een bijrijder gezocht en ben op andere manieren met haar bezig geweest, altijd met veel plezier. Totdat mijn relatie op de klippen liep, dat was in 2002, en ik had niet de financiële middelen om haar elders te stallen en bij mijn ex kon ze ook niet blijven omdat die zelf weinig met paarden heeft. Verkopen, wilde ik liever ook niet, vanwege haar moeilijk en onvoorspelbaar karakter onder het zadel was ik bang dat ze dan al gauw in de handel en misschien zelfs in de frikandellen zou belanden.

Wat doe je dan... dan zoek je mensen die het redelijk grote bedrag voor de aanschaf van een paard niet hebben, maar wel voldoende inkomen om een paard te onderhouden. Die mensen vond ik in Zoetermeer. Zelf woonde ik toen bij Bolsward dus aan de andere kant van het land... Goeie afspraken gemaakt met L. (de nieuwe 'bazin'), paard bleef mijn eigendom, verder mochten zij ermee doen wat ze wilden zolang dat leuk voor het paard was uiteraard Haha!

Ze waren er gek mee, konden er goed mee overweg en konden ook haar moeilijke karakter respecteren en ermee omgaan. Een paar keer ben ik wezen kijken, ze stráálde, ze had het goed! Vaak kon ik haar niet zien, de geldboom bloeide nog steeds niet en benzine was (is) duur. Dus dat bleef helaas bij 1 of 2x per jaar, MAAR ik wist dat ze het goed had, er stond een blij paard in Zoetermeer. En elke keer als ik haar zag deed het alleen maar meer pijn dat ik haar niet zelf kon houden.

Ik kreeg geregeld mail met foto's, en telefoontjes over hoe het ging, ze waren blij, de dochter des huizes (toen rond de 15, 16) tutte er heerlijk mee om. Voorjaar 2005 werd ik nog gebeld, E. (de dochter, ik noem liever geen namen) wilde er misschien wedstrijden mee starten, dus moest er een paspoort worden aangevraagd en daarvoor hadden ze het originele stamboekpapier nodig. Ik met mijn boerenverstand Knipoog heb dat gelijk opgestuurd, ze zorgden er al dik 2 jaar voor, ik had het volste vertrouwen en was blij dat ze zover waren gekomen met dit niet zo makkelijke paard!

En toen bleef het stil.

Tot overmaat van ramp werd mijn gsm gestolen dus al mijn nrs kwijt, zelf bellen ging dus ook niet, maar nog steeds vertrouwen, ze zouden vast wel weer bellen. Niet dus. Deze zomer begon het me wel te branden, ik wilde mijn paard weer zien, dus heb ik eens gegoogled op 'Kalimantan, merrie'. En kwam zo op bokt terecht, alwaar ik tot mijn grote schrik een bericht zag van E., die ZELF "haar" paard zocht die zomer 2005 was verkocht..........!!!!!!!!

Dus stuurde ik haar een mailtje, niet boos, wel nieuwsgierig, wat er nou was gebeurd??? Niet boos nee, omdat ik zeker wist dat ZIJ het paard ook niet kwijt had gewild!! Maar antwoord kreeg ik niet. Toegevoegd op MSN, maar zodra ik zei wie ik was verwijderde ze meteen weer uit haar lijst. Nog een mailtje gestuurd, maar geen antwoord...............

MIJN GROTE VRAAG

is NIET, waar is mijn paard gebleven, maar WAT is er zomer 2005 gebeurd???? Waarom is Kalimantan zonder overleg met mij, gewoon verkocht? Kijk, ik kon (en kan) haar (nog steeds om financiële redenen) toch niet terughalen dus als die mensen haar niet langer konden houden had ze sowieso verkocht moeten worden. En had ik de opbrengst sowieso gedeeld met hun, omdat zij dik 2 jaar voor haar gezorgd hebben op hun kosten (wat geheel volgens afspraak was). Maar waarom zonder overleg, eerst nog schijnheilig (zo lijkt het althans) om het stamboekpapier vragen en hup de laan uit?

WIE heeft dit paard gekend in Zoetermeer, ze heeft in die 2 1/2 jaar wel op verschillende stallen gestaan, een daarvan was "De Groene Meer" een eindje buiten Zoetermeer heb ik me laten vertellen.
WIE weet waarom ze verkocht is?
WIE weet waarom dit zonder enig overleg is gegaan?

Naam: Kalimantan
Afstamming: Ulster x G.Ramiro'Z' x Abgar XX
Kleur: bruin
sterretje op voorhoofd
litteken op rechterachterbeen onder spronggewricht

WIE kan mij helpen dit raadsel op te lossen. Eventueel gevoelige info uiteraard niet hier neerzetten maar even via pm, het is niet mijn bedoeling deze mensen zwart te maken, wellicht hebben ze een goeie reden... Verward

foto zie profiel, lukt hier even niet, krijg de foto wel in het voorbeeld maar bij verzenden krijg ik de melding dat dit geen geldige afbeelding is of iets dergelijks Bloos
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-03-07 01:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast naar geldende regels op OV.

Kabouterdans

Re: Wat gebeurde er met KALIMANTAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 13:40

Foto er voor je bijgezet:

Afbeelding

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 13:46

Laatst bijgewerkt door Kabouterdans op 04-10-06 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 13:50

de merrie is wel populair Haha! .
Ik hoop dat je iets van haar hoort.Niks zo vervelend dan dat je denkt dat je paard het goed heeft en alles anders loopt dan dat je gedacht had.

Heb je trouwens bij verkoop, ook niet recht op een deel van de verkoopprijs?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 13:51

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 13:53

Zilly

Re: [PG] Wat gebeurde er met KALIMANTAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 13:58

Tsja, het is nog maar de vraag of het allemaal over dezelfde merrie gaat.

Ik weet wel een beetje het fijne van het verhaal, en ik hoop dat ik kan helpen Ja

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 14:03

Deze foto stond bij het bericht van 27-06-06 door kirsten_ZTK
Afbeelding

No_worries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 16:36

Zilly schreef:
Tsja, het is nog maar de vraag of het allemaal over dezelfde merrie gaat.

Ik weet wel een beetje het fijne van het verhaal, en ik hoop dat ik kan helpen Ja

dit gaat inderdaad allemaal over dezelfde merrie Lachen degene met bokt-naam 'luvkali4ever' of iets in die geest, is de dochter in mijn verhaal... en bij de andere zoekende klopt ook de geboortedatum. Alvast bedankt voor je pm!

silvana schreef:
de merrie is wel populair Haha! .
Ik hoop dat je iets van haar hoort.Niks zo vervelend dan dat je denkt dat je paard het goed heeft en alles anders loopt dan dat je gedacht had.

Heb je trouwens bij verkoop, ook niet recht op een deel van de verkoopprijs?

Tsjah, tuurlijk zou ik daar in principe recht op hebben maar dat geld mogen ze ergens in steken waar de zon nooit schijnt Knipoog Ik wil gewoon graag weten wat er gebeurd is... en waarom dit zonder overleg gebeurd is... en waarom er dan ook nog eerst schijnheilig naar het papier gevraagd wordt!! Zilly heeft me al een eind op weg geholpen met de grote lijnen, fijn dat er meegedacht wordt!!

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 08:23

Ik heb deze merrie een tijdje bijgereden toen ze net naar Zoetermeer is gekomen.

Ik zal je even pben.

Wendii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 14:50

HeeeJ

Kalimantan heb ook nog een tijdje bij ons op de balijmanege gestaan dat meisje dat der door verkocht heeft aan de balijmanege is een vriendin van mij nou ja een vriendin heb der al een tijdJ nie meer gesproken maar ik zal je zo wel ff een pm sturen..

Kirsten_Kali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 18:16

hallo,
ik heb kalimantan ook verzorgt net als dat meisje hier boven
ik heb je ook een PM gestuurd...

No_worries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 14:04

hey medebokkers,

wat zijn er véél onder jullie die Kalimantan kenden! Ben er blij om dat jullie allemaal plezier van haar gehad hebben, ze heeft het ook zéker goed gehad daar zal je me nooit over horen.

De mensen die mij PM hebben gestuurd krijgen zo snel mogelijk antwoord hoor, was jullie zeker niet vergeten en waardeer het HEEL erg dat jullie mee willen helpen!!

Wat vinden jullie, misschien heeft 'de dochter in kwestie' dit topic al gezien, maar moet ik haar erop attenderen (want ze is nog steeds wel aktief op bokt)?? Zodat ze misschien alsnog zelf haar verhaal wil/kan doen, wat ze eerder niet wilde?? Ik zal natuurlijk niet prijsgeven van wie ik welke info heb dat spreekt voor zich, maar als iemand het liever niet heeft doe ik het niet

Nogmaals bedankt voor al het medeleven *LOL*

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 14:58

Ik heb nog gekeken voor de foto's, helaas kan ik niets meer vinden. Misschien ligt er nog wat bij mijn moeder thuis, maar denk het eigenlijk niet. Ik ga ook nog wel eens de cd's en diskettes af of daar nog foto's op staan.

Je kan proberen om de dochter op het topic te attenderen. Misschien helpt het dat veel mensen Kalimantan gekend hebben.
Wie weet krijg je dan alsnog het hele verhaal te horen.

KarinRimaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 22:34

Wat een verhaal! En het wordt steeds raarder als je de andere topic over de zoektocht naar Kali leest.Dat ze doorverkocht is maar zeker niet in Engeland staat. Dat is prive verder behandeld. Ik zou er achteraan gaan. Je hebt toch zeker alle recht om te weten waar je paard is? Weet je zelf al meer?

viewtopic.php?f=121&t=594412

is 2 dagen geleden nog op gereageerd ? en in het 1e stukje staat dat ze ws naar een handelaar in delft is gegaan... nou ik hoop echt dat je ondertussen al verder gekomen bent,hou je ons op de hoogte?
(ps ik heb Elise in haar topic op dit topic gewezen. Hopelijk komt alles op zun pootjes terecht )
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-03-07 01:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, er zit een editknop ;)

No_worries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 20:31

Hier even een update. "De dochter/bokster-in-kwestie" heeft helaas nog niet zelf gereageerd, ondanks dat ze wel online is geweest en dus wel op de hoogte is/kan zijn van dit topic. Ik begin te denken om haar een pm te sturen om nogmaals te vragen om háár verhaal, wel zo eerlijk toch... Hoewel de variatie in de gestuurde "tips" niet groot is en het dus allemaal op hetzelfde neerkomt Bloos

Ook heb ik een verhaaltje op ruiters.be gezet omdat 'het spoor van Kali' naar België lijkt te leiden, echter nog geen reactie, en ook weinig activiteit trouwens op dat forum, vergeleken met bokt!

Wel kreeg ik twee hoopgevende pm's, een van hen dacht het paard te herkennen en zal foto's sturen, de andere denkt zelfs via een vriendin (die de nieuwe eigenaars schijnt te kennen) achter de huidige verblijfplaats te kunnen komen... Bloos!

Spannende tijden dus, "het rommelt op ravenstein", ik wil jullie nogmaals bedanken voor alle hulp en medeleven en ik hou jullie zeker op de hoogte *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 23:20

Zet je verhaaltje of link anders even hier neer in het Belgentopic en anders heb je ook nog Bokt.be in belgie.Heb je een idee welk deel van belgie?dan kan ik ook even rond kijken hier.Op de belgische site van gestolen paarden kan je ook een oproepje plaatsen voor gezochte paarden (dus die niet gestolen zijn)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 23:07

een paar posts terug stond dat ze mogelijk naar een handelaar in delft is gegaan? Deze site is van een handelaar in delft: http://www.horsenl.nu/abtswoude/ Er staan ook contactgegevens van die stal bij. Misschien dat zij iets weten?

No_worries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 13:40

Hier dan eindelijk een update!

Inderdaad wat Soet zegt, het paard is (nog) niet gevonden.

Wel veel reacties gehad, veel mensen die Kalimantan wel gekend hebben. Eén van de reacties kwam erop neer dat het paard na ernstige koliek zou zijn ingeslapen, na verkocht te zijn naar (waarschijnlijk een manege in) België. Maar veel andere reacties wezen helemaal niet in die richting. Ik heb een reading laten doen en degene die dat deed vond haar veel te 'dichtbij' overkomen om niet meer in leven te zijn. Dus... er is nog hoop, ik heb inderdaad ook een bericht geplaatst in het topic over belgische maneges, aangezien de meeste reacties in die richting wezen. Uit de reading kwam een wat heuvelachtige omgeving naar voren in de buurt van een oude boerderij.

Dus wie weet... ik geef het nog niet op!

No_worries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 15:07

@ Soet: die mensen kenden Kalimantan van toen ze nog in Nederland stond, dus vóórdat ze verkocht werd (naar België?). Dus jammer genoeg kan ik daarmee niet achterhalen of ze misschien later overleden is... Wel bedankt voor het meedenken! Waardeer ik echt.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 18:25

Lachen Ik heb trouwens een kamp gedaan in België, en die manege stond op een berg. Hier via bokt heb ik juist iemand gevonden die daar vorig jaar ook een kamp gedaan heeft, en die PB ik even met de vraag als het zou kunnen dat Kalimantan daar staat.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 23:56

Zo, aangezien ik niet meer kan Editten; Hier een nieuwe reactie.
Ik heb de mede bokker ge PB't En die kon de naam niet meer herinneren, maar tenslotte worden namen vaak veranderd dus dat wil niets zeggen.

Wel vertelde ze dat er veel grote paarden daar staan, en ze ook heel vaak paarden met papieren hebben.. Dus wie weet. Ze vertelde me dat ik kon mailen naar die manege.

Dus ik heb gelijk even het email adres en de site gegeven, die PB ik je ook zeker door, wie weet staan er wel foto's op ofzo. Je verteld zelf wel als jij wil mailen, of iemand anders?

Groeten Soet.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 14:28

ik weet ook een manege op een berg, weet wel meer maneges die in een heuvelachtige streek staan. Ikzelf woon praktisch in heuvelland (zo heet de streek) dus ik kan je wel enkele maneges geven.

en ik weet wel een paard die erop lijkt, alleen er zitten geen papieren bij dus moeilijk. Heb je een duidelijk detail foto van de aftekening op haar hoofd?

ja maar het zou handig zijn moest ie groter zijn
Ik weet een paard met ongeveer net die aftekening, maar net een keer vergeleken en ik denk niet dat het hetzelfde is, ook een klein sterretje maar staat meer opzij.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-03-07 01:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, er zit een editknop ;)

No_worries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 14:43

TS leeft nog wel hoor Haha! Ben alleen vaak niet in m'n eigen huis en heb daardoor geen beschikking over mijn foto's. Verder kijk ik ook niet elke keer in 'toon je eigen berichten' en zie daardoor niet altijd meteen dat er een reactie is, sorry Bloos Zodra ik thuis ben zal ik kijken of ik een duidelijke foto van haar aftekening (sterretje) kan vinden, verder is ze duidelijk herkenbaar aan het litteken op haar rechterachterbeen (voorkant pijp)! Alle benen zijn trouwens zwart, geen witte voetjes oid. Fijn dat er nog steeds zoveel mensen zijn die mee zoeken, geeft me moed.

@zitake: de 'heuvelachtige' maneges die jij kent zou ik best graag willen weten!

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 23:20

Ik heb Kalimantan ook nog gekend, ze stond toen nog in Zoetermeer op de Manegerie aan de Voorweg en weet dat ze aantal jaar geleden verkocht is aan de Balij.

Kan je helaas niet verder helpen..

Succes met je zoektocht! Hoop dat je haar alsnog vind.