M'n hele leven al paardenleip geweest, altijd paarden en pony's van anderen gereden, waar ik natuurlijk heel blij mee was! In 1995 was het zover - ik woonde met m'n toenmalige vriend op een prachtig vrij plekje mét stal + weiland, dus eindelijk de mogelijkheid een eigen paard te houden!
Na een poosje zoeken kwam ik terecht bij Roelofs in Dalfsen, die had een 3-jarige merrie te koop staan van Ulster x G.Ramiro'Z' x Abgar XX. Liefde op het eerste gezicht, Kalimantan werd van mij! Zadelmak gemaakt, helaas kon in door een auto-ongeluk zelf niet lang rijden en heb een bijrijder gezocht en ben op andere manieren met haar bezig geweest, altijd met veel plezier. Totdat mijn relatie op de klippen liep, dat was in 2002, en ik had niet de financiële middelen om haar elders te stallen en bij mijn ex kon ze ook niet blijven omdat die zelf weinig met paarden heeft. Verkopen, wilde ik liever ook niet, vanwege haar moeilijk en onvoorspelbaar karakter onder het zadel was ik bang dat ze dan al gauw in de handel en misschien zelfs in de frikandellen zou belanden.
Wat doe je dan... dan zoek je mensen die het redelijk grote bedrag voor de aanschaf van een paard niet hebben, maar wel voldoende inkomen om een paard te onderhouden. Die mensen vond ik in Zoetermeer. Zelf woonde ik toen bij Bolsward dus aan de andere kant van het land... Goeie afspraken gemaakt met L. (de nieuwe 'bazin'), paard bleef mijn eigendom, verder mochten zij ermee doen wat ze wilden zolang dat leuk voor het paard was uiteraard

Ze waren er gek mee, konden er goed mee overweg en konden ook haar moeilijke karakter respecteren en ermee omgaan. Een paar keer ben ik wezen kijken, ze stráálde, ze had het goed! Vaak kon ik haar niet zien, de geldboom bloeide nog steeds niet en benzine was (is) duur. Dus dat bleef helaas bij 1 of 2x per jaar, MAAR ik wist dat ze het goed had, er stond een blij paard in Zoetermeer. En elke keer als ik haar zag deed het alleen maar meer pijn dat ik haar niet zelf kon houden.
Ik kreeg geregeld mail met foto's, en telefoontjes over hoe het ging, ze waren blij, de dochter des huizes (toen rond de 15, 16) tutte er heerlijk mee om. Voorjaar 2005 werd ik nog gebeld, E. (de dochter, ik noem liever geen namen) wilde er misschien wedstrijden mee starten, dus moest er een paspoort worden aangevraagd en daarvoor hadden ze het originele stamboekpapier nodig. Ik met mijn boerenverstand

En toen bleef het stil.
Tot overmaat van ramp werd mijn gsm gestolen dus al mijn nrs kwijt, zelf bellen ging dus ook niet, maar nog steeds vertrouwen, ze zouden vast wel weer bellen. Niet dus. Deze zomer begon het me wel te branden, ik wilde mijn paard weer zien, dus heb ik eens gegoogled op 'Kalimantan, merrie'. En kwam zo op bokt terecht, alwaar ik tot mijn grote schrik een bericht zag van E., die ZELF "haar" paard zocht die zomer 2005 was verkocht..........!!!!!!!!
Dus stuurde ik haar een mailtje, niet boos, wel nieuwsgierig, wat er nou was gebeurd??? Niet boos nee, omdat ik zeker wist dat ZIJ het paard ook niet kwijt had gewild!! Maar antwoord kreeg ik niet. Toegevoegd op MSN, maar zodra ik zei wie ik was verwijderde ze meteen weer uit haar lijst. Nog een mailtje gestuurd, maar geen antwoord...............
MIJN GROTE VRAAG
is NIET, waar is mijn paard gebleven, maar WAT is er zomer 2005 gebeurd???? Waarom is Kalimantan zonder overleg met mij, gewoon verkocht? Kijk, ik kon (en kan) haar (nog steeds om financiële redenen) toch niet terughalen dus als die mensen haar niet langer konden houden had ze sowieso verkocht moeten worden. En had ik de opbrengst sowieso gedeeld met hun, omdat zij dik 2 jaar voor haar gezorgd hebben op hun kosten (wat geheel volgens afspraak was). Maar waarom zonder overleg, eerst nog schijnheilig (zo lijkt het althans) om het stamboekpapier vragen en hup de laan uit?
WIE heeft dit paard gekend in Zoetermeer, ze heeft in die 2 1/2 jaar wel op verschillende stallen gestaan, een daarvan was "De Groene Meer" een eindje buiten Zoetermeer heb ik me laten vertellen.
WIE weet waarom ze verkocht is?
WIE weet waarom dit zonder enig overleg is gegaan?
Naam: Kalimantan
Afstamming: Ulster x G.Ramiro'Z' x Abgar XX
Kleur: bruin
sterretje op voorhoofd
litteken op rechterachterbeen onder spronggewricht
WIE kan mij helpen dit raadsel op te lossen. Eventueel gevoelige info uiteraard niet hier neerzetten maar even via pm, het is niet mijn bedoeling deze mensen zwart te maken, wellicht hebben ze een goeie reden...

foto zie profiel, lukt hier even niet, krijg de foto wel in het voorbeeld maar bij verzenden krijg ik de melding dat dit geen geldige afbeelding is of iets dergelijks