[PG] Polly, valk 12 jarige Welsh ruin

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Inge97
Berichten: 245
Geregistreerd: 23-08-09
Woonplaats: berkel en rodenrijs

[PG] Polly, valk 12 jarige Welsh ruin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-16 00:33

Hee lieve mede-bokkers,

Zo'n twee jaar geleden nu is mijn verzorg pony Polly verkocht. Ik heb hem zon 6 jaar verzorgd en het was echt m'n kind, kon alles met m...
Misschien klinkt het heel stom en klink ik zelf als een zo genaamd "Penny-meisje" maar k zou me maatje graag willen vinden...
Sommige dingen zijn/klinken vaag maar dat is mede omdat k zijn papieren of paspoort nooit gezien heb oid.

K zal het verhaal even kort uitleggen.
Ik leerde Polly (officiële naam volgensmij jumping jolly, tenminste dat is mij verteld) 8 jaar geleden kennen. Toen ik m ging verzorgen was k 11 à 12 jaar, hij n jaar of 4. Aan t begin zon beetje een en al rodeo, bokken rennen noem maar op. Na n tijdje kon k er zelf normaal op rijden, iemand anders niet. Later gevorderdere Ruiters' opzich ook wel, tenminste, als k ook in de bak stond. Maar goed, eindstand heb k hem (niet om arrogant oid te zijn) ontzettend veel geleerd. Van "rodeo" naar een pony waar een kind van nog geen 3 alleen op door de bak kon stappen. Kon haas z'n eigen hoogte springen, heb m achterwaarts en wijken geleerd in stap draf en galop, achterwaarts en beginselen van het schouder binnen, -buitens waarde geleerd enz.
Naar goed even genoeg over dat.

Ruim 2 jaar geleden kwam ik thuis van zomer vakantie, kwam maandag op stal (ma, woe, vrij, zat, waren mijn dagen andere dagen kon k zelf niet, stond ie stil(losgooien meestal of werd ie door een ander gepakt van stal om een rondje in de bak te stappen of te poetsen oid)) . Ik kwam maandag na 3 weken Frankrijk weet op stal en kreeg k het bericht dat ie te koop stond, er woensdag iemand kwam kijken (achternaam Greve of mis op een andere manier geschreven). Een handelaar/fokker/springpaardengebeuren iemand met eigen stal (kennis van de eigenaar van stal waar Polly stond volgensmij) die als (minimaal 7 jaar daarvoor toen Polly op stal kwam) hij te koop zou staan hij bericht moest worden. Goed hij zou die woensdag komen en er werd gezegd dat de kans zeer groot was dat hij Polly meteen mee zou nemen.
Ik kwam die woensdag op stal, en ja... Polly was verkocht en weg met al z'n hebben en houwen alleen mijn spullen lagen nog in de kast..
Ben weken overstuur geweest van dat m'n kind, me maatje, me beste vriend, m'n alles ineens weg was.. Heb me er natuurlijk "een soort van overheen gezet en verwerkt", maar na 2 jaar mis k me kind nog ontzettend, vandaar dat k toch nog een berichtje plaats in de hoop hem te vinden en m misschien op te kunnen zoeken maar zou al heel blij zijn als iemand weet waar die is hoe t gaat en evt een foto heeft...

Hij zou verkocht zijn aan ene giel greve, in Brabant maar zou naar zijn zoon, michael/micel oid Greve zijn gegaan voor zijn zoon/dochter of een klant... Heb Facebook al afgespeurd, wel die mensen kunnen vinden maar helaas niks over Polly, op hun site ook niks...

Bog even wat "praktische" info over Polly:
-Polly (jolly jumper op paspoort /papieren?)
-Welsh pony
-valk kleur, winters wat doffer meestal met witte haartjes door zijn vacht, begin zomer letterlijk goudkleur met wat zwaar op de hals maar dat is per jaar verschillend.
-bles en 1 wit achter voetje tot de kogen, weet bijna zeker dat het links is maar zou rechts kunnen zijn verder geen wit.
-zou nu een jaar of 12 moeten zijn ong.
-tussen de 1.20 en 1.25m groot.

Ik hoop dat iemand info of een idee heeft waar die zou kunnen zijn, aub stuur een mail naar inge.immerzeel97@gmail.com, ben niet veel online op bokt.

Foto's even vragen weet biet hoe k ze moet plaatsen via telefoon.

Alvast bedankt, inge
Laatst bijgewerkt door C_arola op 20-02-17 00:27, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: titel verduidelijke en aangepast aan de regels van OV en tag toegevoegd., telefoonnummer verwijderd ivm privacy

Myrtheaben

Berichten: 81
Geregistreerd: 17-01-17
Woonplaats: Rijkevoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 01:46

Erg veel later maar misschien kan je contact opnemen met manege het zwarte water
Daar hebben(of hadden) ze een kleine pony rond 1.20 vgm ook n valke of inieder geval lichte kleur die jolly jumper heet schat van een pony en super in springen zag er niet zo oud uit.
Dit zo misschien helemaal niet overeen komen maar het is te proberen ze hadden zo'n pony toen ik op kamp ging daar.

Inge97
Berichten: 245
Geregistreerd: 23-08-09
Woonplaats: berkel en rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-17 02:48

Myrtheaben schreef:
Erg veel later maar misschien kan je contact opnemen met manege het zwarte water
Daar hebben(of hadden) ze een kleine pony rond 1.20 vgm ook n valke of inieder geval lichte kleur die jolly jumper heet schat van een pony en super in springen zag er niet zo oud uit.
Dit zo misschien helemaal niet overeen komen maar het is te proberen ze hadden zo'n pony toen ik op kamp ging daar.


Ontzettend bedankt voor je reactie!! Ik ga gelijk zoeken op de naam voor de site (wie weet staat ie ergens op een foto) voor contact gegevens ed. nogmaals ontzettend bedankt!

Kabayo

Berichten: 13975
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: [PG] Polly, valk 12 jarige Welsh ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 07:30

Ik zou je email en telefoonnummer weghalen.. Dit blijft voor eeuwig op het internet staan..

Heb je foto's? Bij her vakje waar je reageren kan staat "voeg foto's toe"

x_milouu
Berichten: 14
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 15:19

Heej. Wat erg van je ponytje. K hoop echt dat je hem terug vind. Ik was ook 5 paarden uit het oog verloren. Geef niet op!
Als hy gechipt is dan kun je vaak opzoeken waar ze zijn. Heel veel succes. Kusjes

Inge97
Berichten: 245
Geregistreerd: 23-08-09
Woonplaats: berkel en rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-17 20:30

x_milouu schreef:
Heej. Wat erg van je ponytje. K hoop echt dat je hem terug vind. Ik was ook 5 paarden uit het oog verloren. Geef niet op!
Als hy gechipt is dan kun je vaak opzoeken waar ze zijn. Heel veel succes. Kusjes


Ontzettend bedankt voor je steun! Ik zal een poging doen bij de oude stal eigenaar (eigenaar heb ik misschien 4x gezien die kwam nooit) of die het nog heeft of weet. Weet jij misschien waar ik zou kunnen vinden aan de hand van het nummer waar die is? Dmv site oid bedoel ik dan

Inge97
Berichten: 245
Geregistreerd: 23-08-09
Woonplaats: berkel en rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-17 20:35

Kabayo schreef:
Ik zou je email en telefoonnummer weghalen.. Dit blijft voor eeuwig op het internet staan..

Heb je foto's? Bij her vakje waar je reageren kan staat "voeg foto's toe"


Daar heb je inderdaad zeker gelijk in, zou t anders ook niet zomaar doen maar omdat k pol zo graag wil vinden ben ik toch bereid om t te doen met de evt gevolgen van dien..

Oké ga t proberen dankje! Vroeger was dat nogal een uitdaging maar misschien is t nu indd makkelijker :)