[PG] Twister/Elmanda, 25-jarige bruine merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Deeskuh88
Berichten: 289
Geregistreerd: 17-11-13

[PG] Twister/Elmanda, 25-jarige bruine merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 15:47

Hallo allemaal,

Zoals de titel al zegt, zoek ik Twister (NRPS-stamboeknaam Elmanda). Ik heb haar van mijn 10e tot aan dat ze weg ging op mijn 15e gereden op Manege Beekshof in de Boekend (Blerick, bij Venlo). De manege was toen nog van de familie Mertens. Ik heb alle gegevens van haar, omdat ik een kopie heb gekregen van haar papieren. Ik weet dat haar vader de dekhengst El Beauty is, en haar moeder Armanda. Ze is van mei 1989 (uit mijn hoofd 6 of 13 mei). Echter kan de NRPS mij geen antwoord geven, dus ik hoop haar via hier te vinden..
Twister stond al op de manege toen ik begon met rijden daar, in januari 1999. Ik ben uiteindelijk in september 2004 gestopt en toen was ze al een paar maanden weg. Kreupel. Ze is 100% zeker niet naar de slager gegaan, want een meisje wat ik ken, heeft nog foto's van haar gemaakt toen ze op een weitje stond richting Hout-Blerick. Echter is ze daar niet meer en loopt mijn spoor dus dood. Ik was echter echt gek op die pony, en aangezien ik nu haar halfzus heb geleased, wil ik dolgraag weten waar ze is en hoe het met haar gaat. Twister is een bruine merrie met achter 2 sokken. Ze heeft een schuine, dunne bles die haar neusgat inloopt. Ze had ontzettend dikke, mooie zwarte manen die zich aan beide kanten van haar hals bevonden (dubbele manenkam). Het was niet echt een typische knuffelpony, maar wel ontzettend braaf op stal. Geen stalgebreken. Ik ben wel een keer of 10 van haar afgedonderd (ze had een hekel aan springen en steigeren of bokken was haar ook niet vreemd..), maar ik bleef doorgaan. Die klik was er gewoonweg. Het steigeren en bokken leerde je op den duur aanvoelen, en ze deed dat zo rustig en beheerst dat ik nooit bang ben geweest op haar. En vanaf dat moment was ze ook prima uit te zitten. Ze droeg haar staart tijdens het lopen naar achteren (typisch El Beauty heb ik me laten vertellen). Linka doet dit namelijk ook. Ze liep heel vlak in haar bewegingen, waardoor ze ontzettend makkelijk door te zitten was. Of zelfs zonder beugels of zonder zadel. Ze zat echt als een bankstel. Herkent iemand haar? Of weet iemand meer over waar ze nu is en/of hoe het met haar gaat? Dan hoor ik dat heel graag!


Afbeelding

Silver_Bolly
Berichten: 958
Geregistreerd: 14-03-08

Re: [PG] Twister/Elmanda, 25-jarige bruine merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 11:35

Aah twister, ja die ken ik ook nog wel!
Ik weet dat ze inderdaad destijds naar mensen in hout blerick is gegaan. Waar ze nu staat durf ik niet te zeggen.

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 00:01

Weet je zelf aan wie ze verkocht is in hout-Blerick? Ik ken de pony en de mensen die haar van de manege gekocht hebben

Misschien heb je daar iets aan?

Deeskuh88
Berichten: 289
Geregistreerd: 17-11-13

Re: [PG] Twister/Elmanda, 25-jarige bruine merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 20:40

Nee, ik weet in welk weitje ze staat/heeft gestaan, maar geen idee wie de eigenaren zijn of welk huis erbij hoort.. Geholpen ben ik er zeker mee! Dan kan ik daar verder zoeken :)