[EG] Berber fan Beintemahus, 14 jarige friese merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ilsse
Berichten: 854
Geregistreerd: 09-01-07
Woonplaats: Gelderland

[EG] Berber fan Beintemahus, 14 jarige friese merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 12:32

Hallo Bokkers!

Ik ben opzoek naar mensen die onze fries Berber fan Beintemahus kennen en wat over haar kunnen vertellen.

Afbeelding
Afbeelding

sobhie
Berichten: 2
Geregistreerd: 24-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:05

Hallo,

Hoe gaat het met Berber staat ze nog steeds in Losdorp boven in Groningen of is ze inmiddels door verkocht?

Groeten Lieneke

tomkemau
Berichten: 1
Geregistreerd: 27-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 21:40


ilsse
Berichten: 854
Geregistreerd: 09-01-07
Woonplaats: Gelderland

Re: [EG] Berber fan Beintemahus, 14 jarige friese merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 12:59

Ik heb inmiddels vernomen dat berber weer is doorverkocht naar de stal in duitsland home of horses d&k.welke ik ook op de hoogte heb gesteld maar die nu niet meer reageren natuurlijk. Ze word telkens met een heel mooi verhaal verkocht maar niet verteld dat het paard zeeeer ernstige zomer exzeem heeft en vele problemen met haar gebit. Ze is erg rennerig onder het zadel en niet geschikt voor beginners. Wel voor buitenritten. Ze word ook telkens voor 3x zoveel geld verkocht dan dat ze waard is.

ilsse
Berichten: 854
Geregistreerd: 09-01-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 19:29

We hebben contact gehad met HOUSE OF HORSES D&K, ook lieneke (hierboven als sobhie ) die Berber fan beintemhus 10 jaar gehad heeft, heeft contact opgenomen met D&K.

Wij hebben de koop met de mensen waar lieneke haar aan verkocht heeft en wij haar gekocht hebben, ontbonden omdat berber heel erg eczeem heeft, Onder het zadel weg rent en diastases had waardoor ze heel schraal bleef en dus anders was als tijdens de koop. Uiteraard is dit eerst opgelost voordat de koop werd ontbonden. Deze mensen hebben haar bij een handelaar ondergebracht.

Meerdere veeartsen hebben bevestigd dat Berber fan Beintemahus chipnummer: 985100009628670 zomer exzeem heeft en tand problemen heeft die goed onderhouden dienen te worden.

We vonden haar weer te koop bij House of horses D&K en hebben hun direct ingelicht over Berber haar toestand aangezien ze als gezond te koop staat. Omdat we graag zien dat Berber met een eerlijk verhaal verkocht word en dus een eerlijke kans bij nieuwe eigenaren krijgt. Natuurlijk weigert HOUSE OF HORSES D&K elk contact of bewijzen te overleggen dat berber niet gezond is en verkopen haar alsnog als gezond en schilderen ons af als leugenaars.

Al onze berichten, veearts verklaringen zijn verwijderd op de facebook van HOUSE OF HORSES D&K en er wordt niet meer gereageerd.

We hopen dat Berber een eerlijk huis krijgt en daar verder nog een fijn leven zal hebben. Dit bericht is het einde van dit verhaal en ik hoop dat de toekomstige eigenaren dit kunnen opzoeken zodat ze de juiste informatie over BERBER FAN BEINTEMAHUS krijgen. Wij kunnen alle verklaringen voorleggen en onze veeartsen mogen absoluut benaderd worden.

Tevens kunt u SOBHIE hierboven aanschrijven over het echte verhaal achter Berber.

Er wordt gespeculeerd dat we klachten zouden hebben over house of horses D&K, of een valse verklaring over hun afleggen, waarom weet ik niet immers kennen we deze hele instantie niet.

Het enige wat we wilde is dat ze haar eerlijke verhaal zouden vertellen, als het goed is hebben ze het eczeem verhaal nu erbij verteld en dat is wat we wilden bereiken.

sobhie
Berichten: 2
Geregistreerd: 24-09-14

Re: [EG] Berber fan Beintemahus, 14 jarige friese merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 10:45

bij deze wil ik reageren op de reactie van ilsse,
house of horses D&K valt absoluut niets te verwijten, zij hebben Berber gekocht met een niet kloppend verhaal, er is namelijk niet bij verteld dat ze zomereczeem heeft.
Deze mensen zijn niet de handelaar die het snelle geld wil maken, de mensen die het snelle geld willen maken hebben Berber vorig jaar bij ons gekocht met een eerlijk verhaal en incl. zadel hoofdstel en eczeemdeken voor een klein prijsje, vervolgens hebben ze Berber door verkocht aan ilsse.
voor 3 tot 4 x zoveel geld zonder zadel, hoofdstel en eczeemdeken.
via bokt ben ik in contact gekomen met ilsse en hebben zij de koop kunnen ontbinden.
het is toch een schande dat ze het weer zo gedaan hebben, daarom heb ik telefonisch cotact op gezocht met D&K en het verhaal uitgelegd hopelijk wordt het nu netjes afgehandeld richting D&K.

Nogmaals D&K valt absoluut niets te verwijten!!!!
Hopelijk vinden ze voor Berber een goed tehuis.

groeten Sobhie

ilsse
Berichten: 854
Geregistreerd: 09-01-07
Woonplaats: Gelderland

Re: [EG] Berber fan Beintemahus, 14 jarige friese merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 11:00

House of horses neemt ons verhaal niet zo serieus lieneke... zo is gister gebleken op facebook. Berber zou niks mankeren en wij wouden hun zwart maken.