[PG] Gezocht: Celéena (cenika x abdullah) 19 maart 1994

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IERTJE7

Berichten: 317
Geregistreerd: 06-12-06

[PG] Gezocht: Celéena (cenika x abdullah) 19 maart 1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 00:04

In verband met mijn lengte en sport ambities besloot ik midden december 2008 mijn arabisch volbloed merrie Celéena te verkopen. Ik heb haar verkocht aan een meneer uit België die een veulen opfok heeft/had. Met haar wilde hij endurance gaan rijden. Iets waar ze super geschikt voor is.

Na de verkoop heb ik nog twee maal contact met de nieuwe eigenaar gehad, maar daarna de gegevens verloren. Graag wil ik weer in contact komen, om te weten hoe het nu met haar gaat. Indien mogelijk zou ik heel graag nog een keer op bezoek willen. Wat ik nog goed herinner is dat hij veel verstand had betreft voeding en verzorging van paarden. Hij heeft altijd arabisch volbloeden gehad.


Afbeelding

Gegevens: Celéena.
Afstamming: Abdullah x Cenika.
19 Maart 1994.

Toen ik haar verkocht ging het echt van mijn hart, ik zou al zo blij zijn om te weten hoe het met haar zal gaan..
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 09-09-13 00:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 13:39

Celeena staat ingeschreven AVS als zijnde van 16 maar 1995. http://www.avsweb.org/?c=106&id=4944
Er staan geen nakomelingen van haar geregistreerd in Nederland.
Ivm de man uit Belgie ... kan je iets herinneren van waar (dorp) hij kwam?

IERTJE7

Berichten: 317
Geregistreerd: 06-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 18:20

Oeps inderdaad...Ze had -niet geheel onbelangrijk - een navelbreuk. Er werd hierdoor afgera den om te fokken. Ik kan het me niet heugen, wat dat betreft is België dan groot.. Zou AVS de informatie vrijgeven?

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 20:59

Nakomelingen geregistreerd in Nederland bij het AVS staan vermeld op de link hierboven.
Voor informatie over mogelijke nakomelingen in Belgie geregistreerd bij het BAPS, zou je daar kunnen informeren. Zij staat niet in hun online databank: niet al geregistreerd of als ge-imported. http://www.baps-sbca.be/

IERTJE7

Berichten: 317
Geregistreerd: 06-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 21:16

Dat zou dus inhouden dat ze haar niet overgeschreven hebben op hun naam? Of begrijp ik het verkeerd.

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:35

Dat zou kunnen, maar aangezien zij in Belgie verplicht is om geregistreerd te worden in het Nationale Databank moet haar paspoort ook 'aangemeld' worden ... en als zij een AVS Stamboek paspoort had/heeft dan loopt alles via het BAPS. Als er geen paspoort aanwezig was bij het verkoop, en de nieuwe eigenaar geen 'import' kosten/overschrijvingskosten enz enz wilt betalen aan het BAPS dan heeft hij misschien gewoon een Equipas aangevraagd bij het Confederatie. Dit zou dan goedkoper zijn, maar betekend ook dat er geen 'ras' veulen bij geboren is.

IERTJE7

Berichten: 317
Geregistreerd: 06-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 21:41

Ik ben heel blij met deze informatie. Ik weet nog wel dat wij het paspoort eerst nog hadden om het over te laten schrijven op de naam van de nieuwe eigenaar. Ik kan het niet 100% zeker zeggen omdat het bijna 5 jaar geleden is, maar ik meen dat we toen het paspoort pas hebben gestuurd naar de nieuwe eigenaar toen de overschrijving geregeld was. Maar dat kan ik niet zeker zeggen. Ik verwacht dat ze geen nakomelingen heeft in verband met de navelbreuk. Ze zou naast de endurance in de groep met veulens staan om op te voeden.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 22:42

Moderatoropmerking:
Het is op Opsporing Verzocht alleen toegestaan om te reageren als je denkt te weten waar het paard zich nu bevindt. Andere reacties graag via een privébericht. Bedankt alvast :)