[PG] Ex- Z2 paard, lichte vos

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TijnieJjJ

[PG] Ex- Z2 paard, lichte vos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 10:45

Beste lezer,

Wie kent dit paard!? Wie heeft dit paard!? 4,5 jaar geleden heb ik mijn paard verkocht omdat zijn benen vol artrose zaten. Hij had hierdoor pijn als hij gereden werd. Mijn paard is toen verkocht aan ene ?Carolien van Egmond?. Met alle mooie praatjes van haar leek ik het perfecte plekje voor hem gevonden te hebben als gezelschapspaard. Maar nu, na zondagavond op tv de uitzending, Undercover in Nederland te hebben gezien, weet ik dat mijn paard niet als gezelschapspaard terrecht is gekomen maar is doorverkocht in die tijd. De vrouw waarover deze aflevering gaat, is de vrouw die mijn paard heeft gekocht. Deze vrouw deed zich voor als een leuke aardige vrouw die een gezelschapspaard zocht, maar was eigenlijk een paardenhandelaar die helemaaal niet netjes met de paarden om ging en haar paarden (die vaak van de slacht kwamen) doorverkocht voor een hoop geld.

Omdat mijn paard op Z2 niveau heeft gelopen, zal hij waarschijnlijk als Z-paard verkocht zijn. In zijn papieren (als zijn papieren mee zijn gegaan bij de verkoop) staat geen naam, alleen een K. Hij heette Kingston, maar kan dus veranderd zijn van naam. Hij is Vos-kleurig en als hij geschoren is, is hij bijna palomino van kleur. Zijn schoftmaat is ong. 1,74 en zijn leeftijd zal nu rond de 18 zijn. Hij heeft 3 witte sokjes, rechtsvoor heeft hij dit niet. Zijn voor-hoeven zijn duidelijk verschillend van vorm (in de tijd dat ik hem had). Op zijn hals heeft hij aan de rechterkant een duimdruk (een kuiltje zo groot als je duim) en op zijn onderlip heeft hij een witte stip.

Na een aantal weken dat ze mijn paard had gekocht heb ik contact met haar gezocht om te informeren hoe het mijn paard ging. In dit gesprek kreeg ik al het vermoeden dat er iets niet klopte. Mijn paard zou haar hebben geschopt en haar kaak hebben verbrijzeld en haar tanden zouden voor de helft zijn gebroken en uitgevallen. Hierdoor had ze een tijd in het ziekenhuis gelegen. Volgens de dierenarts was mijn paard een heel gevaarlijk paard wat ik haar zou hebben aangesmeerd! Ze heeft heel wat staan vloeken in dat gesprek en maakte me wijs dat ze hem naar Frankrijk zou sturen om in een grote kudde paarden te zetten. Omdat ik verder geen contact meer met haar kon krijgen en geen juist adres van haar had ontvangen is de zoektocht naar mijn paard niet ver gekomen.
Na de tv-uitzending van zondagavond blijkt dat ze zich vaker heeft voorgedaan als ?Carolien van Egmond?. Het zou dus kunnen betekenen dat mijn paard nog ergens rondloopt! Daarom wil ik jullie vragen dit berichtje aan zo veel mogelijk 'paarden'-mensen door te sturen!!

Wie kan mij helpen, wie kent dit paard of heeft dit paard (gehad)? Laat het alsjeblieft weten!

Afbeelding

Afbeelding

Het gaat hier om het paard van een stalgenoot van mij.
Haar telefoonnummer kan ik via PB aan je doorgeven.
Laatst bijgewerkt door Tanja op 28-05-10 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote tags verwijderd en titel aangepast.

Cheetahfan

Re: GZ n.a.v. Undercover in Nederland. Ex- Z2 paard, lichte vos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:55

Jeetje! :oo
Mischien kun je contact opnemen via die site van Undercovernederland?
Mischien dat zij iets voor je kunnen doen?

_Quieto_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 11:55

Hoi, heb je misschien wat meer foto's van het paard? En een waar hij helemaal op staat?
Op de een of andere manier komt hij mij namelijk bekend voor maar ik kan mij niet bedenken waar ik hem ooit gezien zou moeten hebben. Ik wil je niet teveel hoop geven, misschien lijkt hij gewoon op een ander paard hier in de buurt.
Maar ik zal even rondkijken en deze link aan vriendinnen van mij geven en als mij iets te binnen schiet dat laat ik het je weten!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:05

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 12:19

Je zou ook het kwpn en/of knhs op kunnen bellen of er meer gegevens van hem bekend zijn van bijv het afgelopen jaar...

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 13:00

Ik hoop voor je dat je hem vindt.

En idd een advertentie plaatsen op een site van gestolenpaarden.nl

TijnieJjJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 13:20

Bedankt voor de reacties.
Het is inderdaad een goed idee om deze advertentie ook op andere website's te
zetten.

Over zijn papieren/paspoort. Hoogst waarschijnlijk heeft ze de originele papieren toch niet mee gegeven.
Aangezien er in de aflevering ook verteld werd dat ze 'rommelt' met valse papieren.
Maar het is zeker de moeite waard om even te bellen naar de kwpn/knhs.
Laatst bijgewerkt door TijnieJjJ op 24-05-10 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

knabbgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 16:43

Echt heel erg! Ik hoop dat je hem terug vind. Ik denk het wel dat ze met de papieren gerommelt heeft. Een jonger paard die z loopt verkoop je sneller.. Heb je mischien het chipnummer ook?

Flo123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 19:06

Mensen, bedankt voor de berichtjes en de steun op mijn oproep! (die door een stalgenoot geplaatst is aangezien ik nog niet echt overweg kan met bokt)

Ik hoop echt dat we hem vinden, en dan hoop ik dat hij een goed baasje heeft! Anders zou ik hem graag terug willen kopen als dat kan. Ik heb zijn chipnr. nog wel: dat is 528210001020395. Dus als iemand een paard heeft die op mijn Kingston lijkt met dit chipnr. laat het dan weten!

Cemlys

Re: [PG]n.a.v. Undercover in Nederland. Ex- Z2 paard, lichte vos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:03

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 21:31

Heb de gegevens ook op mijn site neer gezet!

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:49

ik zou direct aangifte doen, nog een gedupeerde. Wat lijkt me dat vreselijk zeg!

heeft dit paard trouwens papier?

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 01:28

Als ik jou was zou ik contact opnemen met Undercover in NL.
Met Alberto Stegeman.

Wellicht kan Roelke van bokt je helpen in contact te komen.
Misschien willen ze in een (vervolg) nieuwe uitzending foto's van je paardje laten zien.
Dit maakt de kans nog groter om hem te vinden en wie weet dat je ook je verhaal kan vertellen, jij bent immers ook een gedupeerde, maar dan van de andere kant.

TijnieJjJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 08:47

doei schreef:
Als ik jou was zou ik contact opnemen met Undercover in NL.
Met Alberto Stegeman.

Wellicht kan Roelke van bokt je helpen in contact te komen.
Misschien willen ze in een (vervolg) nieuwe uitzending foto's van je paardje laten zien.
Dit maakt de kans nog groter om hem te vinden en wie weet dat je ook je verhaal kan vertellen, jij bent immers ook een gedupeerde, maar dan van de andere kant.

Er is al contact opgenomen met Undercover in Nederland om dit te melden.

Roelke heeft waarschijnlijk dit paard niet gekent aangezien dit al 4,5 geleden is.
Misschien dat ze ons inderdaad wel verder kan helpen.

flappaashaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 17:03

ik zet hem op mijn fotografie-site!
en stuur alles door naar alle paardenmensen die ik ken!
mag z'n chipnummer erbij of niet,ik laat meteen horen als ik een reactie heb,beloofd,
en heel veel sterkte en succes met je zoektocht

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 12:57

Is zijn afstamming bekend? Vader, moeder, vader van de moeder?

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 13:34

Als je wilt dan kan ik je oproep ook wel bij mij op de hyves pagina zetten, genoeg paardenmensen bij mij op de hyves en die weten wellicht misschien wel iets?

Flo123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 22:28

Heel fijn dat iedereen zo mee zoekt en mee denkt!! Super!! En als iemand de advertentie ergens wil plaatsen op zijn site dan is dat helemaal top! Hoe meer mensen het lezen hoe eerder we hem misschien vinden!
O en zijn vader is Falco en zijn moeder Dalina. En vader van moeder Symphonie. Het chipnr. van hem is: 528210001020395.
Ik heb geen foto's meer kunnen vinden waar hij helemaal op staat. Wel heb ik één foto kunnen inscannen alleen is hij niet helemaal duidelijk. Maar beter iets dan niets. Hopelijk herkent iemand hem!
Afbeelding

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:28

Zou je mij het e-mailadres van je stalgenootje kunnen geven? Dit paard hebben wij een aantal jaren geleden gehad.

Afbeelding
Afbeelding

Verder als ons zal ze denk ik niet komen, ik geloof nl dat hij nu in Denemarken staat!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:33

Is hij onder dezelfde naam naar Denemarken verkocht? In Denemarken staat er namelijk best wel wat geregistreerd.

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:36

manic schreef:
Is hij onder dezelfde naam naar Denemarken verkocht? In Denemarken staat er namelijk best wel wat geregistreerd.

Gewoon met de juiste papieren, K. en ook wij noemden hem Kingston! Althans, volgens mij waren het de juiste papieren, de afstamming was iig hetzelfde!!

Ik heb trouwens net de vorige eigenaresse een pb'tje gestuurd!

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:47

Oja, hij had ook nog hetzelfde deukje in de hals, kan niet missen ;)

Ik hoop dat jullie met het denemarkse paardenstamboek (?) verder kunnen komen!!
Vind het wel jammer dat het zo heeft moeten lopen, als ik dit eerder had geweten.... Arm paard..
Wij hadden hem voor de sport gekocht, daar bleek hij al snel helaas niet meer geschikt voor te zijn..

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:48

wat goed! die heb je wel snel "gevonden"
hopen dat je nog meer kan achterhalen waar hij nu is...

mienetje schreef:
manic schreef:

Gewoon met de juiste papieren, K. en ook wij noemden hem Kingston! Althans, volgens mij waren het de juiste papieren, de afstamming was iig hetzelfde!!

Ik heb trouwens net de vorige eigenaresse een pb'tje gestuurd!

Maar wat ik me nu afvraag,noemde jullie hem zelf Kingston (omdat op zijn papier alleen de K. stond) of zei die vrouw dat hij zo heette?
want anders zou dat wel heel toevallig zijn dat jullie hem ook Kingston noemden... :+

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:49

Volgens mij heeft die mevrouw het erbij vermeld, dat ze hem zo noemden, dus hebben wij ook maar gedaan ;)

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:57

ahhh ok .. hihi dacht al anders zou het wel heeeel toevallig zijn ;)