[PG] shetlander vermist

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wendyongena

[PG] shetlander vermist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 08:58

Vermist shetland pony Dieks!!!
In de nacht van 01 op 02 december is mijn shetlander pony vermist. Deze stond in een weiland aan de Pelmolenweg te Rijssen! Hoogstwaarschijnlijk gaat
dit om diefstal, aangezien de andere pony nog steeds in de wei stond ( van de 3 dicht gedane draden, was er slechts nog maar 1 vast.
Ik heb zelf al , al het mogelijke gedaan wat in mijn macht was om eventueel een spoor naar mijn pony terug te vinden, maar tevergeefs! Ook de politie laat zich niet
bepaald van een actieve kant zien. Het voelt als een kind die je ontnomen wordt. Ook het verzorgmeisje is ontroostbaar, die altijd fanatiek met de pony aan het rijden was.

Het betreft een zwarte shetlander met als kenmerken:
ongeveer 1 meter hoog

geschoren/zwart van kleur

leeftijd 8 jaar

aan beide kanten veel behang!

tevens is de merrie drachtig

De merrie is erg koliek(buikpijn) gevoelig, en is in het verleden hoefbevangen geweest, en moet dus op een speciaal dieet.

Ook krijgt de pony medicijnen.

Ik hoop dat jullie iets voor mij kunnen betekenen en hoop op een spoedig respons

Met vriendelijke groet,

Wendy Ongena
xxxxxxxxxx

Pony gegevens:

Naam: Radiance van de Zwanenkamp
Transpondernummer: 528210000513284

Lipnummer: 7704
Laatst bijgewerkt door Tanja op 03-12-09 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tel.nr. verwijderd, TS kan het nummer via de pb geven.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 15:19

Ik heb meer info via de krant met foto,s.
zal voor je plaatsen

Meisje in tranen na diefstal pony

Van onze correspondent
RIJSSEN - De 11-jarige Marjolein Harbers uit het Twentse Rijssen is ontroostbaar nu haar shetlandpony Dieks is gestolen.

Het dier stond te grazen in een weiland toen het door onbekenden werd meegenomen. Moeder Ellen ontdekte gisteren de diefstal: ,,De avond tevoren hebben we haar in de wei aan de Pelmolenweg achter slot en grendel achtergelaten.”

De acht jaar oude en een meter hoge pony is voor het eerst drachtig. Radiance van de Zwanenkamp is de officiële naam voor het paradepaardje. ,,Maar haar roepnaam luidt Dieks.”

Volgens moeder Ellen is Dieks een schat van een pony. ,,Heel erg braaf, zowel als ze wordt bereden als wanneer ze voor de kar loopt. Ze is een echte kindervriend.”

De familie brengt vandaag een bezoek aan de ponymarkt in Utrecht. ,,Want we denken dat de dieven haar door willen verkopen.” Dieks is volgens haar onlangs geschoren. ,,Ze is zwart van kleur, maar omdat ze geschoren is toont ze wat grijs. Overigens is het zeer ongebruikelijk dat Shetlandpony’s worden geschoren. Dit is dus een in het oog springend kenmerk van Dieks.”

Afbeelding

Afbeelding

link voor de mensen die lid zijn van de online telegraaf.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/5484 ... ony__.html

sterke meid
ik hoop dat ze gevonden word.

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 15:47

Ik las zojuist in de telegraaf dat de pony vandaag gevonden is in een paar weilanden verderop.
Het is nog niet duidelijk hoe de pony daar gekomen is.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 20:39

Oh gelukkig
Mischien was het wel een misselijke grap ofzo.

Ik weet niet hoe daar het hek werk is maar mischien was ze er door heen gekropen ofzo.

Maar ik ben blij dat ze gezond en wel terecht.