Gezocht E-pony 20+ kleur schimmel met de naam Buddy. We zijn op zoek naar informatie over Buddy,Buddy is ouder dan 20 jaar,wit van kleur en heeft een stokmaat van ongeveer 1.50mtr. Buddy is een ruin.Wat zeer herkenbaar bij hem is is dat ie altijd last van tandsteen heeft/had en dat moest dan ook 2x per jaar behandelt worden bij hem.
Wie weet iets over deze pony of misschien staat hij wel bij jou?We willen héél graag weten hoe het met hem gaat en hopen zo iets te horen. Alle informatie is welkom!!! Alvast bedankt.
Laatst bijgewerkt door Julia op 17-09-09 15:09, in het totaal 2 keer bewerkt Reden:[TAG] in titel gezet.
heb je geen foto van hem, en in welke omgeving en tijdsbestek is hij weg gegaan
funnyhorses
Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-09 15:02
Hoi Jacky91 het gaat om de pony van mijn vriendin en ik heb haar al gevraagt dat ze me een foto doorstuurd en alle info zodat het nog makkelijker word om Buddy te herkennen. Ze is er behoorlijk ziek van want ze heeft toen afscheid van haar beestje moeten nemen vanwege financieële redenen en heeft hem aan mensen meegegeven die een weidemaatje voor hun eigen paard zochten. Tot ze opeens na een paar weekjes een telefoontje kreeg van iemand die via de chip info aan het zoeken was en zo kwamen ze bij het adres van haar ouders huis uit. Wat bleek.......ondanks dat Buddy niet meer gereden mocht worden vanwege een beenblessure hadden die mensen hem gewoon doorverkocht aan een meisje en gezegt dat ie pas 16 jaar was en goed gereden kon worden!! Nou das dus alles behalve de waarheid en nu zit ik met een doodzieke vriendin die echt niet meer weet waar ze moet zoeken want het spoor is foetsie gezien hij een paar keer is doorverkocht en dat meisje niet meer op emails reageerd. Dus via deze weg willen proberen om Budje terug te vinden en hem terug te halen want dit heeft hij niet verdient!!! Echt een heel sneu verhaal waarbij flink misbruik van goed vertrouwen is gemaakt. En het lafste is toch ook dat men geld over de rug van een oud ponietje wil verdienen.
Buddy is eerst naar Den Bosch gegaan en daarna naar Gouda vanaf daar is het spoor weg. Nog een kenmerk is dat Buddy aan de binnenkant van zijn voorbenen een kleine verdikking heeft,wat het precies is weten we niet.Maar dierenarts raadde destijds aan om niet meer met Bud te gaan rijden,dit zou zijn benen te zeer belasten! Doordat mijn vriendin zijn paspoort kwijt is en deze dus ook niet kon meegeven aan de eerste koper weten we zijn chipnummer niet meer. Het chipnummer staat in ieder geval op het adres van haar ouders. we hopen zo om nog iets te horen of te zien van Buddy want dit was niet de bedoeling dat het paardje zo zou eindigen!!!!!!
Dit is het verhaal van mijn vriendin over Buddy!.......
Vorig jaar heb ik tot mijn spijt mn pony Buddy moeten weg doen. Buddy heb ik 16 jaar gehad!!! Hij is bij mensen terecht gekomen waar hij samen met een kleine zwarte pony op een wei zou komen, helaas hebben deze mensen mij voor gelogen en hebben Buddy als recreatie pony door verkocht (dit terwijl er op Buddy niet mocht worden gereden)
Hij is toen bij een handelstal in Gouda terecht gekomen, deze hebben hem door verkocht aan een meisje en zij heet Kim Bekema, met haar heb ik nog een paar keer e-mail contact gehad. Helaas heeft zij Budje ook weer door verkocht. Sinds dien heb ik niks meer vernomen over Budje.
Dit heb ik nooit kunnen accepteren dat het zo gelopen is, ben nog steeds erg verdrietig om Budje.
Budje: is wit, hier en daar heeft hij kleine bruine vlekjes en hij is 24 jaar Hij heeft slechte tanden, voor boven mist hij een tand (hij heeft minimaal 2x per jaar tandverzorging nodig ivm tandsteen) Rechtsvoor loopt hij onregelmatig!!! (hij heeft daar zo geen last van, maar kan niet worden bereden)
Buddy is een pony die heel goed reageerd op zn naam, kan kusjes geven, kan heel goed met andere paarden en pony's overweg. Soms kan hij wel eens bijten, maar over het algemeen is het een schatje:)
Mocht iemand iets weten over deze oude Rakker, neem dan alstublieft contact met me op het telefoonnummer is xxxxxxxxxx
Met vriendelijke groet,
Bianca Terwingen
Laatst bijgewerkt door Tanja op 20-09-09 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Berichten samengevoegd.
Die lijkt op Summer bij ons op de manege... Maar dat kan niet, bedenk ik nu, want Summer is een merrie... Sorry..
Heel veel succes verder
funnyhorses
Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-10 17:44
Hoi Kelly
Is dat dan ook een ruin? Het paardje waar het om gaat is al op leeftijd,ouder dan 20 jaar! En het is een E-pony. als je een foto hebt mag je die naar mn pb sturen,zou geweldig zijn als het hem was!!!
ah hahaha ik zie net wat je schrijft hahaha nee dan kan het zeker niet! Toch bedankt voor het meedenken.
funnyhorses
Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-10 11:54
niemand die hem gezien heeft?of misschien wel even in het bezit heeft gehad?
Faruba
Geplaatst: 12-05-10 13:21
Ik kom uit Reeuwijk,vlak naast Gouda. Kun je mij de foto's aub. nog eens door pben, kan ik kijken of ik hem herken en evt. mijn ogen open houden hier in de buurt.
funnyhorses
Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-10 13:53
Faruba schreef:
Ik kom uit Reeuwijk,vlak naast Gouda. Kun je mij de foto's aub. nog eens door pben, kan ik kijken of ik hem herken en evt. mijn ogen open houden hier in de buurt.
Ohhh dankjewel ik pb je de foto's door!
kelly_Utah
Geplaatst: 15-05-10 09:30
Ik ken er 2 die er op lijken....
Macho Informatie: Geb, jaar: 1987 Kleur: Schimmel. Karakter: Macho is een paard dat in onze gevorderde lessen meeloopt. Macho is een apart paard om te rijden. Macho kan soms niet zo lief zijn tegen andere paarden en laat dit merken door een keer flink te knarsen met zijn tanden. Verder houd Macho niet zo van springen, en knuffelen.
Summer (de pony die eigelijk niet kon, maar nu zie je de verwarring ) Informatie: Geb, jaar: 1984 Kleur: Schimmel Karakter: Summer is een hele lieve pony. Summer is bang bij het aansingelen, dan gaat ze met haar hoofd schudden en van links naar rechts hangen, dit komt omdat ze bij haar vroegere eigenaar ooit iets heeft meegemaakt bij het aansingelen. Tijdens de lessen rijdt Summer met onze beginnende en de wat gevorderde ruiters mee. Ook op stal is Summer lief, maar houd ze niet zo van knuffelen.