Sandor is een ruin van 1,46 hoog, een Fjord van ca. 10 jaar. Hij heeft lange manen, die had hij al toen hij bij ons kwam. Ze zagen eruit alsof ze nog nooit waren geknipt, dat vermoed ik dan ook. Ook zijn naam Sandor had hij al. Waarschijnlijk heeft hij die naam al heel lang of vanaf zijn geboorte. Helaas weten we zijn afstamming niet. We hebben hem gekocht bij een handelaar in de Hoek van Holland. Die handelaar heeft helaas gelogen over Sandors leeftijd. Hij zei dat hij ongeveer 5 jaar was, maar hij was natuurlijk ouder. Hij is nu ca. 10 jaar. De handelaar vertelde ons ook dat Sandor uit een kudde komt, dat hij daar is geboren of zo. Ik weet niet precies wat ik me daarbij moet voorstellen, maar het zal wel een speciale Fjorden kudde zijn. Later zou hij dan uit die kudde zijn gehaald. In hoeverre dat waar is, weet ik natuurlijk niet. Het kan best een verzonnen verhaal zijn. Ik weet ook dat die handelaar meerdere Fjorden heeft, waarschijnlijk ook uit die kudde. Wij hebben Sandor sinds januari 2006, daarvoor stond hij dus bij die handelaar.
Dan nu over Sandor zelf. Sandor is buiten het rijden wat lomp en onhandig, maar wel een echte schat.

Foto's:

Herken jij deze Fjord? Ik hoop dat iemand me kan helpen!