[EG] Fjord, Mandy, 16 jaar

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mandymeisje

[EG] Fjord, Mandy, 16 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 20:11

Hallo,

Ik ben sinds januari 2007 in het bezit van een hele lieve Fjordenmerrie.
Kenmerken:
Naam: Mandy
Levensnummer: M-216
Ras: Fjord
Leeftijd: 16 jaar (16-04-1992 geboren)
Geboorteplaats: Liempde
Kleur: Isabel
Stokmaat: 1.41m
Vader: Bjorgard (B-180)
Moeder: Gerrie ( G-08)
Moeder's vader: Barstad (I-47)
Vader's vader: Astrix (I-39)

Doordat ik haar op latere leeftijd pas heb gekocht, weet ik ook niet zo veel van haar verleden. Ik heb wel de enavorige eigenaresse kennen vinden, dat was in Heinenoord. En de eigenaren daarvoor weet ik helemaal niks van.
Daarom ben ik op zoek naar andere eigenaren, die wat kunnen vertellen over Mandy d'r verleden.
Ik weet dat Mandy ook een hengstveulen heeft gekregen. Daarom ben ik dus ook op oek naar eventuele foto's van hem.
Wat informatie wat ik weet van hem:
Naam: Palmer
Levensnummer: 19950998
Geboortedatum: 22-05-1995
Kleur: Isabel

Ik weet niet of het nog een hengst is, of dat hij is geruind.

Mandy is een pittige tante. Ze is erg voorwaarts, zit haast geen rem op. Ze luisterd erg goed naar je stemhulpen, beenhulpen zijn bijna niet nodig bij haar. Ze weet ook heel goed wanneer er een beginnen op haar rug zit, en wanneer niet. Ze is 100% verkeersmak, alleen zwanen vindt ze eng. Van andere merries moet ze meestal niet zo veel hebben, ze valt erg op de ruinen. Bij de enavorige eigenaresse heeft ze lange manen gehad, de vorige eigenaresse heeft ze weer kort geknipt, en ze zijn nu nog steeds kort. Mandy wordt erg snel dik.. haar grootste hobby is dus ook eten.
En zoals alle Fjorden, is ze erg eigenwijs, maar totaal niet gemeen! Alleen het is soms uitkijken in de stal bij haar, dan wilt ze nog wel is dreigen om je te bijten / trappen. Waarom ze dit doet, weet ik niet. Maar de vorige eigenaresse is een keer 'aangevallen' door Mandy van achteren. Ze liep uit d'r stal met een deken, en Mandy beet haar zomaar in d'r arm. Maar nu ze op een andere stal staat is ze heel rustig geworden in d'r stal. Ik denk dat ze niet zo goed tegen drukte kan.

Ken jij Mandy, of denk je Mandy te (her)kennen?
Reageer dan Knipoog

Afbeelding

Ik hoop wat van haar en eventueel haar zoon te horen Knipoog

Groetjes en (_) Mandy

BBMarin

Re: [EG] Fjord, Mandy, 16 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 07:52

Mandymeisje

Re: [EG] Fjord, Mandy, 16 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 13:13

Nee, is een andere Knipoog

pippeloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:50

Hallo,

zie jouw berichtje nu pas.... Ik ken Mandy omdat ik lang op haar moeder Gerrie heb gereden. Ze is haar 3e veulen. Haar eerste veulen heet Karin, daarna kwam Luuk en toen Mandy. Er zitten er nog 4 achter (Ollie, Puck, Sille en Vicky). Gerrie zelf is nu 24 en is er ook nog steeds. Ik heb recent nog foto's van haar gezien en vorig jaar heb ik haar zelf nog gezien. Ik heb denk ik nog foto's van Mandy als (pasgeboren) veulen, maar weet dat niet zeker. Van Gerrie heb ik nog recente foto's.

Ik hoor wel of je interesse hebt.

groeten.