[PG] Birba, 9/10-jarige bruine arabier (Duitsland?)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jaimyliefje

[PG] Birba, 9/10-jarige bruine arabier (Duitsland?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 08:36

hallo,
eind vorig schooljaar is mijn paardje verkocht, als het goed is staat ze nu ergens in duitsland. ze had heel veel weg van een arabier, maar haar vader was onbekend dus we weten niet zeker of ze volbloed is. ik vroeg me af of iemand haar ooit heeft gezien: zo zag ze eruit

op deze foto zie je haar hoofdje
Afbeelding

*heel klein maantje op voorhoofd
*zwarte manen en staart, zwarte benen
*bruin was haar kleur
*heel leuke uitstraling, mooi neusje
* ze was 1.46 m hoog

op deze foto is ze drachtig, of net drachtig geweest van haar eerste veulen
Afbeelding

de reden dat ze is weg gegaan was omdat ze heel veel bokte en steigerde en soms ging ze gewoon liggen tijdens het rijden. veel dieren artsen hebben haar onderzocht. ze komden niets vinden... het was gewoon iets in haar geest. we hebben veel met haar gedaan om het probleem op te lossen, maar we hebben altijd lief tegen haar gedaan. maar op een gegeven moment werd ze te gevaarlijk. het ging niet meer. we hebben haar 3 of 4 jaar gehad. en ik vraag me af hoe het nu met haar is... misschien heeft iemand haar gezien op vakantie ofzo? of misschien woont iemand hier in duitsland?? ik wil zo graag weten of ze niet dood is... zo graag!!

ze moet nu ong. negen of tien jaar oud zijn...

als je iets weet, laat het ij dan weten!!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-05-06 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag en gegevens in titel.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 13:18

EA GZ PP --> OV.

Jaimyliefje

Re: [PG] Birba, 9/10-jarige bruine arabier (Duitsland?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 10:53

niemand?? helemaal niemand?? weet er dan iemand of er in duitsland een slagerij is?? een grote waar ze paarden slachten??!! Boos!

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 12:02

soory meisje ik kan je niet helpen ik kom zelden in duitsland mijn broer komt daar wel maar die let daar niet op. hoop dat iemand je kan verder helpen

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 10:30

Heb je hem daar aan een handelaar verkocht en zo ja wat was de naam van de handelaar

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 14:22

er waren mensen in een soort van stadje in limburg in de buurt van duitsland. dat waren vrienden van een vriendin van mijn moeder. die man was zeg maar eeen handelaar in haflingers. hij fokte en verkocht haflingers. hij zocht een paardje met pit voor zijn dochter(s) hij kon ons paardje beter maken. maar dit paardje had toch iets te veel pit.. een probleempaard, tja, waar vraag je om.. dus heeft hij haar door verkocht naar duitsland. waar ze met andere soort genootjes zou komen te staan.. arabieren, en soortgelijke paardjes. ze is een mooie merrie voor mooie veulens en een springtalent. maar ze haar vader was onbekend dus ze was een zuivere arabier, en daarom niet geschikt als fok merrie. ze was dan ook nog een probleempaard dus springen was ook geen optie.. ik zat te denken aan endurance maarja.. ze genoot van bosritten enz. maar ze was een probleempaard!! dus dat zou eerst op gelost moeten worden..

ik hoef haar niet terug.. ik wil weten waar ze is.. dood of levend en gaat het goed met haar?!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 14:24

ze is dus doorverkocht naar duitsland.. en haar geboorte land was frankrijk.. dat paard heeft in haar levens jaren heel wat afgereist!! ze is nu trouwens 10. geen negen.

Arlettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 11:44

Volgens mij staat dit paardje nu bij ons op de manege.
Ik weet het niet helemaal zeker dus laat t topic nog ff aan iemand anders zien Knipoog
Als dit dezelfde pony is, is ze van een lief meisje en gaat alles goed met haar Lachen.

siem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 22:36

zoals arlette hierboven al schrijft, denk ik inderdaad ook dat dit birba is die nu bij ons op de manege staat. ze lijkt er wel echt op en ook is ze met de naam birba bij ons gekomen. het gaat, als het haar is, heel erg goed met haar, is ontzettend braaf met rijden alleen met springen een echte heetkop!!

maar ze wordt super verzorgd, dus maak je maar geen zorgen!! Knipoog

xxx simoon

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 23:00

hoopelijk voor haar is het hem misschien kan ze hem dan een keer bezoeken. of niet?

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 15:12

ik ben de zus van jaimyliefjee... als dit zo is ben ik echt e ongeloooooflijk blij... plaatsen julliee alsjeblieft een foto.... sorry, maar we hebben haar een jaar geleden verkocht, en ik denk echt nog elke dag aan haar, ik zou haar in dit geval zoo graag nog een keer zien.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 15:14

bokt/stijgert ze dan niet meer?? (als ze dit is) ze heeft een soort van maan vormig streepje op haar hoofd (kan je op de foto's wrschijnlijk wel zien).
ik heb al een jaar niks meer over haar gehoord, en telkens gezegd dat ik der gewoon nooit meer hoef te zien... maar áls ze dit is, dan kan ik dat gewoon echt niet geloven. Vraag maar aan dat meisje of ze miss toevallig een italiaans paspoort heeft...
Laatst bijgewerkt door krumel op 13-07-06 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 15:26

ik hoop het ook... heel erg zelfs. Ik heb zelf gewoon de hele tijd gedacht dat ze inmiddels wel naar de slacht zou zijn gebracht, als je dit dan hoort, dan voel je je gewoon wel zo blij, ook al hoeft het natuurlijk niet haar te zijn.

siem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 23:02

haihai,,

als ik morgen naar de manege ga zal ik de digi meenemen en een paar foto's maken..
ik weet het natuurlijk ook niet zeker, maar ze lijkt er wel op en zou wel heel toevallig zijn als ze ook birba heet en ze lijken ook nog heel veel op elkaar maar het kan wel natuurlijk..

ehm ja dat steigeren, ik ken de pony niet zo heel goed maar wat ik weet is dat ze met springen flink steigert en echt heet is. maar zo met rijden is ze echt ontzettend braaf. ze wordt gereden door een twaalf jarig meisje, zij is nu op vakantie, en nu wordt ze zelfs door een negen jarig meisje verzorgd. ze wordt echt heel goed gepoetst, elke dag gereden en gaat elke dag de wei op!!

ik hoop echt voor je dat het haar is want dan gaat het super met haar!!

ze staat trouwens nu dan in zuid-limburg..

groetjes simone

Arlettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 11:28

hoihoi,

ik hoop ook voor jullie dat dit haar is!
want anders zou het wel heel erg toevallig zijn, dus ben benieuwd naar de foto's straks!!

xx

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 17:53

nou, ik weet al zeker dat ze het is door die foto die ik had ontvangen. Maar van dat stijgeren, ik weet haast zeker dat ze waarschijnlijk iets van trauma's heeft overgehouden omdat ze eerst een springpony was. Maar doet ze tijdens normaal (dressuur) rijden dan echt helemaal niets? Dat kan me namelijk haast niet voorstellen aangezien ze echt ontzettend erg bokte en stijgerde. Ik ben in ieder geval blij om te horen dat het goed met haar gaat en dat ze op een goede plek staat. Weten jullie toevallig ook waar dat meisje haar heeft gekocht?
Ik heb ook familie daar in de buurt wonen dus ik zou haar nog graag een keer op komen zoeken.

Arlettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 20:19

super voor jullie als ze het is!
maar met dressuur steigert ze echt niet.. tenminste ik heb het nog nooit gezien.
zoals ik me kan herinneren heeft de manege haar gekocht, en zei hem van de manege maar dit weet ik niet zeker..
weet jij dat siem?

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 22:01

jep, ik ben echt heel blij dat ze het is. Ik ben benieuwd naar de foto's.
Is ze dan ook een tijdje manegepony geweest? Echt heel erg vreemd om dit allemaal zo te horen Knipoog Sorry dat ik het opnieuw vraag, maar is ze met dressuur dan écht braaf, en dan echt braaf, want als ze met springen zo steigert, najaa ik geloof jullie wel hoor Knipoog
super dat het zo goed met haar gaat Lachen

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 22:10

je gaat zeker toch wel een keer bij haar kijken. misschien mag je dat meisje ook wel helpen met birba te vertroetelen.

Arlettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 22:13

nee ze is geen manegepony geweest, meteen toen ze er was wouden ze haar hebben geloof ik..
gelukkig, anders had ze nu mssn lessen gelopen of weer doorverkocht.
en met dressuur heb ik haar écht nog nooit iets zien doen Knipoog

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 09:24

ik ben echt heel erg blijdat we haar hebben gevonden. het is echt gaaf.. ik zit nu in noorwegen enmijn zus belde het me door!! yes ik sprong (minstens) een meter in de lucht!!

minouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 19:10

heeyy jaimyliefjee. ik ben minouk ik ben 11 jaar en ik heb een pony gekregen die birba heet. op 2 januari.
toen ik haar in het begin reed was het een echte deugniet.!! Tong uitsteken
ze bokte er flink oplos. vooral in de galop.bij het galoperen was het alleeen maar hard rennen.
ik kon niet in een gewone les met haar. dus ik nam priveles.de eerste springles met mijn sus was een ramp!!
ze steigerde en bokte en rende heeeeeeeeeel hard op de hindernis aan!!... toen ben ik haar met tideman teugel gaan rijden.
vanaf dat moment is birba helemaal veranderd. Haha! ze is nu super braaf met dresuur. en het springen gaat ook al een stuk beter!!
we springen niet meer mee in de groep maar we gaan alleen in de buitenbak springen. ik kan nu alles met haar doen. bosritten maken zonder zadel rijden echt alles!!! ik heb al twee keer megedaan aan een dresuur wedstrijdje op de manege dat ging best goed!! Haha! Bloos met springen word ze echt rustig ze steigert niet meer en ik neem soms met haar een hindernisje. met dressuur rijden bokt ze nog maar zelden!! ( alleen als ze hengstig is.. ) het is een super lieve pony!! als ze mij hoort of ziet begint ze meteen te hinniken Pling Cool als je meer wil weten krijg ik wel een berichtje terug van je Ach gut trouwens zij heeft inderdaad een italiaans paspoort. groetjes van minouk hoefjes+likjes van birba!!! Bloos Haha! Knipoog Ach gut

imkebirba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 14:29

hallo ik wil je graag vertellen dat ze nu bij ons staad ze vind springen super maar ze rent er nog veel te hard op af in de wei is het een schatje we hebben er wel een paar broobleempjes mee en om te zorgen dat ze niet naar de slachter gaat moeten we alles over haar te weeten komen heeft ze een keer trailer ongeluk of iets anders gehad en waarom is het een broobleem pony we moeten echt alles over haaar weeten het gaat goed met haar maar het is wel hatrd nodig die informatei en als het kan binnen 5 weken anders moet ze weg en anders kan ze hier tot haar pensjoen blijven ik ben trouwens net 12 en ben heel goeie vriendinetjes met haar hep ook een hele goede band en waarom zoek jew haar trug hjeeft dT EEN REEDEN

birba heft trouwens een knik in haar rechter achter been en ze heeft er ook last van en is ze een keer mishandelt en waarom heeft ze een liteken op haar beenen en borst

ik hoop ddat je het me wil vertelen echt voor der eige best wil en als het gehijm is zech het dan plies wat wil het echt weten plies dankje alvast groetje simke