Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
AmonRe schreef:Die tranquigel komt er bij mijn paard niet meer in, hij leek rustig met scheren, maar schopte na een kwartier mijn been bijna in tweeën....Het is verraderlijk spul, dus pas op!
Dus zal morgen ff laten weten als ik de eingenaar zie

MissDonna schreef:naar een DA is voor mij niet haalbaar. Dat kost best veel geld. en ik heb geen vervoer. Dus ben benieuwd wat voor alternatieven er zijn!

. (kreeg een kopstoot die ik niet aan zag komen
)

calice schreef:Dit blijf ik ook even volgen.
Had mijn haf vorig jaar sedalin gegeven (de minimale dosis) hij stond de hele tijd vrij rustig tot hij ineens "wakker" werd en ik 3 tanden door mijn lip had. (kreeg een kopstoot die ik niet aan zag komen
)
Zijn er nou ook rustgevende middelen die je niet via de VA hoeft te krijgen?
Citaat:En drachtige merries verdoven zou helemaal niet in me opkomen
Djilan schreef:Ik snap niet waarom je een paard dat onbekend is met een scheermachine eerst een verdoving in zijn mik duwt?? Waarom niet gewoon in alle rust zónder verdoving het dier kennis laten maken met het geluid en gevoel van zo'n apparaat.
Met een beetje vertrouwen laat het paard het wel toe. Ik heb mijn arab vorig jaar voor het eerst geschoren en ben gewoon zonder verdoving begonnen. Heel voorzichtig en rustig. Na even wat geblaas vond hij het verder wel prima en kon ik hem op een gegeven moment zelfs losstaand scheren.
Dus ik zou zeggen, probeer het eerst lekker zonder verdoving! Alleen als het dan ècht niet blijkt te lukken zou ik naar andere maatregelen kijken..
En drachtige merries verdoven zou helemaal niet in me opkomen
zodraa ik der zie laat ik gelijk wat weten